۱۰ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۴:۱۱
کد خبر: ۴۴۷۰۱۵
آیت الله علوی گرگانی:

برخی می خواهند حوزه و دانشگاه را مقابل هم قرار دهند

حضرت آیت الله علوی گرگانی نسبت به برخی تلاش به منظور ایجاد تقابل بین دو نهاد حوزه و دانشگاه هشدار داد و بر لزوم هوشیاری حوزویان و دانشگاهیان در این راستا تاکید کرد.
آیت الله علوی گرگانی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حضرت آیت الله علوی گرگانی در دیدار با جمعی از معاونین وزارت علوم نسبت به برخی تلاش ها برای فاصله انداختن بین نهاد حوزه و دانشگاه هشدار داد.

وی در ادامه با اشاره به آیه 53 سور نحل بیان داشت: تمام نعمت های موجود را خداوند عطا کرده و هر مشکلی نیز که وجود دارد خداوند باید برطرف سازد.

وی ادامه داد: باید در ذهن خود بپرورانیم هر چه که داریم از خداوند است و همه را باید خداوند بازگردانیم؛ خداوند بهترین ها را به بهترین نحو عطا کرده اما آنچه را که ما باز می گردانیم مشخص نیست چنانچه امام سجاد(ع) می فرماید آنچه از تو می آید خوبی و خیر است و آنچه که از طرف ما باز می گردد بدی وشر است.

استاد برجسته درس خارج حوزه علمیه قم با تصریح بر این که ایران تنها کشوری است که بر روی پاهای خود ایستاده، اظهارداشت: تمام کشورهای دنیا بر این مطلب تصریح دارند و این موفقیتی است که به برکت استقلال و جمهوری اسلامی همچنین تلاش های امام خمینی(ره) و همکاری این ملت ایجاد شده است.

حضرت آیت الله علوی افزود: امروزه تمام فناوری ها در این کشور به سبب استقلال ایجاد شده اند و اگر این استقلال نباشد دیگر چیزی نخواهیم داشت همان گونه که در زمان طاغوت ایران مستعمره آمریکا بود و از خود چیزی نداشت.

وی با اشاره به سخن امام خمینی(ره) مبنی بر وجود وحدت در حوزه و دانشگاه خاطرنشان کرد: حوزه و دانشگاه دو قدرت بزرگ کشور هستند که وحدت بین این دو نهاد موجب تعادل علم خواهد شد؛ اکنون زمزمه هایی به گوش می رسد که برخی افراد می خواهند روحانیت و دانشگاه را در مقابل یکدیگر قرار دهند بنابراین هوشیاری حوزویان و دانشگاهیان یک امر ضروری است.

استاد برجسته درس خارج حوزه علمیه قم خطاب به مسؤولان دانشگاهی بیان داشت: امکانات لازم را در نزد دانشجویان قرار دهید اما اختیارات کامل را به آنها ندهید به عبارت دیگر مالکیت اجتماعی ایجاد شود به این صورت که هیأتی تشکیل و اختیارات را آن هیأت به دانشجویان عطا کند که این عمل موجب می شود جوانان تشویق شوند و از سوی دیگر اختیارات در نزد دولت باقی می ماند./1324/پ202/ج

ارسال نظرات