۱۰ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۹:۰۵
کد خبر: ۴۴۷۱۰۶
امام جمعه شاهرود:

نهادهای انقلابی در خدمت رسانی به مردم پیشگامند

امام جمعه شاهرود گفت: نهادهای انقلابی همچون کمیته امداد امام خمینی(ره)، سازمان تبلیغات اسلامی، سپاه و امثال آنها یادگارهای ارزشمند و حاصل دوراندیشی امام راحل است که همواره در خدمت رسانی به مردم پیشگامند.
امام جمعه شاهرود

به گزارش خبرگزاری رسا در شاهرود، حجت الاسلام عباس امینی در آیین تودیع و معارفه رؤسای پیشین و جدید کمیته امداد امام خمینی(ره) شاهرود که با حضور مدیر کل کمیته امداد امام خمینی(ره) استان سمنان در سالن اجتماعات هلال احمر این شهرستان برگزار شد، با اشاره به وجه مردمی بودن خدمات کمیته امداد امام خمینی(ره)، اظهار داشت: کمیته امداد در زمره نهادهایی است که در لایه های جامعه و به خصوص به قشر آسیب پذیر در هر گروه و مکانی خدمت رسانی می کند.

امام جمعه شاهرود با اشاره به دستور حضرت امام(ره) درباره تآسیس این نهاد، ابراز داشت: برخی از نهادها مانند سازمان تبلیغات، کمیته امداد و ... در زمره ابتکاراتی بودند که امام راحل(ره) با تدبیر و دوراندیشی ویژه ای آنها را پیشنهاد داداند و امروز این یادگار بزرگ در خدمت رسانی به مردمی پیشگام هستند.

وی با بیان اینکه فعالیت های مردمی محور اقدامات کمیته امداد است، افزود: انقلاب اسلامی متعلق به قشر مستضعف جامعه است و این قشر خاستگاه انقلاب اسلامی هستند لذا اعضای خانواده بزرگ کمیته امداد امام خمینی(ره) می بایست به ارائه خدمات خود افتخار کنند چرا که علاوه بر اجر معنوی و اخروی، رضایت دنیوی را با لبخند رضایت کودکان و اعضای این خانواده تجربه می کنند.

حجت الاسلام امینی همچنین با تقدیر از خدمات کمیته امداد به خصوص در مناطق محروم، گفت: خدمات کارشناسان و مسئولان کمیته امداد در اشاعه امید در جامعه موثر است.

امام جمعه شاهرود خاطر نشان کرد: اشتغال زایی برای مددجویان، آموزش حرفه های مختلف، حمایت، عنایت به مقوله زکات و صدقات مردمی، برگزاری ضیافت های افطاری و اطعام محرومان و ... از اقدامات خوب صورت گرفته در کمیته امداد شاهرود است که امیدواریم در مدت ریاست جدید این سازمان نیز تداوم و افزایش داشته باشد.

وی افزود: یکی دیگر از اقداماتی که خوشبختانه در شاهرود به خوبی صورت گرفته و می توان آنرا بیش از پیش نیز تقویت کرد، جلب کمک های مردمی است که امیدواریم این نهاد بتواند در زمینه جلب حداکثری کمک های مردمی و به خصوص خیران موفق عمل کند.

خدمت رسانی به اقشار نیازمند ماهیت کار کمیته امداد است

سید جواد رضوی، مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) استان سمنان نیز در این نشست، با بیان اینکه این نهاد انقلابی، سازمانی مردمی است، گفت: ارائه خدمت از سوی کمیته امداد به اقشار مختلف جامعه که نیازمند دریافت یاری هستند، ماهیت و اساس کار کمیته امداد است که حضرت امام(ره) نیز در تاسیس این نهاد، این رسالت شگرف را به عنوان وظیفه ذاتی کمیته امداد، مورد تاکید قرار دادند.

وی توانمند سازی خانواده های تحت پوشش را رسالت دوم کمیته امداد پس از کمک به خانواده های نیازمند عنوان کرد و ابراز داشت: خوشبختانه در این زمینه نگاه مثبتی در حوزه مدیریت کمیته امداد استان سمنان وجود دارد و مدیران ما به همان اندازه که تدابیر ویژه کمک به خانواده های محروم را در نظر دارند، به توانمند سازی و استقلال خانواده های تحت پوشش نیز اهتمام دارند.

رضوی با بیان اینکه خوشبختانه توانمند سازی خانواده های تحت پوشش در شاهرود به خوبی صورت گرفته است، ابراز داشت: اعطای تسهیلات اشتغال زایی، دوره های آموزشی مانند قالیبافی، صنایع دستی و همچنین استفاده از تجارب اساتید مختلف در زمره اقداماتی است که در این شهرستان صورت گرفته است همچنین مددجویان جویای کار در اردوهای استانی و خارج از استانی با هدف آموزش های حرفه ای مشارکت خوبی دارند.

استفاده از ظرفیت مردمی هدف کمیته امداد امام خمینی است

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) استان سمنان بر ضرورت بهره گیری از ظرفیت های مردمی در توانمند سازی خانواده های تحت پوشش تاکید کرد و گفت: خوشبختانه در این امر نیز خیران به خصوص در شاهرود همراهی خوبی را با کمیته امداد انجام می دهند که این امر قابل تحسین است.

رضوی با بیان اینکه جلب اعتماد مردمی بزرگ‌ترین سرمایه برای کمیته امداد به حساب می آید، ابراز داشت: اعتماد سازی می تواند به جلب سرمایه های مردمی به خصوص در بین خیران بیانجامد و در این راستا سیاست شفاف سازی مخارج کمک های مردمی توسط کمیته امداد هم اکنون در حال اجرا است و این امر در شاهرود نیز پیگیری می شود.

وی افزود: انجام خدمات حمایتی از محرومان جامعه قطعا نیازمند کمک های مردمی و خیران است و این امر به اعتماد سازی و تعامل بین این قشر و کمیته امداد نیاز دارد لذا ما و همکارانمان در خانواده بزرگ امداد استان در حال برنامه ریزی ویژه و دقیق در شیوه همکاری و همراهی اقشار مختلف جامعه هستیم.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) استان سمنان همچنین گفت: این نهاد مردمی همواره قدردان مدیرانی است که دلسوزانه و بدون قید و بندهای ساعات اداری در راه رفع مشکلات مردم گام برمی دارند و خدمت بی منت امروز از جمله شعارهای این مجموعه در استان است.

گفتنی است در این مراسم که با حضور مدیرکل کمیته امداد استان سمنان، امام جمعه، اعضای شورای اداری، مددجویان، کارشناسان و خانواده بزرگ امداد شاهرود برگزار شد از زحمات هشت ساله علی اکبر شبانزاده در سمت مدیریت کمیته امداد شاهرود، قدردانی و محمد محسن بلوچی به عنوان مدیر جدید این نهاد معرفی شد./101/977/ب1

ارسال نظرات