۱۰ شهريور ۱۳۹۵ - ۲۱:۵۵
کد خبر: ۴۴۷۱۲۸

امضای تفاهم نامه همکاری بین سازمانهای اوقاف و امور اراضی کشور

تفاهم نامه همکاریهای مشترک سازمان اوقاف و سازمان امور اراضی کشور به منظور حل مشکلات امروز همزمان با همایش ملی صیانت از وقف به امضای رؤسای دو سازمان رسید.
انعقاد تفاهم نامه

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، امروز همزمان با برگزاری همایش ملی صیانت از وقف با رویکرد تثبیت مالکیت موقوفات و اراضی ملی، تفاهم نامه همکاری های مشترک بین سازمان اوقاف و امور خیریه و سازمان امور اراضی کشور در 7 ماده به امضای حجت الاسلام والمسلمین محمدی، نماینده ولی فقیه و رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه و علیرضا اورنگی، رئیس سازمان امور اراضی کشور رسید.

بر اساس این گزارش این تفاهم نامه که پس از ساعت ها کار کارشناسی و به منظور رفع ابهامات در اجرای قوانین و مقررات و حل مشکلات مربوط به اراضی کشاورزی و موقوفات و مستاجران و متصرفان این اراضی به امضا رسیده است در 7 ماده و 3 تبصره تنظیم و صبح امروز همزمان با برگزاری همایش ملی صیانت از وقف که با حضور رئیس قوه قضائیه گشایش یافت به امضا روسای دو سازمان رسید.

معاون اوقافی، حقوقی و امور مجلس سازمان اوقاف دراین باره گفت: از جمله اهداف امضا این تفاهم نامه افزایش بهره وری اراضی کشاورزی و موقوفه و تعیین تکلیف زارعان و نحوه تعیین اجاره بها با در نطر گرفتن حقوق آنها است.

حجت الاسلام والمسلمین حاتمی با بیان اینکه تبیین و تدوین راه کارهای اجرایی برای حفظ کاربری و یک پارچگی اراضی یکی دیگر از اهداف این تفاهم نامه است تاکید کرد: این تفاهم نامه می تواند در پیشگیری از ساخت و ساز های غیر مجاز در اراضی اطراف شهرها و روستاها و سهولت در تثبیت اراضی کشاورزی موقوفات و سرعت بخشیدن به ابطال اسناد مشمول قانون ابطال موثر باشد.

حاتمی با اشاره به مفاد این تفاهم نامه تصریح کرد: این تفاهم نامه همکاری های مشترک میان دو سازمان اوقاف و سازمان جنگلهادر 7 ماده و 3 تبصره به امضا روسای دو سازمان رسیده است و در راستای تسریع در اجرای مفاد آن ،کمیته راهبری مشترک متشکل از 4 تن از نمایندگان دو سازمان در سطح ستاد سازمان اوقاف و امور اراضی و استان ها و ادارات استانی تشکیل می شود و این کمیته موطف است هر سه ماه یک بار گزارشی از اقدامات انجام شده را ارائه کند./203/930/ب1

ارسال نظرات