۰۸ شهريور ۱۳۹۵ - ۲۲:۴۸
کد خبر: ۴۴۶۷۶۷
نماینده مجلس خبرگان رهبری:

ورزشکاران در عرصه های بین المللی هویت و نماد نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران هستند

نماینده مجلس خبرگان رهبری با بیان این که ورزشکاران کشورمان در عرصه های بین المللی هویت و نماد نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران هستند، گفت: ورزشکاران به خدا پناه ببرند و این موقعیت را قدر بدانند و باید پهلوانی را با اتکا به خدا و تبعیت از سیره مولی علی(ع) به دست بیاورند.
نماینده مردم مازندران در مجلس خبرگان رهبری

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در ساری، حجت الاسلام والمسلمین علی معلمی، نماینده مردم مازندران در مجلس خبرگان رهبری عصر امروز در مراسم تکریم از ورزشکاران مدال آور استان در المپیک ریو، هشتم شهریور را یادآور روزی دانست که کشور ایران در شرایط سختی قرار داشت و ملت و دولت با پشتوانه امام راحل توانستند انقلاب را حفظ کنند.

نماینده مجلس خبرگان رهبری با گرامیداشت یاد و خاطره شهیدان رجایی و باهنر، افزود: زهد، تقوا، ساده زیستی و خدمت صادقانه و بی منت این دو شخصیت بزرگ انقلاب باید الگویی برای مسؤولان کشورمان باشد.

حجت الاسلام والمسلمین معلمی با بیان این که شهیدان رجایی و باهنر الگوی خدمتگزاری صادقانه در جامعه اسلامی هستند، تصریح کرد: شهیدان رجایی و باهنر باید الگویی تمام و کمال برای دولتمردان باشند تا در مسؤولیت خود موفق و به ملت همیشه در صحنه نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران خدمت‌رسانی کنند.

نماینده مردم مازندران در مجلس خبرگان رهبری در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به این که دین مبین اسلام برای ورزش، اهمیت ویژه ای قائل است، اظهار داشت: ورزش، در سلامت جسم و روح و روان بسیار مؤثر است.

وی با بیان این‌که رهبر معظم انقلاب اسلامی نیز بر تحصیل، تهذیب و ورزش تأکید دارند، افزود: امروز حضور جوانان سالم، بانشاط و با انرژی و با افکار سالم برای پیشرفت و سعادت جامعه ضروری است که ورزش یکی از راهکارهای تربیت جوانان سالم در جامعه است.

نماینده مردم مازندران در مجلس خبرکان رهبری با اشاره به این که ورزش خمودگی و افسردگی را از جامعه دور و نشاط و سرزندگی را برای آن به ارمغان می آورد، افزود: با ترویج فرهنگ ورزش در بین جوانان جامعه، آنها را در برابر آسیب های فردی و اجتماعی مصون می سازیم.

حجت الاسلام والمسلمین معلمی نسل جوان را سرمایه هر کشوری دانست و با بیان این که نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران نیز بر پایه تلاش های جوانان در عرصه های بین المللی نقش آفرین است، گفت: انقلاب عظیم اسلامی نیز به رهبری امام راحل و حضور جوانان انقلابی به پیروزی رسید.

امام جمعه قائمشهر با بیان این که نسل جوان هر کشوری در پیشرفت و اعتلای آن جامعه بسیار حائز اهمیت است، بیان داشت: باید از ظرفیت این نسل شاداب و بانشاط در بخش های مختلف کشور بهره گیری شود.

وی با بیان این که ورزشکاران کشورمان در عرصه های بین المللی هویت و نماد نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران هستند، تصریح کرد: خوشبختانه ورزشکاران ایران اسلامی در همه مسائل الگوی دیگر کشورهای جهان هستند.

نماینده مجلس خبرگان رهبری وزرش را عامل پرکردن اوقات فراغت دانست و با بیان این که این عامل نشاط و شادابی باید بیشتر در دستور کار مسؤولان قرار گیرد، گفت: امروز جامعه ما به ویژه نسل جوان ما نیازمند شادابی بیشتری هستند که این مسأله با ورزش تأمین می شود.

حجت الاسلام والمسلمین معلمی به موفقیت جوانان جویباری در المپیک ریو اشاره کرد و افزود: اگر موفقیت ورزشکاران جویباری در المپیک روی نمی‌داد شاید وزیر ورزش امروز در این خطه نبودند.

وی ورزشکاران را به روحیه پهلوانی و جوانمردی سفارش و اظهار داشت: ورزشکاران به خدا پناه ببرند و این موقعیت را قدر بدانند و باید پهلوانی را با اتکا به خدا و تبعیت از سیره مولی علی(ع) بدست آورند.

نماینده مردم مازندران در مجلس خبرگان رهبری با تأکید بر ارتقای منش پهلوانی در بین ورزشکاران، گفت: با تقویت این الگو ورزشکاران دارای جایگاه رفیعی مشابه پهلوان پوریای ولی و غلامرضا تختی می شوند.

حجت الاسلام والمسلمین معلمی خاطرنشان کرد: ورزشكاران با توجه به قرآن و داشتن اخلاق و منش اسلامي كه با ارزش‌هاي ديني مطابقت داشته باشد مي‌تواند در جامعه پهلواني براي علاقه مندان سرمشق و الگو باشد.

وي در ادامه جوانان ورزشكار و نخبه كشور را الگوهاي مؤثر در كشور برشمرد و ابراز داشت: كسي كه بخواهد براي ديگران الگو باشد تنها داشتن جسم قوي و قهرماني كفايت نمي كند، بلكه ورزشكاران با عنايت به قرآن و داشتن اخلاق و منش اسلامي كه با ارزش‌هاي ديني مطابقت داشته باشد، مي‌تواند در جامعه پهلواني براي علاقه مندان سرمشق و الگو باشد.

نماینده مجلس خبرگان رهبری در بخش دیگری از سخنان خود با انتقاد از توزیع اعتبارات ورزشی در شهرها گفت: اعتبارات ورزشی بر اساس نیاز مناطق و شهرها تقسیم نمی‌شود و شهرهایی مانند جویبار که مهد کشتی کشور هستند نیاز به حمایت بیشتر دارند.

حجت الاسلام والمسلمین معلمی ادامه داد: متأسفانه اعتبارات بر اساس سرانه جمعیتی و بر اساس نیاز تقسیم نمی‌شود درحالی که جویبار به تنهایی نشان داد ظرفیت کسب مدال‌های بیشتری را برای کشور در مسابقات مهم دارد./950/202/ب2

ارسال نظرات