۱۱ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۸:۵۴
کد خبر: ۴۴۷۲۵۳
نماینده ولی فقیه در استان یزد:

امام راحل شخصیتی عاطفی و همراه با مردم بودند

آیت‌الله ناصری یزدی گفت: امروز دشمنان از امام راحل به عنوان یک شخصیت خشن و جنگجو تعبیر می کنند چرا که می‌خواهند انقلاب را با این شکل جلوه دهند.
آیت الله محمدرضا ناصری نماینده ولی فقیه در یزد

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، آیت الله محمدرضا ناصری یزدی، نماینده ولی فقیه در استان یزد، صبح امروز در سومین روز از همایش «اقتصاد مقاومتی در جایگاه قدرت بین‌المللی جمهوری اسلامی ایران» که به همت سازمان بسیج اساتید کشور در سالن صبای صدا و سیمای خراسان رضوی برگزار شد، با اشاره به تحرکات اخیر ضد انقلاب در فعالیت رسانه‌ای علیه امام راحل، به بازخوانی خصوصیات امام خمینی (ره) پرداخت.

امام جمعه یزد با اشاره به این‌که باید یاد امام خمینی(ره) را مانند عاشورا زنده نگه داریم، خاطرنشان کرد: سه موضوع در مورد سبک زندگی امام وجود داشت. یک مسأله حالات روحی امام بود. امروز دشمنان از امام راحل به عنوان یک شخصیت خشن و جنگجو تعبیر می کنند چرا که می‌خواهند انقلاب را با این شکل جلوه دهند؛ اما امام این‌گونه نبودند.

امام راحل شخصیتی عاطفی و همراه با مردم بودند

وی عنوان کرد: امام عظیم الشان، یک انسان عاطفی به تمام معنا و بسیار حساس و دل رحم نسبت به مردم و جامعه و همچنین عاشق مردم و خدا بود و هم اکنون مقام معظم رهبری به عنوان شاگرد امام و پیرو خوب خط امام با کمالات خودشان پیشروی می کنند.

آیت الله ناصری با بیان اینکه امام خودش را به خدا سپرده بود و منیت نداشت با نقل خاطره ای از ایشان، افزود: حضرت امام، کلمه «من» را فقط در بهشت زهرا بکار برد و آن هم بخاطر این بود که باید قدرت اسلام را تثبیت می کرد.

نماینده ولی فقیه در استان یزد همچنین با اشاره به اینکه امام همنوایی با مردم را سرلوحه کار خویش قرار داده بود، اظهار کرد: زمانی که ایشان در نجف تبعید بودند، هوا بسیار گرم بود؛ از امام تقاضا کردیم که به کوفه بروند تا گرمای نجف اذیتشان نکند، اما ایشان فرمودند من به کوفه بروم هواخوری و ملت من در ایران زندانی و شکنجه شوند؟!

وی در ادامه عنوان کرد: روزی برای امام خمینی(ره) آبگوشت آوردند اما ایشان برای خودشان برنداشتند و کاسه ای آوردند و بین دو نفر دیگر تقسیم کردند وقتی به ایشان اعتراض کردیم که غذا برای خودتان است، گفتند احتمال نمی دهید که در ایران همین یک ذره آبگوشت هم گیر مردم نیاید؟ من چطور بخورم؟!

امام(ره) با حرکات مسلحانه موافق نبودند

امام جمعه یزد با اشاره به اینکه حضرت امام شب‌ها از شدت ناراحتی از این‌که مردم ایران در زندان اذیت می شوند اشک می ریخت، بیان داشت: حضرت امام حرکت های مسلحانه را قبول نداشتند و حاضر نبودند در انقلاب کسی ترور شود و از بین برود.

وی با نقل خاطره ای دیگر از تبعید امام به پاریس، گفت: ابتدا امام را کویت راه ندادند و نیم ساعت قبل از پرواز امام به پاریس خبر رسید که عده ای از مردم در قم و تهران تظاهرات کرده و دستگیر شده اند که امام در واکنش به این خبر سرش را بلند کردند و فرمودند از مردم شرمنده ام و نمی دانم چگونه حقشان را ادا کنم.

آیت الله ناصری با برشمردن دومین نکته در مورد حالات زندگی امام، افزود: امتیاز برجسته ای که در امام نهفته بود، هوش و ذکاوت و عقل ایشان بود.

امام روی اخراج شاه از کشور ایستادگی کرد

نماینده ولی فقیه در استان یزد به تقسیم بندی دو نوع از عقل سلاطین و مسؤولان اشاره کرد و افزود: یک عقل فعال متصل و یک عقل منفصل وجود دارد که عقل متصل، با فکر و اندیشه و برنامه ریزی و مشورت و تصمیم جدی عمل می کند که این ویژگی ها در امام راحل وجود داشت و دیگری عقل  منفصل است که درگوشی است و انسان هرچه را می شنود باور کرده و این خصوصیات آدم های ساده لوح است.

وی با بیان این که سومین نکته امام این بود که انقلاب از مسیر اصلی اش منحرف نشود، تصریح کرد: بازرگان و تیمش دست و پا می زدند که شاه را نگه دارند و دولت ملی، مجلس ملی و آزادی باشد اما امام در سخنرانی ای فرمودند شنیدم عده ای که دستشان تا مرفق به خون ملت آلوده شده است، گفتند سلطنت باید بماند اما شاه باید برود و محکم پای آن ایستاد.

امام جمعه یزد با اشاره به اینکه آیت الله منتظری دارای عقل منفصل بود، عنوان کرد: امام چندین بار با ایشان در مورد نفوذ جریان مهدی هاشمی در بیتش صحبت کرد و درخواست نمود که از منافقین دست بردارد اما حاضر به پذیرش نبود و گوش نمی داد.

آیت الله ناصری در پایان با بیان اینکه باید بیدار و هوشیار بود، اظهار کرد: الان اینکه منافقین صوت آیت الله منتظری را منتشر کرده اند اگر در این رابطه در مورد مسأله پاکی و تقوای امام اهمیت ندهیم، اینها بعدا به ولایت فقیه صدمه می زنند./820/201/ب2

ارسال نظرات