۰۹ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۹:۲۷
کد خبر: ۴۴۶۹۱۱
آیت‌الله مهمان‌نواز:

ترویج سبک زندگی اسلامی نیازمند شناخت بیشتر سیره علوی است

عضو سه دوره مجلس خبرگان رهبری گفت: برای حصول به زندگی بهتر و ترویج سبک زندگی اسلامی در جامعه باید شناخت و معرفت بیشتری نسبت به سبک و سیره علوی داشته باشیم.
آیت الله مهمان نواز

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در خراسان شمالی، آیت‌الله حبیب‌الله مهمان‌نواز، نماینده مردم استان خراسان شمالی در مجلس خبرگان رهبری، امروز در جمع شماری از مسؤولان فرهنگی استان، با اشاره به در پیش بودن اول ذی‌الحجه، سالروز ازدواج امام علی (ع) و حضرت فاطمه (س)، بر الگوگیری خانواده‌ها و جوانان از این بزرگواران تأکید کرد.

وی با بیان اینکه حضرت علی (ع) بعد از پیامبر (ص)، مثل و مانندی ندارد، اضافه کرد: برای ترویج سبک زندگی اسلامی و دست‌یابی به حیات طیبه در جامعه اسلامی، شناخت بیشتر سیره و سبک علوی ضرورت دارد.

آیت‌الله مهمان‌نواز با اشاره به روز ازدواج، مهم‌ترین مهارت افراد را ایجاد فضای آرامش در خانواده و جامعه دانست و افزود: لازمه داشتن آرامش معنویت است؛ ازاین‌رو افراد می‌تواند با مسائل معنوی برای خود و خانواده خویش آرامش و امنیت روانی را به وجود بیاورند.

وی خاطرنشان کرد: مهارتهای مختلفی نظیر خودآگاهی، همدلی، ارتباط مؤثر، ارتباط قوی با افراد، تصمیم‌گیری، توانایی حل مسأله، تفکر خلاق، تفکر انتقادی، مقابله با هیجانهای ناخوشایند و توانایی مقابله با استرس ازجمله مواردی است که در زندگی باید به آنها توجه شود.

آیت‌الله مهمان‌نواز با تأکید بر اینکه خانواده‌ها باید برای تربیت دینی فرزندان خود اهتمام و حساسیت بیشتری داشته باشند، اضافه کرد: تربیت و آموزش فرزندان بر اساس آموزه‌های اسلامی یک امر لازم و ضروری بوده و باید افزون بر نهاد خانواده، دستگاه‌های فرهنگی و آموزشی هم به این مهم توجه ویژه‌ای داشته باشند.

وی با بیان اینکه باید آموزش نوجوانان و جوانان همراه با تزکیه باشد، تصریح کرد: تریپت صحیح باید دارای الگوی مناسبی باشد که در این رابطه توجه به سیره و روش ائمه اطهار (ع) بهترین توصیه است.

آیت‌الله مهمان‌نواز با اشاره به اینکه در این زمینه می‌بایست ابتدا خود والدین و مربیان فرهنگی به آموزه‌های اسلامی مقید باشند، اظهار کرد: ابتدا خود فرد باید به مکارم اخلاقی مزین باشد و به درجه‌ای از علم و معرفت الهی برسد تا سخنان وی در دیگران اثرگذار باشد.

وی ادامه داد: والدین و معلمان که با کودکان در ارتباط هستند باید در سیره و روش زندگی ائمه اطهار (ع) مطالعه بیشتری داشته باشند و بدانند که لازم است فرزندان ما از دوران کودکی و نوجوانی با فرهنگ اسلامی آشنا شوند تا در آینده دچار تزلزل دینی و اعتقادی نشده و مشکلات اجتماعی ما کاهش یابد./202/9314/ب1

ارسال نظرات