۰۸ شهريور ۱۳۹۵ - ۲۰:۲۱
کد خبر: ۴۴۶۷۵۷
با سخنرانی حجت الاسلام پناهیان؛

مراسم بزرگداشت شهیدان دولت در حرم رضوی برگزار شد

مراسم بزرگداشت شهیدان دولت با سخنرانی حجت الاسلام پناهیان در جوار مضجع منور امام هشتم(ع) برگزار شد.
شهیدان رجایی و باهنر هفته دولت

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، مراسم بزرگداشت شهیدان دولت به ویژه رجائی و باهنر عصر امروز، هشتم، شهریور ماه در جوار مضجع منور امام هشتم(ع) برگزار شد.

این مراسم با قرائت قرآن کریم از سوی جواد پناهی و حسین پور کویر در حرم مطهر رضوی آغاز شد و با مدیحه سرایی محمد گلابگیر ذاکر اهل بیت(ع) ادامه یافت.

قرائت میثاقنامه و سخنرانی حجت الاسلام علیرضا پناهیان از دیگر بخشهای این مراسم بود که تا قبل از اقامه نماز مغرب و عشاء به طول انجامید.

حجت الاسلام پناهیان در این مراسم گفت: امنیت و آبادنی مملکت را شخصیتهایی همچون رجایی و باهنر می توانند تضمین کنند.

وی افزود: برخی به من معترض می شوند که توقع از مسؤولان را بالا می برم و من در پاسخ می گویم کار من نیست، روایات اهل بیت(ع) این کار را کرده اند.

حجت الاسلام پناهیان مطرح کرد: روزی زراره به امام صادق(ع) گفت: کاش شما حاکم بودید کاش آن امامی بودید که باید ظهور می کردید و امام چنین فرمودند: «اگر من حاکم بودم تو باید شب تا صبح بیدار می ماندی، دائم به برنامه ریزی و خدمت به مردم می پرداختی. الآن من غریبم تو برو راحت زندگی کن»، این ترسیم امام صادق(ع) از حکومت مطلقه جهانی پرقدرت حضرت ولی عصر(عج) است که در اوج ثروت و مکنت قرار دارند.

استاد حوزه و دانشگاه خاطرنشان کرد: بحث فقیر یا ثروتمند بودن مسؤولان مطرح نیست، بحث خوددار بودن، خستگی ناپذیر و خدمتگزار بودن و عدالت ورزیدن است، وگرنه امیرمؤمنان علی(ع) هم پولدار بودند.

حجت الاسلام پناهیان با بیان اینکه طلحه و زیبر نقص امام علی(ع) را برای قدرت و حاکمیت فقیر بودن ایشان مطرح کرده بودند، افزود: امام علی(ع) در 25 سال دور از حکومت کار کرده و پول جمع کرده بودند، روزی به عُمال خود دستور دادند هر چه پول دارند بیاورند وقتی آنها را مقابل علی بن ابیطالب(ع) ریختند تپه ای از دارایی شد و طلحه و زیبر را خبر کردند و حضرت به آنها گفت این پولها تنها نقدینگی من است.

وی با بیان اینکه تقدیر از فقر نمی کنیم تقدیر از خدمت می کنیم، تأکید کرد: باید پستهای سیاسی در میان مردم جایگاهی مقدس باشد زیرا جایگاهی است که اگر کسی در آن قرار گرفت، تمام دارایی خود را آنچنان که باید و شاید صرف کند و این بالاترین صدقه است؛ صدقه باعظمتی که پرثوابتر از هر صدقه دیگری است.

حجت الاسلام پناهیان عنوان کرد: قمر بنی هاشم پست سیاسی علمداری اباعبدالله الحسین را بر عهده داشتند و صادقانه، مخلصانه، عارفانه و عاشقانه در پست خود قدم بر داشتند، کسی که پستش را به خوبی انجام دهد مولایش مقابلش خم می شود و سجده می کند./202/1308/ب1

ارسال نظرات