۱۱ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۸:۳۵
کد خبر: ۴۴۷۲۸۴
استاد حوزه علمیه مازندران:

ترویج فرهنگ قرآنی زمینه ساز مقابله با تهاجم فرهنگی دشمنان می شود

استاد حوزه علمیه مازندران با اشاره به این که ترویج فرهنگ قرآنی زمینه ساز مقابله با تهاجم فرهنگی دشمنان می شود، گفت: ترویج فرهنگ قرآنی برکات والایی در جامعه داشته و دستاوردهای ارزشمندی را به ارمغان می آورد.
رییس اداره تبلیغات اسلامی آمل

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در آمل، حجت الاسلام اسماعیل رمضانی، استاد حوزه علمیه مازندران امروز در مراسم اهدای مجوز خانه های قرآن شهری و روستایی آمل اظهار داشت: در راستای اجرایی شدن و گسترش برنامه ها و فعالیت های قرآنی در سطح شهر و روستاهای کشور نسبت به اهدای مجوز خانه های قرآنی اقدام می شود.

رییس اداره تبلیغات اسلامی آمل تصریح کرد: دارالقرآن الکریم سازمان تبلیغات اسلامی نسبت به اهدای مجوز خانه های قرآن روستایی و شهری گام برداشته و در این راستا فعالیت می کند.

وی افزود: صدور مجوز فعالیت های قرآنی نقش بسزایی در توسعه فعالیت های قرآنی دارد که می تواند در ترویج فرهنگ قرآن و قرآن آموزی اثرگذار باشد.

حجت الاسلام رمضانی ادامه داد: توسعه خانه های قرآنی شهری و روستایی زمینه ساز گسترش فرهنگ قرآنی در جامعه می شود که باید از ظرفیتهای موجود به بهترین نحو ممکن و آن گونه که شایسته است بهره گیری کنیم.

استاد حوزه علمیه مازندران اظهارداشت: 72 خانه قرآن شهری و روستایی تحت نظارت اداره تبلیغات اسلامی در سطح شهرستان آمل فعالیت های می کند که می تواند اثرگذاری خوبی در راستای توسعه فرهنگ قرآنی داشته باشد.

وی با بیان این که ترویج فرهنگ قرآنی امری مهم و اساسی است، گفت: ضرورت دارد در راستای گسترش فرهنگ قرآنی کوشا بوده و اهتمام شایسته ای داشته باشیم.

رییس اداره تبلیغات اسلامی آمل با اشاره به این که ترویج فرهنگ قرآنی زمینه ساز مقابله با تهاجم فرهنگی دشمنان می شود، افزود: ترویج فرهنگ قرآنی برکات والایی در جامعه داشته و دستاوردهای ارزشمندی را به ارمغان می آورد.

حجت الاسلام رمضانی تصریح کرد: دشمنان همواره به دنبال تحقق اهداف و خواسته های خود هستند که باید مراقبت و هوشیاری شایسته ای برای مقابله با هجمه های دشمنان داشته باشیم.

استاد حوزه علمیه مازندران ادامه داد: تضعیف دین محوری با هدف مقابله با اندیشه های اسلام ناب محمدی صورت می گیرد که ضرورت دارد عزم شایسته ای برای مقابله با هجمه های دشمنان داشته باشیم.

وی اظهار داشت: بهره گیری از فرهنگ قرآنی زمینه ای برای تحقق سبک زندگی اسلامی است که می توانیم در این مسیر به مراتب ارزشمند و والایی دست پیدا کنیم.

رییس اداره تبلیغات اسلامی آمل بیان داشت: جامعه امروز نیازمند بهره گیری از تعالیم والای دینی و قرآنی است که ضرورت دارد از مفاهیم ارزشمند این کتاب نورانی در برنامه های زندگی خود استفاده کنیم.

حجت الاسلام رمضانی افزود: ترویج فرهنگ قرآنی باید به نحوی شایسته نهادینه شود که مراکز و خانه های قرآنی از نقش ارزشمندی در این مسیر گرانقدر برخوردار هستند.

استاد حوزه علمیه مازندران ادامه داد: قرآن کریم بهترین هدایت کننده سعادت جامعه بشری است که می توانیم با حضور در محضر این کتاب نورانی و بهره گیری از مفاهیم آن در مسیر سعادت و رستگاری حقیقی قرار گیریم.

وی تصریح کرد: قرآن کریم برای همه زمان ها و مکان ها برنامه دارد که می توانیم از مفاهیم والای آن برای برنامه های زندگی خود استفاده ارزنده ای داشته باشیم.

حجت الاسلام رمضانی اظهار داشت: اداره تبلیغات اسلامی براساس توان و امکانات موجود آمادگی لازم برای انجام هر گونه همکاری در راستای گسترش و پیشرفت فعالیت ها و برنامه های قرآنی را دارد.

رییس اداره تبلیغات اسلامی آمل افزود: قرآن کریم باید بیش از پیش در جامعه ترویج پیدا کرده و نهادینه شود تا بتوانیم با استعانت از این کتاب نورانی در مسیر خوبی ها گام برداریم و در مسیر ارزشها قرار گیریم که زمینه ساز رضایت حضرت حق می شود.

گفتنی است، آمل از جمله شهرستانهای فعال در حوزه فعالیتهای قرآنی است که تنها دانشکده علوم قرآنی شمال کشور در این شهرستان مستقر است و همه ساله محافل و مجالس قرآنی بسیاری در آن برگزار می شود./1314/202/ب2

ارسال نظرات