۱۰ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۸:۳۵
کد خبر: ۴۴۷۱۰۰

چند خبر کوتاه از خوزستان

کمک 7 میلیاردی برای آزادی زندانیان جرائم غیرعمد، تجلیل از خیران و خادمان امر ازدواج در اندیمشک و مراسم ختم صلوات در کانون طلاب هفتکل چند خبر کوتاه از استان خوزستان هستند.
خبرکوتاه

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اهواز، جمال عالمی‌نیسی، معاون توسعه مدیریت و منابع استانداری خوزستان، در همایش بسیج کارمندی که ظهر امروز در سالن شهید هاشمی استانداری برگزار شد، با اشاره به اینکه معنا و مفهوم بسیج به پهنای همه هستی وجود است، ابراز داشت: بسیجی یعنی خداگونه بودن، ذوب شدن در خدا و مسلمان بودن است و اگر بنا باشد برای اسلام و تشیع ردائی دوخته و جلوه بدیهم در بسیج خلاصه می شود.

معاون توسعه مدیریت و منابع استانداری خوزستان خاطرنشان کرد: دفاع و حمایت از اصول اسلامی از جمله اساسی ترین فعالیت های بسیج است که در بافت درون هویتی آن وجود دارد و جاذذبه زمینی و دنیوی در بسیج با رویگردانی از دنیا و عدم دلدادگی به آن بی تأثیر است.

این مقام مسؤول با اشاره به آیه 38 سوره توبه اظهار داشت: انسان با داشتن ایمان و تقوای قوی و الهی بودن به اوج رسیده و از دنیا رویگردان می شود و نمود این خصائص در بسیجی مشاهده می شود.

عالمی نیسی با بیان اینکه حضرت ختمی مرتبت(ص) بسیجی ترین انسان روی زمین هستند، گفت: امام علی(ع) نیز همچون ایشان بسیجی هستند که با فرق شکافته به دیدار خدا رفت و بسیجی به عبارت دیگر پذیرش شهادت و مرگ باعزت بر زندگی ننیگن و  همراهی با ظالمان است.

وی در ادامه عنوان کرد: رمز ایثار و شهادت در بسیجی تجلی پیدا می کند و نقطه عطف ماهیت بسیجی در شهادت است و بسیجی در جایگاه های مختلف همچون جایگاه پدرانه به تربیت صحیح فرزندان و خانواده اهتمام و آن ها را تحویل جامعه دهد و چنانچه در بسیج کارمندی باید منضبط، عدالت محور و در پی تحقق اهداف سازمان مربوطه خود باشد.

معاون توسعه مدیریت و منابع استانداری خوزستان در پایان بسیجی را چشم بیدار ملت مسلمان برای رویارویی با همه مسائل و مشکلات برشمرد.

کمک 7 میلیاردی برای آزادی زندانیان جرائم غیرعمد

قدرت‌الله هاشم ‌نیا، مدیرعامل ستاد دیه استان خوزستان به فراهم‌سازی مقدمات آزادی ۵۰ زندانی جرائم غیرعمد از زندان‌های استان خوزستان در پایان ماه جاری اشاره کرد.

وی با اشاره به برگزاری جشن گلریزان با همکاری شرکت ملی حفاری یکشنبه ۷ شهریورماه در اهواز گفت: در این جشن ۷ میلیارد ریال توسط خیرین و کارمندان این شرکت جمع‌آوری شد.

هاشم ‌نیا با بیان اینکه مبلغ آزادی ۵۰ زندانی جرائم غیرعمد مبلغ بالغ بر ۱۵ میلیارد ریال است، افزود: باقی‌مانده این مبلغ با توجه به مذاکراتی که با شاکیان صورت گرفته است، بخشیده شد.

هاشم‌ نیا خاطرنشان کرد: ۲۵۰ زندانی جرائم غیرعمد در زندان‌های استان وجود دارند و امیدواریم با کمک خیرین این زندانیان آزاد شوند.

تجلیل از خیران و خادمان امر ازدواج در اندیمشک

مهراب سراج‌الدین، مدیر مؤسسه فرهنگی ـ هنری و قرآنی نغمه‌های عشق شهرستان اندیمشک با اشاره به برگزاری چهارمین همایش «پیوند آسمانی» در این شهرستان گفت: این همایش برای تجلیل از خادمین امر ازدواج در شهرستان برگزار و در آن از ۲۰ نهاد دولتی، مؤسسه های خیریه قرآنی و خیرین تجلیل به عمل خواهد آمد.

این مقام مسؤول با بیان اینکه این همایش در سال‌های گذشته با هدف ترغیب جوانان به ازدواج و با حضور زوج‌های جوان شهرستان برگزار می‌شد، گفت: چهارمین همایش «پیوند آسمانی» با هدف تجلیل از خادمین امر ازدواج، تشویق آن ها به این امر خیر و حمایت از زوج‌هایی که توان مالی جهت ازدواج ندارند، برگزار خواهد شد.

مدیر مؤسسه فرهنگی- هنری و قرآنی نغمه‌های عشق اندیمشک با اعلام اینکه این همایش ۱۳ شهریورماه در تالار فرهنگ این شهرستان برگزار می‌شود، اظهار داشت: شرکت در این همایش رایگان و پیش‌بینی می‌شود ۵۰۰ نفر در آن حضور یابند.

مراسم ختم صلوات در کانون طلاب هفتکل

حجت‌الاسلام محمد کریمی، رییس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان هفتکل، با اشاره به برگزاری مراسم ختم صلوات اظهار داشت: این مراسم هفتگی، ویژه خانم ها و در کانون طلاب خواهر این شهرستان برگزار شد.

رییس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان هفتکل تصریح کرد: در این مراسم نورانی ومعنوی که با حضور پرشور بانوان برگزار شد، به نیت سلامتی و تعجیل در فرج امام زمان(عج)، ۱۴۰۰۰ صلوات توسط حاضرین در جلسه فرستاده و در پایان برای ظهور آن حضرت دعا و دعای فرج نیز قرائت شد./303/9456/ب1

ارسال نظرات