۱۶ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۷:۵۷
کد خبر: ۴۴۶۸۰۹
روحانی آزاده:

اگر دفاع مقدس تکرار شود روحانیت پیشتاز می شود

استاد حوزه علمیه با بیان اینکه آن گونه که باید ترویج معارف جهاد، ایثار و شهادت در کلاس‌ها و مجالس حوزوی تبیین نشده است، خاطر نشان کرد: اگر شرایط دوران دفاع مقدس دوباره شکل گیرد بی‌تردید روحانیت پا در عرصه نبرد خواهند.
حجت الاسلام حسین شاکری‌فر

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، هشت سال دفاع مقدس سرشار از ناگفته‌هاست. ناگفته‌هایی از رشادت رزمندگان اسلام که شاید تاکنون تنها گوشه‌ای از آنها بیان شده است. ناگفته‌هایی که می‌توان به نقش روحانیت در جبهه‌های نبرد و حضور مؤثر و کار‌ساز آن‌ها در خط مقدم اشاره کرد. آمار شهدای روحانی در هشت سال دفاع مقدس بیانگر حضور حداکثری این صنف در جبهه نبرد است. تقدیم بیش از چهارهزار و پانصد شهید از جامعه روحانیت نشان از حضور پرشور طلاب در خط مقدم و همچنین پشت جبهه‌ها دارد. این حضور در تقویت روحیه و بنیه دفاعی رزمندگان و خنثی کردن توطئه‌های دشمن نقش ارزنده‌ای داشت.

روحانیون با توجه به وظیفه‌ای که بر عهده داشتند ضمن تقویت روحیه رزمندگان و پاسخ به سؤال‌های شرعی آنها در خط مقدم نیز حضوری چشمگیر داشتند و بسیاری از آنها آرزو داشتند در همان لباس روحانیت به شهادت برسند.

یکی از مکان‌هایی که بصورت دسته جمعی پس از فرمان امام‌(ره) به وجوب حضور در جبهه  فریاد لبیک سردادند، حوزه علمیه امام جعفر صادق(ع) نور آباد ممسنی استان فارس بود. اساتید، طلاب و خدمه همه یکجا در جبهه حق علیه باطل به مبارزه با دشمن پرداختند.

حجت الاسلام حسین شاکری‌فر استاد سطح عالی حوزه علمیه یکی از طلاب آن حوزه علمیه بود که با فرمان امام خمینی(ره) به جبهه جنگ می‌رود و پس از حضور چندباره در عملیات‌های مختلف، اوایل نوروز 1365 در عملیات آزاد‌سازی فکه به اسارت دشمن در می آید و 5 سال در زندان صدام گرفتار می‌شود.

حجت الاسلام شاکری‌فر در کنار تدریس سطح عالی حوزه علمیه به تبلیغ و تحقیق نیز مشغول است.

وی عضو هیأت مدیره مؤسسه روایت سیره شهدا است که در زمینه ترویج فرهنگ جهاد، ایثار و شهادت فعالیت می‌کند.

این روحانی آزاده در گفتوگو با خبرنگار رسا در پاسخ به سوالی مبنی بر ارزیابی روحیه طلاب جوان در رابطه با فرهنگ جهاد و ایثار گفت: هر چند در این زمینه کارهایی انجام شده اما آن گونه که باید ترویج معارف جهاد، ایثار و شهادت در کلاس‌ها و مجالس حوزوی تبیین نشده است، گرچه روحیه ایثار در بین همه اقشار به ویژه در میان طلاب جوان وجود دارد.

وی در ادامه تصریح کرد: هر کجا که معارف جنگ به گوش رسیده، طلاب و مردم همه استقبال کرده‌اند. از این رو اگر شرایط دوران دفاع مقدس دوباره شکل گیرد بی‌تردید روحانیت پا در عرصه نبرد خواهند گذاشت. چنانچه می‌بینیم طلاب و روحانیون نجف اشرف برای جنگ و ریشه‌کنی گروه‌های تکفیری اقدام کرده‌اند. /878/ت302/س

 

ارسال نظرات