۰۸ شهريور ۱۳۹۵ - ۲۳:۵۸
کد خبر: ۴۴۶۷۸۰
معاون علمی و فناوری رییس جمهور مطرح کرد؛

ضرورت حذف فرهنگ پشت میز نشینی و مصرف گرایی از جامعه

معاون علمی و فناوری رییس جمهور گفت: امروز باید مسؤولان طوری برنامه ریزی کنند تا فرهنگ پشت میز نشینی و مصرف گرایی، تکیه بر درآمدهای دولتی که بسیاری از جوانان وابسته آن هستند جمع شود و در مقابل کارآفرینی، اعتماد به نفس شغلی و خودباوری جایگزین شود.
سورنا ستاری معاون علمی و فناوری رییس جمهوری

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در استان مرکزی، سورنا ستاری، معاون علمی و فناوری رییس جمهور عصر امروز در جلسه شورای اداری استان مرکزی که در سالن الغدیر استانداری مرکزی برگزار شد، با بیان اینکه تکیه بر اقتصاد نفتی بزرگترین خیانت را در حوزه باروری دانش و کسب وکار نوین به کشور کرده است، گفت: امروز باید در سایه خوداگاهی، برنامه محوری و همت بلند این مشکلات را ترمیم کنیم.

پیشرفت نکردن کشور به سبب فراموش کردن ظرفیت نیروی انسانی است

معاون علمی و فناوری رییس جمهور با بیان اینکه دلیل پیشرفت نکردن کشور، فراموش کردن ظرفیت نیروی انسانی فوق‌العاده‌ای است که در تمامی حوزه‌ها وجود دارد، گفت: امروز کشور با توجه به ذخایر نفتی خوبی که در اختیار دارد، چرا پیشرفت نمی‌کند.

ستاری با اشاره به اینکه کشور ایران اسلامی در حوزه های گوناگون نیروی کار بسیاری دارد اما، در حوزه فضای مناسب برای کسب و کار آن عقب است، افزود: نباید نسل آتی کشور طلبکار و بی خاصیت بار بیایند، ساختن ایران آباد و پیشرو نیازمند تحول در نگرش فکری و جهت در مرزهای تجاری سازی دانش دارد.

کارآفرینی، اعتماد به نفس شغلی  و خودباوری

معاون علمی و فناوری رییس جمهور گفت: امروز باید مسؤولان طوری برنامه ریزی کنند تا فرهنگ پشت میز نشینی و مصرف گرایی، تکیه بر درآمدهای دولتی که بسیاری از جوانان وابسته به آن هستند جمع شود و در مقابل کارآفرینی، اعتماد به نفس شغلی  و خودباوری جایگزین آن شود.

ستاری با اشاره به اینکه 450 محصول نانو توسط 140 شرکت دانش بنیان ایرانی در بازار تولید می شود؛ خاطرنشان کرد: امروز در دنیا از نظر رتبه علمی از جایگاه ششم برخوردار هستیم و تا پایان سال این رتبه به پنجم ارتقاء پیدا می کند و امیدواریم شرکت های دانش بنیان می توانند با همکاری بخش خصوصی شکوفا شوند.

فعالیت های پسندیده استان مرکزی فناوری، صنعت و فرهنگ

معاون علمی و فناوری رییس جمهور با بیان اینکه مقام معظم رهبری در دیدار با بنده به گفتمان‌سازی تأکید فرمودند، گفت: بنابراین همه باید این را مطالبه کنند در کشور ما بعضی یک شرکت را بنا می‌کنند و عده‌ای به دنبال بستن آن هستند و این امر به دلیل فضای کسب و کار غلطی که داریم در جامعه حاکم شده است.

ستاری در ادامه در رابطه با فعالیت های پسندیده استان مرکزی در زمینه فناوری، صنعت و فرهنگ، اظهار داشت:  استان مرکزی پیشینه ریشه‌داری در عرصه فناوری، صنعت و فرهنگ دارد و باید از این پتانسیل بهره کافی ببرد و همچنین استان مرکزی با بیش از 100 هزار دانشجو با فراگیری آموزش‌های درست و برخورداری از فناوری مناسب می‌تواند کشور را متحول کند.

به گزارش رسا، شورای اداری استان مرکزی با حضور آیت الله دری نجف آبادی، نماینده ولی فقیه در استان مرکزی برگزار شد و همچنین در این جلسه از تمبر هفته دولت رونمایی شد./842/202//ب2

ارسال نظرات