۰۹ شهريور ۱۳۹۵ - ۲۳:۰۹
کد خبر: ۴۴۶۹۲۹
نماینده خبرگان رهبری با انتقاد از قراردادهای جدید نفتی:

هر قراردادی که استقلال سیاسی و اقتصادی کشور را زیر سؤال ببرد باید مورد بازنگری قرار گیرد

نماینده مردم آذربایجان غربی در مجلس خبرگان رهبری گفت: هر قراردادی که استقلال سیاسی و اقتصادی کشور را زیر سؤال برده و با قوانین نظام مقدس جمهوری اسلامی منافات دارد، باید مورد بازنگری قرار گیرد.
حجت الاسلام والمسلمین شبستری

حجت الاسلام والمسلمین جواد شبستری، نماینده مردم آذربایجان غربی در مجلس خبرگان رهبری در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در ارومیه، به قراردادهای نفتی اخیر دولت یازدهم اشاره کرد و گفت: یکی از مسائل روز کشور قراردادهای نفتی ipc است که الگوی جدیدی ارائه شده و باید به وسیله متخصصان و صاحب نظران مورد بررسی قرار گیرد.

وی با اشاره به وجود برخی اشکالات در این قرارداد کلان نفتی، افزود: مقام معظم رهبری در نامه ای اظهار نظر فرموده و مواردی را متذکر شده اند و همین طور نمایندگان مجلس و سازمان بازرسی اشکالاتی را به این قرار داد وارد کرده اند که پیش از اجرا باید اصلاح شود.

نماینده مردم آذربایجان غربی در مجلس خبرگان رهبری با توجه به حساسیت قراردادهای نفتی و خطر نفوذ بیگانگان از طریق این قرارداد به عرصه اقتصادی کشور، گفت: در جلسه غیر علنی مجلس مقرر شده است تا اصلاحاتی صورت گرفته و به تصویب هیأت دولت رسیده و به هیأت تطبیق قوانین ارسال شود تا پس از مشخص شدن اینکه قراردادها منافاتی با قوانین اساسی و استقلال اقتصادی کشور ندارد، برای ابلاغ به دولت ارسال شود.

وی با اشاره به نقش و وظیفه دولت در حفظ منافع ملی و استقلال اقتصادی کشور، خاطرنشان کرد: بدیهی است قراردادهای نفتی و همه قراردادهایی که دولت منعقد می کند باید در چهار چوب منافع ملی، عزت کشور، استقلال کشور و بر اساس قانون اساسی مقرر شود.

حجت الاسلام والمسلمین شبستری ادامه داد: هر قراردادی که استقلال سیاسی و اقتصادی کشور را زیر سوال برده و با قوانین نظام مقدس جمهوری اسلامی منافات دارد، باید مورد بازنگری قرار گیرد.

وی با توجه به دغدغه برخی از صاحب نظران دلواپس در زمینه عدم تامین منافع ملی با انعقاد چنین قراردادهای نفتی، تصریح کرد: امیدواریم اصلاحاتی که در مورد قرارداد ipc نفتی از طریق مجلس شورای اسلامی و دیگر بخشها صورت می گیرد مورد توجه دولت تدبیر و امید قرار بگیرد تا خیال همه دغدغه مندان از تامین امنیت منافع ملی و استقلال اقتصادی کشور آسوده شود.

نماینده مردم آذربایجان غربی در مجلس خبرگان رهبری در پایان گفت: چون هنوز جزئیات دقیق قرارداد به صورت علنی اعلام نشده در آینده می توان نظر قطعی تری را در این زمینه اعلام کرد./302/936/ب1

ارسال نظرات