۰۹ شهريور ۱۳۹۵ - ۰۱:۲۶
کد خبر: ۴۴۶۷۷۵
حجت الاسلام محمد حسن ابوترابی فرد:

سردار سلیمانی راه شهیدان رجایی و باهنر را ادامه داده است

حجت الاسلام ابوترابی با اشاره به این که شهید رجایی و شهید باهنر شاگردان درس مجاهدت بودند، تاکید کرد: شهید رجایی و شهید باهنر شاگردان درس مجاهدت بودند و با سلاحی از جنس ایمان و عمل در راه خدا و برای رضای او گام برداشتند.
ابوترابی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در کرمان حجت الاسلام سید محمدحسن ابوترابی فرد عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام امشب در مسجد امام حسین (ع) کرمان پیرامون مراسم بزرگداشت شهیدان رجایی و باهنر گفت: شهیدان محمد علی رجایی و محمد جواد باهنر دو ستاره بی فروغ در آسمان ایران و جهان به زیبایی هر چه تمام می درخشند و ملت عزیز ایران با گام برداشتن در راه آنها مسیر سعادت و عزت را می پیمایند.

وی افزود: خداوند متعال در کلام خود به توصیف بندگان شاخص و شاگردان ممتاز مکتب دین پرداخته و برای برجسته ترین انسانهایش راه هایی آورده است؛ آراسته گی به ایمان خدای منان در اندیشه تربیت انسانهاست، ایمان به پیامبر مهربانی ها، و امامت و ولایت مداری انسان را می توانند اشرف مخلوقات و  به کمال برساند.

نماینده سابق مردم تهران تاکید کرد: پشتوانه عقلانی، علمی و معرفتی سلوک انسان است؛ گام برداشتن در راه خدای عزوجل ، با معرفت و دانش می تواند در بالاترین سطح حیات عقلانی، ایمانی و معرفتی، انسان را به خدا برساند.

وی عنوان کرد: اعمال ما مبتنی بر معرفت ما هستند؛ تلاش و تحصیل علم خانواده ها را سامان می دهد؛ انسان می تواند در مسؤولیت ها حضور داشته باشد و از سرمایه عمر خویش در راه الهی با معرفت بهرمند شود.

وی بیان کرد: دسته ای از این انسان ها هستند که از این سرمایه الهی استفاده نمی کنند؛ چون که ایمان و عمل صالح را از دست داده اند و به اشتباه در راهی گام بر می دارند که آنها را به بیراهه هدایت می کند.

نایب ریس سابق مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: شهید محمد علی رجایی و شهید محمد جواد باهنر ایمان را در قله حیات یافتند، ایمانی عقلانی، علمی در اوج معرفت الهی مهم ترین وجه رجایی ها و باهنر ها به چشم می خورد، ایمان و عمل صالح در تکاپوی معرفت است.

وی ابراز کرد: حضرت امام خمینی(ره) ایمان و عمل را خلق کرد؛ شاگردان امام راحل در مدرسه و مکتب او ایمان و عمل را به کار گرفتند؛ بالاترین دغدغه مقام معظم رهبری اوج گرفتن در ایمان و عمل صالح است؛ پیمودن راه هدفمند شهدای دفاع مقدس ثمره شیرین ایمان و عمل صالح است.

حجت الاسلام ابوترابی فرد افزود: شهدای استان کرمان در مکتب ایمان رستگار شدند و به سوی معبود الهی هجرت کردند، حد کمال را در این راه ایمان و عمل صالح مشخص می کند؛ پس ایمان و عمل صالح نقطه اوج آسمان نورالهی  است.

رجایی و باهنر الگویی برای دولت است

وی بیان کرد: اهل ایمان به سوی نور الهی می شتابند، شهید رجایی و شهید باهنر مهاجران الی الله بودند و نقطه هجرت شان شهادت در راه خدا بود هجرت آنها ثمره ایمان و عمل صالح بود اوج تلاش و مجاهدت ها آنها، را به کمال معرفت رساند.

وی اظهار داشت:سعی و تلاش در راه رسیدن به خدا نشانه پیروزی است، آنان که اهل تلاش نیستند از راه رسیدن به الی الله باز می مانند، رجایی ها و باهنرها تلاش را سر لوحه کار خویش قراردادند و تمام توان و خود را وقف رضای خدا کردند.

نماینده سابق مردم تهران عنوان کرد: رزمندگان ما در جبهه های جنگ ایمان را سلاح خود قرار دادند، سلاحی شکست ناپذیر و از جنس معرفت که در جای جای جبهه ها به چشم می خورد؛ ایمان و هجرت راهی شد برای مجاهد شدن شاگردان مکتب حضرت امام(ره) که عارفانه و عاشقانه درس هایشان را پس دادند.

شهید رجایی و شهید باهنر شاگردان درس مجاهدت بودند

وی تاکید کرد: شهید رجایی و شهید باهنر شاگردان درس مجاهدت بودند و با سلاحی از جنس ایمان و عمل در راه خدا و برای رضای او گام برداشتند، اما امروز سردار سلیمانی که از اهل معرفت هست در راه خدا رهسپار می شود و شتابان با علم ومعرفت خود را به ایمان، عمل صالح و خدمت به مردم می رساند، نفر سوم بعد از شهید رجایی و شهید باهنر است.

وی بیان کرد: مدیریت شهید رجایی و شهید باهنر برای اسلام ، کشور و ملت بود آنها برای بر پا کردن علم و ایمان با روحیه جهادی و انقلابی خویش در را خدا گام برداشتند.

حجت الاسلام محمدحسن ابوترابی فرد در پایان گفت: در هفته دولت، دولتمردان ما باید به مردان بزرگ و خدوم تاریخ شهیدان رجایی و باهنر اقتدا کنند؛ دانش، ایمان و ایثار آنها را که رنگ و بوی مجاهدت می دهد سر لوحه کار خویش قرار دهند./972/پ201/ج

 

ارسال نظرات