۰۹ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۲:۰۷
کد خبر: ۴۴۶۷۵۵

چند خبر کوتاه از جامعه المصطفی العالمیه

اردوی یک روزه طلاب به شهر دیزیچه برگزار شد، کنگره قرآن و علوم انسانی برگزار می شود، استقبال از منشورات المصطفی در نمایشگاه کتاب پکن، دوره کوتاه مدت معارف اسلامی ویژه خواهران در اوگاندا، بازدید رئیس دانشگاه الزهراء از موسسه الحکمه از اخبار کوتاه جامعه المصطفی العالمیه است.
جامعه المصطفی

به گزارش خبرگزاری رسا به نقل از مرکز خبر و اطلاع رسانی جامعه المصطفی، اردوی یک روزه تعدادی از طلاب جامعه المصطفی اصفهان با هدف ایجاد نشاط، انگیزه، تقویت معنویت و معرفی دستاورهای انقلاب اسلامی و نظام جمهوری اسلامی ایران و در راستای ترویج و نشر مکتب اهل بیت(ع) در شهر دیزیچه مبارکه اصفهان برگزار شد.

زیارت امامزادگان سیدنصیر محمد و شاه سلیمان دیزیچه تجدید عهد با شهدای گمنام شهر دیزیچه و شرکت در نماز عبادی، سیاسی جمعه شهر ونشست با امام جمعه، شهردار و مسؤولان شهر و استفاده از مجموعه فرهنگی و استخر حسن آباد دیزیچه و سرارود مبارکه از اهم برنامه های این اردو بود.

حجت الاسلام ملکی رئیس نمایندگی المصطفی درباره انسان، فلسفه ارسال رسل و انبیای الهی و سنت های الهی و برنامه های مختلف اعم از بعثت پیامبر، غدیر خم، عاشورا و تربیت شاگردان در مکتب امام باقر و امام صادق (ع) و انتظار حضرت ولی عصر عجل الله تعالی فرجه الشریف بیاناتی را ایراد کرد. 

وی در ادامه در خصوص نظام جمهوری  اسلامی و فعالیت های آن درباره ترویج مکتب اهل بیت و تبلیغ آن در خارج کشور و برنامه ها و فعالیت های جامعه المصطف العالمیه و اقدامات و برنامه های آن مطالبی را مطرح نمود.

در پایان هم به رسم یاد بود هدایایی از طرف حجه الاسلام والمسلمین ملکی ریاست جامعه المصطفی به شرکت کنندگان اهدا شد.

کنگره قرآن و علوم انسانی برگزار می شود

به همت مدرسه عالی قرآن و حدیث جامعة‌المصطفی‌ العالمیه، کنگره «قرآن و علوم انسانی» برگزار خواهد شد.

کنگره «قرآن و علوم انسانی» به همت جامعه المصطفی‌ العالمیه مدرسه عالی قرآن و حدیث اردیبهشت سال ۹۶ برگزار خواهد شد.
 
آخرین مهلت ارسال چکیده مقالات به این کنگره، آخر آذرماه ۱۳۹۵ اعلام شده و زمان اخذ مقالات نیز تا آخر بهمن ۱۳۹۵ خواهد بود.
 
دبیر علمی کنگره حجت‌الاسلام والمسلمین محمدعلی رضایی اصفهانی و دبیر اجرایی کنگره حجت الاسلام والمسلمین مسترحمی است.
 
نخستین جلسه شورای علمی کنگره جهت نهایی کردن محورهای مقالات در تاریخ دوم شهریور سال جاری برگزار شده و پوستر کنگره و محورهای آن در هفته آینده نهایی و در سایت بارگزاری خواهد شد.
 
علاقه‌مندان برای اطلاعات بیشتر می‌توانند با ایمیل  kongere.quran@chmail.ir مکاتبه کنند.
 
استقبال از منشورات المصطفی در نمایشگاه کتاب پکن
 
عناوین کتاب های حوزه تاریخ، فلسفه و معارف اسلامی جامعةالمصطفی که در غرفه ایران در نمایشگاه پکن به نمایش درآمده اند، مورد توجه و استقبال مسلمانان چين قرار گرفته است.

بيش از 30 عنوان کتاب مذهبی از سوی نمایندگی جامعة المصطفی در نمایشگاه پکن در غرفه مؤسسه نمایشگاه­ های فرهنگی ایران به نمایش گذاشته شده و مورد توجه مسلمانان چين قرار گرفته است.

از جمله این آثار می ­توان به ترجمه قرآن کریم به زبان چينی، اثر مترجم چينی «سليمان بای جسو»، «نهج البلاغه» اثر شمس الدین جانگ جيهوا، «آداب سفر حج» اثر خانم حليمه ما، «صحيفه سجادیه»، «منشور عقاید»، «علوم قرآن»، «مجله ویژه حضرت زهرا»، «عقاید اهل بيت(ع)» و «رساله حقوق» اشاره کرد.

در این دوره از نمایشگاه در غرفه ایران که به همت مؤسسه نمایشگاه­ های فرهنگی ایران برپا شده است، کتاب­های ایران شناسی نيز از سوی رایزنی فرهنگی جمهوری اسلامی ایران در پکن و 75 عنوان کتاب کودک از انتشارات کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان و انتشارات علمی و فرهنگی قابل عرضه در بازار گسترده کشور چين، عرضه شده است.

شایان ذکر است، نمایشگاه کتاب پکن، 7 شهریور به کار خود پایان داد.

دوره کوتاه مدت معارف اسلامی ویژه خواهران در اوگاندا

دوره آموزش کوتاه مدت معارف اسلامی ویژه خواهران برای نخستین بار در کالج اسلامی المصطفی در اوگاندا برگزار شد.

این دوره در سطح پیشرفته و به مدت چهار روز، با حضور 38 فراگیر و 9 استاد، برگزار شد.

گفتنی است، سیاست و فرهنگ غربی و تأثیر آن بر جامعه زنان در جوامع مختلف به ویژه اسلامی، تاریخ اسلام و اهل بیت(علیهم السلام)، نقش و جایگاه زن از نگاه قرآن، آَشنایی با فرق و مذاهب اسلامی، اخلاق اسلامی با تاکید بر قرآن کریم، تبیین و معرفی شخصیت زنان الگوی مسلمان و مسائل و احکام اسلامی ویژه بانوان، آشنایی با فرهنگ اسلامی، سبک زندگی حضرت فاطمه(س) و زن، خانواده و زندگی در اسلام، از عناوین درس های ارائه شده در این دوره بوده است.

شایان ذکر است در مراسم اختتامیه این دوره، آقای شیخ محمّد داود مکاسا، معاون فرهنگی تربیتی کالج المصطفی، به ارائه گزارشی از دوره مذکور پرداخت و در ادامه تعدادی از بانوان شرکت کننده در این دوره، به بیان نظرات و پیشنهادات خود پرداختند.

این مراسم با سخنرانی حجج اسلام بکائی، بختیاری و رضوی با موضوع وظایف زن مسلمان، اهمیت خانواده و تربیت فرزند، رعایت مسائل شرعی و اخلاقی و توجه جدی به مطالعه کتب اسلامی ادامه یافت و در پایان به شرکت کنندگان در دوره، مدرک دوره آموزش کوتاه مدت معارف اسلامی اعطا شد.

بازدید رئیس دانشگاه الزهراء از موسسه الحکمه

رئیس دانشگاه الزهراء بهمراه معاونان فرهنگی، بین الملل و مدیر گروه زبان و ادبیات فارسی این دانشگاه از موسسه الحکمه بازدید کردند.

حجت الاسلام محسن ملک افضلی رئیس موسسه الحکمه در این دیدار با تبیین اهداف و دستاوردهای موسسه به رویکرد فعالیت های آموزشی و فرهنگی موسسه پرداخت.

در این بازدید خانم خزعلی با اعلام آمادگی جهت پذیرش همسران و فرزندان دختر طلاب جامعه المصطفی و برگزاری دوره‌های پسا دکترا در برخی رشته‌ها گفت: دانشگاه الزهرا از لحاظ محیط آموزشی برای خواهران، یکی از سالم‌ترین دانشگاه‌ها در سطح کشور بوده و زمینه‌ی خوبی برای تحصیل خواهران فراهم است./1325/ت303/ب1

ارسال نظرات