۰۸ شهريور ۱۳۹۵ - ۲۲:۰۵
کد خبر: ۴۴۶۷۶۱
حجت الاسلام والمسلمین شبستری:

دغدغه مهم مردم فیش های نجومی و مشکلات معیشتی است

نماینده مردم آذربایجان غربی در مجلس خبرگان رهبری گفت: امیدوارم در یک سال باقیمانده از عمر دولت به مشکلات معیشتی و اقتصادی مردم توجه بیشتری شده و انتخاباتی که در سال آینده برگزار می شود، سبب نشود که از مشکلات و کارهای مردم دچار غفلت شده و به مسائل انتخاباتی پرداخته شود.
حجت الاسلام والمسلمین جواد مجتهد شبستری

حجت الاسلام والمسلمین جواد شبستری، نماینده مردم آذربایجان غربی در مجلس خبرگان رهبری در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در ارومیه، با تشکر از خبرگزاری رسا به دلیل پرداختن به مسائل روز کشور، اظهار داشت: یکی از وعده های انتخاباتی رییس جمهور حل مشکلات اقتصادی، حل بیکاری، ایجاد اشتغال، بازگشت رونق به اقتصاد و فضای کسب و کار بود.

وی ادامه داد: الان سه سال از آغاز  دولت گذشته است و با توجه به اینکه ادعا شده نقدینگی کنترل شده، تورم مهار شده و رکود کاهش یافته است، اما اثرات کاهش نرخ تورم و بیکاری برای مردم ملموس نیست و هزینه سنگین زندگی و کاهش قدرت خرید مردم، شاهد بر مدعا است.

نماینده مردم آذربایجان غربی در مجلس خبرگان رهبری گفت: دولت مسأله روابط خارجی و برجام را در درجه اول اهمیت قرار داده و نسبت به برخی از مسائل آنگونه که باید و شاید اهتمام لازم نشده است،.

وی اضافه کرد: دولت از تولید داخلی حمایتی جدی نکرده و شاهدیم که هزاران واحد صنعتی متوسط و کوچک با کمتر از 50 درصد ظرفیت در حال فعالیت هستند.

وی به ورود بی رویه کالای مصرفی به کشور، که در داخل تولید می شوند اشاره و اضافه کرد: خیلی از کالاهایی که وارد می شود هیچ نیازی به وارد کردن آن نیست و چنین رویه ای روشن است که تولید داخلی ما را تضعیف می کند.

حجت الاسلام والمسلمین شبستری به ورشکستگی واحدهای تولیدی در دولت یازدهم اشاره و عنوان کرد: مطابق آمارهای رسمی که ارگانهای مربوطه ارائه کرده اند، 60 درصد ظرفیت تولیدی کشور متوقف شده و بیش از هشت میلیون نفر بیکار داریم.

وی با اشاره به افزایش میزان بیکاری در کشور و عدم توجه دولتمردان به این مسأله، گفت: می بینیم که در سخنرانیها و تریبون هایی که در اختیار دولتمردان است به دغدغه های دیگری توجه می شود، به طور مثال بحثی که اخیرا مطرح شده، بحث برگزار نشدن چند تا کنسرت است، سؤال این است که برگزار نشدن چند تا کنسرت چقدر اهمیت دارد که دغدغه مهم دولتمردان شده که آن را در تریبون های عمومی مطرح می کنند؟

نماینده مردم آذربایجان غربی در مجلس خبرگان رهبری افزود: آیا رسیدگی به مشکلات معیشتی مردم لازم است یا برگزار نشدن چند تا کنسرت؟ امروز مشکل مردم فیشهای نجومی است، حرام خواری بعضی از مدیران متخلفی است که مردم منتظرند برخورد با آنها، مجازات آنها، عزل آنها و برگرداندن حقوقهای حرام اختلاس شده به بیت المال را ببینند، نه اینکه مسؤولی بیاید آنها را امانت دار ببیند و ذخیره نظام بنامد.

وی با اشاره به فعالیت های مثبت دولت در برخی از عرصه ها، خاطرنشان کرد: البته دولت گامهای مفیدی در حوزه بهداشت برداشته که لازم به تقدیر و تشکر است و ما از همه زحمات و خدمات لازم دولت تقدیر می کنیم، هر کاری که موجب رضایت مردم باشد، مردم از آن تقدیر می کنند.

حجت الاسلام والمسلمین شبستری با بیان اینکه لازم است در زمینه معیشتی و اقتصادی از دولت عملکرد بهتری را مشاهده کنیم، گفت: امیدوارم در این یک سال باقی مانده از عمر دولت به این مشکلات توجه بیشتری شده و انتخاباتی که در سال آینده است سبب نشود که مشکلات و کارهای مردم دچار غفلت شده و به مسائل انتخاباتی پرداخته شود.

وی در پایان تصریح کرد: امیدوارم دولت با تبعیت زبانی و عملی از رهبر بزرگوار انقلاب قلب مردم و دوستداران انقلاب را خوشحال و دشمنان انقلاب را که به دنبال دو قطبی نشان دادن فضای کشور هستند، مأیوس کند./936/302/ب2

ارسال نظرات