۱۱ شهريور ۱۳۹۵ - ۲۳:۴۲
کد خبر: ۴۴۷۳۱۸
سخنران مسجد مقدس جمکران مطرح کرد؛

تولد داعش محصول جداسازی قرآن از اهل بیت

حجت الاسلام والمسلمین بنیادی با تأکید بر این که مسلمانان باید نسبت به تاریخ اسلام و اهل بیت(ع) آشنایی داشته باشند، گفت: قرآن کریم نور الهی بوده و عمل به این کتاب آسمانی در زندگی مهم‌تر از تلاوت آن است؛ البته در کنار قرآن کریم، اهل بیت(ع) باید وجود داشته باشند، چرا که امثال داعش‌ها هم مدعی پیروی از قرآن هستند.
حجت الاسلام والمسلمین حسین بنیادی

به گزاش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام والمسلمین حسین بنیادی امشب در مراسم دعای کمیل مسجد مقدس جمکران با عرض تسلیت شهادت امام محمدتقی(ع) به سخنرانی پرداخت و اظهار داشت: شناخت تاریخ اسلام و اهل بیت(ع) از ضروریات یک فرد مسلمان است که در زندگی آن ها نیز اثر گذار است.

سخنران مسجد مقدس جمکران ابراز داشت: حضرت امام جواد(ع) در سال 195 قمری در مدینه به دنیا آمدند و در سال 220 قمری به شهادت رسیدند؛ ایشان در سن 8 سالگی به امامت رسیدند و یکی از شبهاتی که درباره امام جواد(ع) مطرح شده، جوانی ایشان است.

استاد اخلاق حوزه علمیه قم بیان داشت: امام رضا(ع) که می دانست در آینده چنین شبهه ای ایجاد می شود، در پاسخ شخصی که از حضرت پرسیده بودند که بعد از شما چه کسی امام شیعیان خواهد بود، به وی فرموده بودند که بعد از من فرزندم محمدتقی(ع) امام شیعیان خواهد بود؛ امام جواد(ع) در آن زمان در سن 3 سالگی به سر می بردند و آن فرد از امام رضا(ع) با تعجب می پرسد، که این کودک به امامت می رسد؟

دبیر مجمع عمومی جامعه مدرسین حوزه علمی قم ادامه داد: امام رضا(ع) به آن فرد پاسخ دادند که حضرت عیسی(ع) هم از زمانی که در آغوش مادر بود به پیامبری مبعوث شد؛ در تشخیص امامت، سن ملاک نیست بلکه نص اهل بیت(ع) و علوم ایشان ملاک است.

وی بیان افزود: بالاترین معجزه در وجود انبیاء و اولیاء این است که بتوانند جامعه را هدایت کنند و امام جواد(ع) هم این ویژگی را داشتند؛ در زیارت حضرت جواد(ع) آمده که سلام بر تو ای نور ساطع؛ نور ساطع نوری است که برد و اثرگذاری زیادی دارد.

سخنران مسجد مقدس جمکران اظهار داشت: در آیات و روایات چند چیز به عنوان نور بیان شده است و یکی از آنها خداوند متعال است؛ انسان به تنها چیزی که می تواند تکیه کند، وجود خداوند متعال است؛ انبیاء و اولیاء هیچ گاه خود را از درگاه خداوند متعال جدا نمی کردند.

وی اظهار داشت: قرآن کریم نور است و انسان نباید خود را از قرآن کریم جدا کند؛ انسان نباید فقط به خاطر ثواب به تلاوت قرآن بپردازد، بلکه باید به قرآن عمل کند و آن را با زندگی خود تطبیق دهد؛ از قرآن کریم در آیات به عنوان نور و برهان مبین نام برده شده است.

حجت الاسلام والمسلمین بنیادی ادامه داد: یکی دیگر از مواردی که به عنوان نور از آنها یاد شده، اذکار است؛ انسانی که اهل ذکر باشد نورانی می شود؛ البته باید توجه داشت که هر چیزی را به عنوان ذکر به ما القا نکنند و اذکار را از منابع اصلی خود فرابگیریم.

وی بیان داشت: یکی از ویژگی هایی که مسلمانان باید داشته باشند، بصیرت است؛ یک مسلمان باید و خوب ببیند و بشنود و راه درست را از نادرست تشخیص دهد؛ همچنین داشتن قلب سلیم از دیگر ویژگی های بارز مسلمانان است؛ انسان بیشترین حفاظت ها را باید از قلبش انجام دهد.

استاد اخلاق حوزه علمیه قم در پایان گفت: اگر کنار قرآن، اهل بیت(ع) نباشد، گمراهی به همراه دارد، همانطور که امثال داعش ها ادعا می کنند که از قرآن پیروی می کنند؛ امامت برای هدایت جامعه آمده است و اگر اهل بیت(ع) به عنوان مفسران قرآن نبودند، دنیا پر از ظلمت بود./840/پ202/س

ارسال نظرات