۱۰ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۰:۴۰
کد خبر: ۴۴۶۹۸۲
رییس شورای فرهنگ عمومی بجنورد:

الگودهی و الگوسازی مهم‌ترین هدف همایش سبک زندگی اسلامی باشد

رییس شورای فرهنگ عمومی بجنورد با اشاره به برگزاری همایش ملی سبک زندگی اسلامی به میزبانی بجنورد، گفت: باید الگودهی و الگوسازی برای افراد جامعه مهم‌ترین هدف این همایش باشد.
حجت الاسلام عابدینی- رییس شورای فرهنگ عمومی بجنورد

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در خراسان شمالی، حجت‌الاسلام حسین عابدینی، رییس شورای فرهنگ عمومی بجنورد، امروز در نشست همایش سبک زندگی اسلامی، با اشاره به برگزاری همایش ملی سبک زندگی در خراسان شمالی بر ضرورت الگودهی به جامعه به‌ ویژه نسل جوان به‌ عنوان خروجی این همایش تأکید کرد.

وی با بیان اینکه سبک زندگی اسلامی، سبب رشد و تعالي زندگی خواهد شد و انسان را از گمراهی دور می‌کند، تصریح کرد: اگر مسائل سبک زندگی را به‌ درستی در زندگی روزمره خود پیاده‌سازی کنیم، در همه زمینه‌ها زندگی موفقی خواهیم داشت.

حجت‌الاسلام عابدینی که رییس شورای سیاستگذاری ائمه جمعه استان خراسان شمالی نیز هست، بر ضرورت نهادینه شدن فرهنگ و سبک زندگی ایرانی و اسلامی در جامعه تأکید کرد و گفت: برگزاری همایش سبک زندگی در خراسان شمالی، گام بزرگی در این راستا است.

وی عنوان کرد: اگر این همایش به‌ خوبی اطلاع‌رسانی شود و مطبوعات، رسانه‌ها و صدا و سیما به مسائل مهم در سبک زندگی اسلامی توجه کنند، شاهد تأثیرات مثبت این همایش در شیوه و سبک زندگی جامعه خواهیم بود.

حجت‌الاسلام عابدینی اظهار داشت: الگوسازی و الگودهی باید به‌ عنوان مهم‌ترین هدف همایش سبک زندگی دنبال شود، چرا که نیاز جامعه امروز و به‌ ویژه جوانان، داشتن الگوهای منطبق با آموزه‌های دینی و اسلامی و پیروی از این الگوها است.

وی با بیان اینکه انقلاب ما، انقلاب اسلامی است، بر ضرورت پیاده‌سازی احکام و دستورات اسلام به‌صورت جامع و همه‌ جانبه تأکید کرد و گفت: در مسائل اقتصادی، پوشاک، روابط اجتماعی و غیره باید سبک زندگی اسلامی نمایان باشد.

حسین ثابت‌قدم وحید، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان خراسان شمالی نیز اظهار کرد: مهرماه امسال نخستین همایش ملی سبک زندگی اسلامی در خراسان شمالی برگزار می‌شود.

وی که دبیر شورای فرهنگ عمومی استان خراسان شمالی هم محسوب می‌شود، افزود: در قالب این همایش 30 سؤال طرح‌شده از سوی رهبر معظم انقلاب در زمینهٔ سبک زندگی اسلامی به استانهای مختلف کشور ارسال شده و پس از طرح 10 آسیب مهم و ارسال آنها به دبیرخانه شورای فرهنگ عمومی کشور، مهم‌ترین آسیبها و معضلات موجود در استان واکاوی و پژوهش شده و در این همایش در قالب مقاله ارائه می‌شود.

به گفته وی، همچنین به همه استانهای کشور ابلاغ شده تا آثار هنری هنرمندان خود از قبیل تئاتر، فیلم، پایان‌نامه، کتاب، نقاشی و غیره را به دبیرخانه همایش ملی سبک زندگی اسلامی ارسال کنند تا همزمان با همایش در قالب نمایشگاه ارائه شود.

ثابت‌قدم وحید افزود: همایش ملی سبک زندگی اسلامی بیست و چهارم یا بیست و پنجم مهرماه امسال با حضور علی لاریجانی رییس مجلس شورای اسلامی، عبدالرضا رحمانی فضلی وزیر کشور، آیت‌الله محمدی گلپایگانی و شمار دیگری از مسؤولان کشوری و استانی به میزبانی بجنورد برگزار می‌شود./9314/202/ب2

ارسال نظرات