۱۱ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۱:۴۹
کد خبر: ۴۴۷۱۸۲
مبلغ دینی:

امام جواد پرچمدار مبارزه با جریان های انحرافی بود

روحانی مستقر روستای گورک خورشیدی گفت: امام جواد(ع) را باید پرچمدار مبارزه با جریانات انحرافی دانست و چنین ویژگی بارزی سبب شد تا خلفای ستمگر عباسی دشمنی بسیاری را نسبت به این امام معصوم(ع) روا دارند.
امام جواد

 حجت‌الاسلام سید اسماعیل جهاندیده، روحانی مستقر روستای گورک خورشیدی در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در بوشهر، گفت:امام جواد(ع) را باید پرچمدار مبارزه با جریانات انحرافی دانست و چنین ویژگی بارزی سبب شد تا خلفای ستمگر عباسی دشمنی کم نظیری را نسبت به این امام معصوم(ع) روا دارند و امام جواد(ع) در چنین شرایط دشواری توانستند با رهبری خود جامعه را هدایت کنند.

 وی با اشاره به شخصیت بی نظیر امام جواد(ع)، بیان داشت: امروز باید سیره و زندگی امام نهم در مدارس و دانشگاه های کشورهای اسلامی به‌ عنوان متون درسی استفاده شود اما متأسفانه تعداد کمی از جوانان مسلمان و شیعه با این شخصیت با فضیلت آشنایی دارند.

حجت‌الاسلام جهاندیده افزود:امام جواد(ع) با شرکت در مناظره ها و مباحثه با عالمان و دانشمندان بزرگ عصر خویش، علم لدنی که همانا مختص به انبیای الهی و معصومین(ع) است را بر همگان اثبات فرموده و سند حقانیت خود را برای همیشه تاریخ نشان داد.

وی اظهار داشت:امام جواد(ع) در مناظرات مختلفی که عباسیان برای شکست ایشان تشکیل دادند، پیروز می شدند و این امر مقبولیت امام را در جامعه افزایش می داد؛ حتی خود خلفای عباسی نیز به دانش، علم و فضیلت امام نهم اذعان داشتند اما برای حفظ حکومت خود مبارزه با ایشان را رها نمی کردند.

روحانی مستقر روستای گورک خورشیدی در پایان گفت: نقش امام جواد(ع) در هدایت امت اسلامی بی بدیل بود و امروز اگر شاهد گسترش فرهنگ ناب اهل بیت(ع) در سراسر جهان هستیم به برکت تلاش های خالصانه ائمه هدی(ع) در دوران ظلم و ستم حاکمان جبار است./846/303/ب2

ارسال نظرات