۰۹ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۳:۴۱
کد خبر: ۴۴۶۸۲۹
حجت الاسلام ذوعلم:

امام راحل با تدابیر خود کشور را از بحرانهای مختلف عبور می‌دادند

استاد برجسته حوزه علمیه با تمجید از رفتار امام خمینی(ره)، گفت: امام راحل با تدابیر خود کشور را از بحرانهای مختلف عبور می‌دادند.
حجت الاسلام ذوعلم

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام علی ذوعلم، استاد حوزه علمیه پیش از ظهر امروز سه‌شنبه نهم شهریور در مراسم معرفی کتاب «از نیمه خرداد» در فرهنگسرای انقلاب تهران، گفت: این کتاب می تواند از نیمه خرداد سال 42 تلقی شود یا از نیمه خرداد سال 1360 که رهبری عزیز زعامت حکومت اسلامی را بر عهده گرفتند.

وی افزود: نویسنده کتاب سعی کرده است اندیشه های سیاسی، فرهنگی، هنری و نظامی دوران پر برکت رهبری را در جریان مقابل غرب و سلطه گری به مخاطبان به تصویر بکشد.

حجت الاسلام ذوعلم بیان داشت: نویسنده سعی کرده است توانمندی های رهبری را که تاثیرگذار در جریان های سیاسی، فکری، نظامی و هنری در کشور بوده است را به نسل جوان معرفی کند.

وی ابراز داشت: سیاستمداران و مسؤولان جامعه همگی باید مطالب کتاب را با دقت مطالعه کنند تا مشکلات و چالش‌های پیش‌رو را بتوانند با فهم و درایت رهبری که در طول این سالها در برابر مشکلات اعمال کرده اند را فرا بگیرند.

وی درباره بخشهای دیگری از کتاب، گفت: این کتاب در نوع خود کار اول است و نویسندگان بیشتری می توانند به ان در این حوزه وارد شوند.

حجت الاسلام ذوعلم خاطرنشان کرد: در عصر حساسی زندگی می کنیم و این قابلیت را داریم که 100 سال فراتر برویم. اهمیت این دوران تاریخ ساز و طلایی را باید به نسل جوان امروز گوشزد کرد.

استاد برجسته حوزه علمیه گفت: ولایت فقیه از نگاه اسلام یک نوع کارکرد تربیتی و جامعه سازی دارد که برای توانمندی فکری جامعه می تواند موثر واقع شود.

وی درباره مکتب اسلام، گفت: ولی فقیه فردی است که با پیروی از مکتب اسلام زعامت حکومت اسلامی را در حکومت اسلامی بر عهده می گیرد و برای ارتقا حکومت اسلامی تلاش می‌کند.

حجت الاسلام والمسلمین ذوعلم در پایان ابراز داشت: نمونه عینی و واقعی ولایت فقیه در حکومت اسلامی امام خمینی(ره) است که با تدابیر و رهبری خود کشور را در بحرانهای مختلف هدایت کردند و اندیشه های ایشان را می توان در غالب کتاب و مقاله به نسل امروز معرفی کرد./202/856/ب1

ارسال نظرات