۱۲ شهريور ۱۳۹۵ - ۰۳:۲۱
کد خبر: ۴۴۷۳۰۸
عضو مجمع تشخیص:

نباید خودمان را جدا از مردم بدانیم

حجت الاسلام والمسلمین ناطق نوری با اشاره به اینکه ما نباید خودمان را جدا از مردم بدانیم گفت: این که شان من نیست سلام کنم یا احترام بگذارم اشتباه است، پیامبر اگر اینگونه رفتار می‌کرد آیا می‌توانست موفق بشود؟
حجت الاسلام ناطق نوری

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا حجت الاسلام والمسلمین علی اکبر ناطق نوری عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام در مراسم بزرگداشت آیت الله محی الدین انواری که در مسجد قبا برگزار شد با عرض تسلیت به مناسبت شهادت حضرت امام جواد(ع) اظهار داشت: در این روز یاد و خاطره روحانی مبارز و مجاهد و مخلص ایت الله انواری را گرامی می‌دارم و علو درجات را برای ایشان خواستارم.

وی ادامه داد: پیامبر اکرم(ص) برای هدایت ما انسان‌ها آمد و در قرآن تعابیری بسیاری آمده که پیامبر در بخش انسان بودن، غرایض و آنچه شما انسان‌های دیگر باید داشته باشید مشترک است، این یعنی اینکه پیامبر برای آگاه‌سازی ما آماده بود و فرشته نبود که بگوییم او شرایط ما را درک نمی‌کند؛ پیامبر انسانی مثل ما بود که تنها وظیفه هدایت بر دوش داشت.

حجت الاسلام و المسلمین ناطق نوری با بیان این که پیامبر برای ما اسوه و مرجع است خاطرنشان کرد: علما وارثان پیامبران در ابلاغ کردن رسالت و دعوت انسانها هستند و باید جوانان را جذب دین کنند، پس ما وظیفه گقتن حق، عدالت، دین، بیان امر به معروف و نهی از منکر را داریم اما فاصله ما با پیامبر و اهل بیت زیاد است.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام با اشاره به اینکه پیامبر در میان قومی نادان مبعوث شد تصریح کرد: پیامبر در میان قومی جاهل با صبر و تحمل فراوان رفتار می‌کرد و از میان آنها مومنین چون یاسر، عمار و دیگران را تربیت کرد، شهید مطهری، بهشتی و امثال اینها نیز تلاش کردند تا به دانشکده الهیات برسند و از این رو رفتار پیامبر را در پیش بگیرند تا بتوانند انسان‌های زیادی را تربیت کنند.

وی افزود: ما نباید خودمان را جدا از مردم بدانیم، این که شان من نیست سلام کنم یا احترام بگذارم اشتباه است، پیامبر اگر اینگونه رفتار می‌کرد آیا می‌توانست موفق بشود، پیامبر خیلی انسان ساخت که اسوه شدند تا در جامعه بتوانند انسان سازی کنند.

حجت الاسلام و المسلمین ناطق نوری با بیان اینکه در اولین جلسه مجلس شورای اسلامی که خدمت امام راحل رسیدیم، نماینده تهران به تعریف از امام راحل پرداخت تاکید داشت: پس از تعریف و تمجید نماینده مجلس امام گفت امیدوارم آنچه از من تعریف کردند باورم نشود، حال در جامعه امروز به طرف آیت الله نگویند ناراحت می‌شود، بنابراین پیامبر برای کسانی نمونه است که امید به خدا و روز قیامت دارند و یاد خدا هستند،

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام با اشاره به اینکه به آیت الله انواری خیلی جفا شد یادآور شد: ایشان اهل فریاد و خودنمایی نبود، او فقیه مخلص، مجاهد و مظلوم بود، مسجد ایشان در بازار کوچک بود اما پر از عشق و صفا بود، همچنین در مبارزه آن هم در آن شرایط که پرونده ایشان در دست حسنعلی منصور بود شکنجهای زیادی را دیدند.

وی ابراز داشت: در زندان قصر زمانی که ایشان را به بند اختلاسی‌ها منتقل کردند به ملاقات ایشان رفتم و نکته جالب این است که هر بار به ملاقات ایشان می‌رفتم  با خنده و نشاط به پشت میله‌های بند می‌آمدند چون همیشه تسلیم و عاشق بودند، ایشان در هر مجلس که حضور داشنتد آن مجلس گرم و صمیمی می‌شد.

حجت الاسلام و المسلمین ناطق نوری با بیان اینکه پیغمبر برای آیت الله انواری اسوه بود اضافه کرد: آیت الله انواری در اخلاق متواضع بودند، ایشان بار اولی که بیمار شدن از حج آمدند و به بیمارستان منتقل شدند و قریب به 7ماه در بیمارستان بستری شدند، در همان شرایط به آقازاده خود گفتند چنانچه من فوت کردم مزاحم کسی نشوید و پول فروش خانه‌ام را خرج مراسم کنید.

وی در پایان گفت: ایشان انسانی بود که نگاه مثبت به جامعه داشت و خداترس بود، هیچگاه با خشونت برخورد نمی‌کرد زیرا پیامبر و اهل بیت ما اهل خشونت نبودند.

این مراسم با حضور حجت‌الاسلام و المسلمین سید رضا اکرمی عضو جبهه روحانیت مبارز، پرویز فتاح رئیس کمیته امداد امام خمینی، محمدنبی حبیبی دبیر کل حزب موتلفه اسلامی و سخنرانی حجت‌الاسلام و المسلمین علی اکبر ناطق نوری برگزار شد./816/پ201/ج

ارسال نظرات