۱۱ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۳:۰۵
کد خبر: ۴۴۷۲۰۴
رییس سازمان بهزیستی کشور مطرح کرد؛

تلاش ویژه برای تحقق دغدغه رهبر انقلاب درباره کاهش طلاق و اعتیاد

رییس سازمان بهزیستی کشور گفت: کاهش طلاق، اعتیاد، معلولیت و اختلالات روحی و روانی از جمله دغدغه های رهبر معظم انقلاب است که تلاش ویژه ای صورت می دهیم تا در راستای تحقق آن کوشا باشیم.
رییس سازمان بهزیستی کشور

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در آمل، انوشیروان محسنی بندپی، رییس سازمان بهزیستی کشور امروز در مراسم افتتاح مرکز اورژانس اجتماعی آمل، اظهار داشت: سازمان بهزیستی در حوزه فعالیت های تخصصی گام برمی دارد که اساس کار خود را بر روی پیشگیری و کنترل آسیب های اجتماعی قرار دادیم.

وی تصریح کرد: کاهش طلاق، اعتیاد، معلولیت و اختلالات روحی و روانی از جمله دغدغه های مقام معظم رهبری است که تلاش ویژه ای صورت می دهیم تا در راستای تحقق آن کوشا باشیم.

محسنی بندپی اظهار داشت: پدیده طلاق بر هم زننده و ناپایدار کننده بنیان خانواده است که تلاش می کنیم وضعیت را برای پایداری بنیان خانواده فراهم کنیم.

رییس سازمان بهزیستی کشور تصریح کرد: شیب طلاق در سال های گذشته رو به افزایش بود که توانستیم آن را مهار و کنترل کنیم و در سال 95 برنامه های خوبی داریم.

محسنی بندپی افزود: با آموزش خانواده، آموزش مهارتهای زندگی، آموزش و مشاوره های پیش از ازدواج و آموزش فرزند پروری تلاش می کنیم تا شرایط کانون خانواده مانند گذشته گرم و صمیمی باشد.

وی ادامه داد: همکاران ما در سازمان بهزیستی از کمترین حقوق برخوردار هستند که تقاضا داریم مجلس شورای اسلامی نسبت به این امر توجه ویژه ای صورت دهد.

معاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی اظهار داشت: سازمان بهزیستی کشور توانست در جشنواره شهید رجایی و جشنواره فعالیت های قرآنی رتبه برتر را به خود اختصاص دهد.

رییس سازمان بهزیستی کشور افزود: 22 هزار نیروی متخصص در سطح کشور داریم که برای هر یک از امور سند علمی تهیه شد و مهمترین راهبرد خود را نیز در حوزه پیشگیری قرار دادیم که می تواند دستاوردهای خوبی داشته باشد.

محسنی بندپی تصریح کرد: کار در اورژانس اجتماعی چالش ها و سختی های خاص خود را دارد و توانستیم خروجی خوبی از این مراکز در سطح کشور داشته باشیم که افراد بسیاری را از خودکشی در این مرکز نجات دادیم.

وی ادامه داد: 170 هزار بازمانده از تحصیل داریم که آموزش پذیری بسیاری برای این افراد فراهم شده است و آزمایشهای ازدواج و ژنتیک را نیز در کشور اجباری کردیم.

معاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی تصریح کرد: اورژانس اجتماعی فعالیت های خوبی صورت می دهد که بیش از 600 هزار تماس با مراکز ما در سطح کشور گرفته شده است و 192 مرکز اورژانس اجتماعی در کشور داریم.

رییس سازمان بهزیستی کشور بیان داشت: تلاش ما در این راستا است تا در شهرهای بالای پنجاه هزار نفر بتوانیم مراکز اورژانس اجتماعی را دایر کنیم که می تواند اثربخشی خوبی داشته باشد.

محسنی بندپی اظهار داشت: ضریب امید به زندگی در کشور رو به افزایش است که برای خانم ها 75 سال و آقایان 72 سال است و نشان می دهد در ابعاد سلامت و پیشگیری کارهای ارزشمندی صورت گرفته است.

وی ادامه داد: در طول سال های گذشته خدمات خوبی در سطح کشور صورت گرفته است و دولت و مجلس عزم جدی برای ارتقای شاخص های سلامت زندگی آحاد جامعه برعهده دارند.

رییس سازمان بهزیستی کشور تصریح کرد: از ابتدای پیروی انقلاب اسلامی تا به امروز هر سال حدود شش ماه امید به زندگی در کشور افزایش پیدا کرده است.

سعید آرام، مدیرکل بهزیستی مازندران در این مراسم اظهار داشت: خدا را شاکر هستیم در سایه تدبیر و اندیشه های ریاست سازمان فعالیت می کنیم که اقدامات ارزشمندی صورت می گیرد و سازمان بهزیستی در جشنواره شهید رجایی رتبه برتر را کسب کرد.

وی با بیان این که امروز دوازدهمین مرکز اورژانس اجتماعی را در مازندران افتتاح می کنیم، بیان داشت: این مرکز اورژانس اجتماعی در طول مدت یک سال در شهرستان آمل افتتاح شد که خدمات خوبی ارائه می شود.

آرام اظهار داشت: ایجاد مراکز اورژانس اجتماعی سبب می شود تا فعالیت ها و خدمات به صورت آسان در دسترس مردم باشد که خط 123 به صورت شبانه روزی در خدمت مردم عزیز است.

مدیرکل بهزیستی مازندران تصریح کرد: در بحث پیشگیری از آسیب های اجتماعی نیز قدم های خوبی برداشته شده است که اهتمام ویژه و جدی در این راستا داریم.

وی ادامه داد: طرح جامع کنترل و پیشگیری از طلاق را در مازندران اجرایی کردیم و توانستیم تا حدودی اثرگذار باشیم که 8.1 درصد کاهش طلاق را داشتیم و با برنامه ریزی لازم می توانیم از طلاق جلوگیری کنیم.

آرام تصریح کرد: پیشگیری از طلاق امری مهم و اساسی است که تلاش می کنیم از همه ظرفیت ها برای کاهش آمار آن استفاده کنیم تا بتوانیم در این عرصه موفقیت های خوبی داشته باشیم.

عزت الله یوسفیان ملا، نماینده مردم آمل و لاریجان در مجلس شورای اسلامی در این مراسم اظهارداشت: زحمات بسیاری از سوی سازمان بهزیستی صورت می گیرد و امروز شاهد افتتاح مرکز اورژانس اجتماعی آمل هستیم.

وی تصریح کرد: سازمان بهزیستی کشور کارهای ویژه ای صورت می دهد که بخشی از خدمات ساخت و ساز و بخش اعظم آن قابل لمس نیست و عزم جدی از سوی عوامل این سازمان وجود دارد.

نماینده مردم آمل و لاریجان در مجلس ادامه داد: سازمان بهزیستی برای بدترین مسائل اجتماعی گام برمی دارد که ثمره امور حاد اجتماعی به این سازمان مربوط می شود.

گفتنی است؛ مراسم افتتاح اورژانس اجتماعی آمل با حضور قائم مقام وزیر و رییس سازمان بهزیستی کشور، نماینده مردم آمل و لاریجان در مجلس شورای اسلامی، مدیرکل بهزیستی مازندران، مدیران و معاونان بهزیستی کشور و استان،رییس و اعضای شورای اسلامی شهر و مدیران شهری برگزار شد./1314/202/ب2

ارسال نظرات