۰۹ شهريور ۱۳۹۵ - ۰۰:۵۹
کد خبر: ۴۴۶۷۸۶
سردار مختص آبادی:

عمل مدافعان حرم دفاع از بشریت است

سردار مختص آبادی با بیان این که بصیرت و ایمان خالص از ویژگی های مدافعان حرم است، گفت: مدافعان حرم اکنون از بشریت دفاع می کنند زیرا اگر آنها نبودند داعش تمام دنیا از جمله اروپا و آمریکا را تهدید می کرد.
حمید مختص آبادی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حمید مختص آبادی، معاون سردار سلیمانی در سپاه قدس، عصر دوشنبه در اختتامیه جشنواره حافظان حرم که در ساختمان شهید آوینی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی قم برگزار شد با تشکر از برگزاری جشنواره حافظان حرم، اظهار داشت: این که هنر در خدمت ارزش هایی مانند جهاد، شهادت و ایثار قرار می گیرد بسیار زیبا است و هنر ارزش پیدا می کند.

وی با اشاره به این که مقام شهادت فوق تصور ما است، گفت: این مقام به قدری عالی است که حضرت علی(ع) از نوجوانی طالب شهادت است و در خطبه ای در نهج البلاغه به بشارت شهادت از طرف پیامبر(ص) اشاره می کنند و این بشارت را سبب شکر می داند.

مختص آبادی با بیان این که شهادت و ایثار با وجود مدافعان حرم از حد و مرز ملی گرایی گذشته است، خاطرنشان کرد: این عمل مدافعان مانند عمل حضرت عباس(ع) است که تا زمانی که قامت ایشان راست بود کسی جرأت تعرض به حرم را پیدا نکرد.

وی با اشاره به این که حضرت عباس دو خصیصه مهم در وجود خود داشت، تصریح کرد: امام سجاد(ع) فرمودند که حضرت عباس دو بال داشت که یکی بصیرت نافذ ایشان بود و دیگری ایمان خالص بود و این دو وصف از او شخصیتی ساخت که در تاریخ ماندگار شد.

معاون سردار سلیمانی در سپاه قدس ابراز داشت: امروز مدافعان حرم که در جوار حضرت زینب با استکبار جهانی می جنگند هم بصیرت و هم اعتقاد اباالفضلی دارند؛ جوانانی در این هجمه عظیم فرهنگی دشمن پیدا می شوند که این گونه عمل می کنند و در این جا نقش خانواده شهدا بسیار پر رنگ، تأثیر گذار و قابل توجه است.

وی با بیان این که آمریکاییها در دو دهه اخیر دو اشتباه فاحش کردند که سبب تقویت جبهه مقاومت شد، اظهار داشت: نخستین اشتباه بعد از 11 سپتامبر بود که به افغانستان حمله کردند و دیگری به وجود آوردن داعش بود و این اشتباه باعث شد جبهه های مختلف خط مقاومت جمع شوند و نیروی واحدی تشکیل دهند و با عزت و اقتدار به دفاع از حرم بپردازد.

مختص آبادی خاطر نشان کرد: عمل مدافعان حرم فقط دفاع از حرم نیست بلکه دفاع از بشریت است زیرا این تروریست اگر جان بگیرد به هیچ بشری حتی به خود اهل سنت رحم نمی کند؛ اروپا امروز باید مدیون مدافعان حرم باشد و اگر این مدافعان نبودند امروز تمام اروپا جولانگاه داعش بود.

وی با بیان این که باید مدال مبارزه با تروریست را به مدافعان حرم داد، ابراز داشت: این نوع کارها که امروز شروع شد باید وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و صدا و سیما به صحنه بیایند و این فعالیت ها را احیا کنند تا به هنر ارزش بدهند./843/پ202/ب1

ارسال نظرات