۰۸ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۹:۵۵
کد خبر: ۴۴۶۷۵۲
امام جمعه بابل:

انتظار مردم از مسؤولان خدمت دلسوزانه است

امام جمعه بابل با بیان این مطلب که انتظار مردم از مسؤولان خدمتی دلسوزانه است، گفت: دولت در نگاه اسلام، فرصتی برای خدمت برای مردم در نظام اسلامی و تامین مصالح دنیوی و اخروی آنها است.
امام جمعه بابل

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در بابل، حجت الاسلام مجتبی روحانی، امام جمعه بابل عصر امروز در دیدار مسؤولان دستگاه های اجرایی شهرستان بابل با گرامیداشت هفته دولت، گفت: شهیدان رجایی و باهنر اسوه و الگوی برجسته دو دولتمرد مکتبی و مدیر در تراز نظام جمهوری اسلامی هستند.

وی به نامگذاری هفته دولت با گرامیداشت یاد و خاطره رییس جمهور و نخست وزیر شهید نظام اسلامی، افزود: شهیدان رجایی و باهنر بعد از دولت لیبرال، نخستین دولت مکتبی برخاسته از آرمان انقلاب اسلامی را شکل دادند.

تولیت مدارس علمیه خاتم الانبیا و الزهرا بابل هفته دولت را بازشناسی جایگاه دولت در نظام اسلامی و تطبیق دولت با دولت آرمانی در کشور عنوان کرد و اظهار داشت: نام گذاری هفته دولت برای شناخت جایگاه دولت در نظام اسلامی است و دولتمردان خود را با دولت مورد انتظار انقلاب و مقام معظم رهبری تطبیق بدهند.

وی ادامه داد: دولت در نگاه اسلام، فرصتی برای خدمت برای مردم در نظام اسلامی و تامین بهترینها هم در دنیا و هم در حوزه دین و آخرت مردم است.

حجت الاسلام روحانی با بیان این مطلب که دولتمردان مسؤولیت را امانت بدانند، تاکید کرد: مسؤولان نباید فرصت خدمت و مسؤولیت را طعمه و فرصتی برای تامین زندگی دنیایی خود ببینند بلکه همه همت خود را برای خدمتی صادقانه و خالصانه به مردم قرار دهند.

وی با اشاره به اینکه دولت از نگاه اسلام با دولت در نگاه لیبرال دموکراسی غربی متفاوت است، تصریح کرد: انتخاب کارگزار دولتی باید براساس لیاقتها و صلاحیتهای توامان اخلاقی و توانمندیهای مدیریتی باشد و افراد صالح تر باید در مسندهای بالاتر قرار گیرند.

امام جمعه بابل انتظار مردم را از مسؤولان دولتی خدمت دلسوزانه عنوان کرد و گفت: انتظار مردم از مسؤولان برخوردی صادقانه به دور از وعده های کاذب است و طعم شیرین خدمات در نظام اسلامی را با همه وجود خود احساس کنند.

وی رابطه متقابل میان دولت و مردم را به مناسبت هفته دولت مورد تاکید قرار داد و خاطرنشان کرد: نباید هفته دولت تنها به بیان عملکرد دولت بسنده شود بلکه نقد و نظرهای مردمی همراه با انتظارات مردم  از خدمات دولت بیان شود.

حجت الاسلام روحانی محبوبیت شهیدان رجایی و باهنر را علیرغم گذشت بیش از 35 سال از شهادت آنها مورد توجه قرار داد و اظهار داشت: شهیدان  گرانقدر رجایی و باهنر در این خدمت معیارهایی از خود به یادگار گذاشتند که نمادی از مدیریت اسلامی شده اند و هنوز شامه مردم، بوی خدمت آن دولت را در شامه خود احساس می کند.

وی افزود: اخلاص در کار و تواضع نسبت به مردم و خدمت بی دریغ بدون انتظار از معیارهای مدیریت در دولت اسلامی است.

امام جمعه بابل استکبار ستیزی را از ویژگیهای برجسته دولت اسلامی دانست و تصریح کرد: دولت اسلامی باید ضمن تامین عزت مسلمانان، کمر استکبار را بشکند و مانع نفوذ، چنگ اندازی و تسلط استکبار بر منابع جامعه اسلامی شود.

وی ادامه داد: تامین مصالح دنیا و آخرت مسلمانان از وظایف دولت اسلامی است./202/1313/ب1

ارسال نظرات