۱۰ شهريور ۱۳۹۵ - ۲۲:۰۷
کد خبر: ۴۴۷۱۴۴
نماینده ولی فقیه در چهارمحال و بختیاری مطرح کرد؛

تساهل و تسامح عامل اصلی انحراف فکری و فرهنگی در جامعه/ در مسائل اقتصادی اقدام عملی مشهود نیست

حجت ‌الاسلام والمسلمین نکونام با تأکید بر اینکه تساهل و تسامح از عوامل اصلی انحراف فکری و فرهنگی در جامعه است، گفت: در مسائل اقتصادی آنچه گفته می‌ شود با آنچه عمل می ‌شود تفاوت دارد؛ آمار و ارقام قابل توجهی اعلام می‌ شود اما فعالیت و رونق لازم در عمل مشهود نیست.
امام جمعه شهرکرد

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در شهرکرد، حجت الاسلام والمسلمین محمدعلی نکونام، نماینده ولی فقیه در چهارمحال و بختیاری، عصر امروز در نشست با علما و روحانیان این استان، با بیان اینکه توجه به امور اقتصادی مهمترین دغدغه امروز کشور است، اظهار کرد: در مسائل اقتصادی آنچه گفته می‌ شود با آنچه عمل می ‌شود تفاوت دارد؛ آمار و ارقام قابل توجهی اعلام می‌ شود اما فعالیت و رونق لازم در عمل مشهود نیست.

نماینده ولی ‌فقیه در چهارمحال و بختیاری با اشاره به اینکه باید به منتقدان اجازه ابراز نظر داده شود، بیان کرد: باید از نظرات منتقدان استفاده شود و نباید اجازه دهیم فرصت چهار ساله دولت به پایان برسد و دستاوردی حاصل نشود.

امام جمعه شهرکرد به مسائل فرهنگی موجود در جامعه اشاره و عنوان کرد: رهبر عظیم ‌الشأن اسلام در زمینه فرهنگی دغدغه دارند و توجه به امور فرهنگی را وظیفه همگانی می دانند؛ بنابراین نباید اجازه دهیم ولنگاریهای فرهنگی سبب مخدوش شدن شاخصهای اصلی فرهنگی در کشور شود.

حجت الاسلام والمسلمین نکونام با تأکید بر اینکه تساهل و تسامح از عوامل اصلی انحراف فکری و فرهنگی در جامعه است، گفت: نباید زمانی که قصد داریم نظر و رأی مردم را به دست آوریم از تسامح و تساهل استفاده کنیم چراکه در دوره‌های قبل به ویژه در دوره اصلاحات شاهد بودیم که تساهل و تسامح انحرافات و مشکلاتی را در جامعه ایجاد کرد که هنوز هم نظام با برخی از آن انحرافات دست و پنجه نرم می کند.

رییس شورای فرهنگ عمومی چهارمحال و بختیاری همچنین با اشاره به مشکلات حوزه ‌های علمیه و مساجد تشریح کرد: باید مسائل دینی به ویژه مسائل مساجد و حوزه ‌های علمیه بررسی و نسبت به آن‌ اهتمام شود چراکه این از ضرورتها است.

رییس استانی حوزه علمیه چهارمحال و بختیاری با اشاره به بحث مذاکرات هسته ای و برجام تصریح کرد: در بحث برجام در برخی از موارد کوتاه آمدن سبب شد دشمن از فرصت استفاده کند و نقض کردن‌ها ایجاد شود.

امام جمعه شهرکرد با اشاره به آزاد شدن بخشی از اعتبارات ایران و فراهم آمدن شرایط بهتر فعالیت در کشور، خاطرنشان کرد: در شرایطی که با اجرای برجام ایجاد شده باید از فرصت استفاده کنیم و در راستای اقتصاد مقاومتی اقدامات زیربنایی و مفید انجام دهیم و این وظیفه امروز دولتمردان است.

حجت الاسلام والمسلمین نکونام در پایان با اشاره به اینکه نباید روش گفتمان ‌سازی در امور مختلف کشور سبب شود تا از ارائه راهکار و انجام فعالیت دور بمانیم، افزود: لازم است در راستای اقتصاد مقاومتی، اقدام و عمل جدی صورت گیرد چراکه با حرف زدن صرف نمی توان مشکلات را برطرف کرد./202/9457/ب1

ارسال نظرات