۰۹ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۸:۲۹
کد خبر: ۴۴۶۸۹۹
آیت الله طبرسی:

مراکز دینی عامل عزت و عظمت اسلام ناب محمدی هستند

نماینده ولی فقیه در مازندران با بیان این که مراکز دینی عامل عزت و عظمت اسلام ناب محمدی هستند، گفت: حوزه ها و مراکز دینی با تزریق علوم دینی در جان فرزندان این مرز و بوم در تربیت عالمان دینی تلاش دارند و باید در رشد و تعالی این مراکز تلاش شود.
آیت الله طبرسی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در نکا، آیت الله نورالله طبرسی، نماینده ولی فقیه در مازندران امروز در مراسم ساخت حسینیه ثارالله بخش هزارجریب نکا با گرامیداشت نام و یاد شهدا و همه علمای دینی گفت: آنچه موجب بقا و دوام ما شده است انس و الفت با اهل بیت(ع) است که اگر این اعتقادات را از ما بگیرند، چیزی از ما باقی نمی‌ماند.

امام جمعه ساری اهدای زمین برای احداث حسینیه را کار شایسته‌ای اعلام کرد که زمینه احداث حسینیه فراهم می‌شود و باقیات و صالحاتی برای آن مرحوم و خانواده ایشان است که امیدواریم همه مردم این روستا، شهرستان و استان به این امر مهم اهتمام داشته و وقف را سرلوحه کار خود قرار دهند.

آیت الله طبرسی مسجد، حسینه و حوزه های علمیه را سه مؤسسه فرهنگی و تأثیرگذار در اسلام یاد کرد و گفت: مسجد یادگار پیامبر گرامی اسلام، حسینیه یادگار امام حسین(ع) و حوزه های علمیه نیز یادگار مهم امام صادق(ع) هستند.

وی مهم ترین عامل موفقیت شیعه را این سه مرکز مهم دانست و خاطرنشان کرد: کشور ترکیه، مسجد و حوزه علمیه دارد، اما حسینیه ندارد، چون حسینه داشتیم توانستیم هشت سال جنگ تحمیلی را با دست خالی پیروز شویم.

امام جمعه ساری با بیان این که نخستین جرقه های انقلاب اسلامی ایران نیز از حوزه های علمیه و مساجد آغاز شد، گفت: حوزه علمیه و مساجد آغازگر نهضت عظیم اسلامی به رهبری امام خمینی(ره) بوده اند.

نماینده ولی فقیه در مازندران بیداری اسلامی و رعب و ترس دشمنان از ملت بیدار اسلام را به دلیل داشتن حسینیه ها دانست و تصریح کرد: عاشورا و ارزش های دینی را حوزه های علمیه و روحانیت زنده نگه داشتند.

امام جمعه ساری با بیان این که امام حسین(ع) به مسجد و کالبد مسجد روح و جان داد، بیان داشت: امروز اساس و اصل مذهب را سه نهاد مقدس مسجد، حسینه و حوزه علمیه تشکیل می دهند که باید در تقویت و توسعه آن همواره تلاش کنیم.

وی با بیان این که دشمنان نظام اسلامی در 37 سال گذشته هر آنچه در توان داشتند برای از بین بردن وحدت و همدلی ملت ایران به کار گرفتند، ادامه داد: اما حوزه های علمیه و روحانیت همواره عامل وحدت و نقش بازدارنده را داشتند.

نماینده مردم مازندران در مجلس خبرگان رهبری با بیان این که رمز موفقیت شیعه در صحنه بودن و پیشگام بودنش است، افزود: طلاب و روحانیان شیعه نیز با ایجاد وحدت و همدلی در جامعه، زمینه را برای رشد و تعالی جامعه فراهم کنند.

آیت الله طبرسی با بیان این که حوزه های علمیه، مساجد و حسینیه ها محرم و اسلام را زنده نگه داشته است، گفت: اگر امروز شاهد عزت و عظمت اسلام ناب در جهان هستیم به برکت نهضت حسینی است.

نماینده مردم مازندران در مجلس خبرگان رهبری با بیان این که علوم دینی بر پایه فطرت است، ادامه داد: دین مبین اسلام از عالم تا خاتم یکی است و تنها برای یک زمان خاص نیست بلکه برای همه زمان‌ها است.

وی با تأکید بر این که ولایت امام حسین(ع) برای ما یک اصل مهم است، ادامه داد: فرزندان ایران اسلامی با عشق به امام حسین(ع) و ائمه اطهار(ع) به شهادت رسیدند و اکنون هم مدافعان حرم با عشق به حسین و اولاد حسین در برابر دشمنان ایستاده اند.

نماینده مردم مازندران در مجلس خبرگان رهبری با بیان این که نهضت عاشورا نسل به نسل با تلاش های بزرگان دینی حراست شده تا امروز به ما رسیده است، گفت: انقلاب اسلامی نیز انقلابی برگرفته از نهضت عاشورا است به همین دلیل باید در جهت تعظیم شعائر دینی تلاش کنیم.

امام جمعه ساری با تأکید بر پاسداشت فضائل ائمه معصومین(ع) و امام حسین(ع) در جامعه دینی، افزود: ادامه راه امام حسین(ع) تنها راه پیروزی در برابر توطئه های دشمنان اسلام و انقلاب است.

نماینده مردم مازندران در مجلس خبرگان رهبری با بیان این که دشمنان برای از بین بردن جمهوری اسلامی هم قسم شدند، گفت: وحدت و همکاری عموم جامعه موجب پایداری اسلام و انقلاب شد و به برکت شیعه گری است که ولادت و شهادت ائمه زنده نگه داشته است.

امام جمعه ساری با بیان این که تحت هیچ شرایطی نباید آرمان های عاشورایی در کشورمان فراموش شود، بلکه هر روز باید پر رنگ تر از گذشته دنبال شود، ادامه داد: ملت ایران برای رسیدن به چنین جایگاهی مشکلات و بحران های بسیاری را پشت سر گذاشته است.

نماینده ولی فقیه در مازندران در ادامه سخنان خود از وقف به عنوان یک احسان ماندگار و صدقه جاریه نام برد که تا مادامی که فرد در دنیا باشد و همچنین در فوت و ممات او خیرات و برکات آن وقف برای او سرازیر است و به همین دلیل ضمن نگهداری و حفظ وقف‌های انجام شده باید همگان را به اجرای وقف جدید ترغیب کرد.

آیت الله طبرسی با اشاره به این که ساخت مسجد، حسینیه و حوزه‌های علمیه از جمله برکاتی است که می‌توان از آن استفاده کرد و برای آخرت خود، توشه جمع‌آوری کرد، افزود: این مؤوسسه‌ها و محرم، اسلام را زنده نگه داشته است و این در حالی است که در وجود مسجد و استفاده از آن ما شیعیان با برادران اهل سنت اشتراک داریم.

وی همچنین با اشاره به وجود حوزه‌های علمیه فعال بنام امام صادق(ع) در استان مازندران و کشورمان، گفت: این حوزه‌ها با تزریق علوم دینی در جان فرزندان این مرز و بوم در تربیت عالمان دینی تلاش دارند که باید در رشد و تعالی این حوزه‌های علمیه تلاش شود.

نماینده ولی فقیه در مازندران با اشاره به این که فرزندان انقلاب به عشق امام حسین(ع) و ائمه اطهار(ع) به شهادت رسیدند و اکنون هم مدافعان حرم در ادامه راه شهدای هشت سال دفاع مقدس در دفاع از حریم حضرت زینب(س) جانانه می‌جنگند و به شهادت می‌رسند، ادامه داد: همینطور که در هشت سال دفاع مقدس را با فرهنگ امام حسینی و ائمه گذراندیم در این دوره هم با همین فرهنگ در مقابله با داعش آماده‌ایم.

آیت الله طبرسی با تأکید بر زنده نگه داشتن عاشورای حسینی، گفت:‌ مردم ما از گذشته تا کنون عاشورا را با کیفیت نگه داشته‌اند و حتی در زمان رضاخان هم مراسم عاشورا و محرم را در بدترین شرایط نیز برگزار کرده‌اند و اکنون انقلاب، امام و رهبر عاشورایی داریم و باید برای تعظیم شعایر دینی تلاش کنیم.

امام جمعه ساری در ادامه با اشاره به برنامه‌ریزی‌های مختلف دشمن در براندازی این انقلاب و نظام، اظهار داشت: برای از بین بردن جمهوری اسلامی همه دشمنان هم قسم شدند تا وحدت و همکاری ما را که موجب پایداری اسلام و انقلاب است نشانه بروند اما ما به برکت شیعه‌گری و زنده نگه داشتن ولادت و شهادت این انقلاب اهل بیتی را در مسیر الهی حفظ می‌کنند./1317/202/ب2

ارسال نظرات