۱۲ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۱:۵۴
کد خبر: ۴۴۷۳۲۸
خطیب حوزه علمیه تهران مطرح کرد؛

اظهار جهل و نادانی مأمون در مقابل امام جواد

حجت الاسلام معزی با اشاره به اینکه مأمون با برپایی مباحث علمی قصد تخریب امام جواد(ع) را داشت، گفت: در یکی از این مباحث که امام سن کمی هم داشتند، با بیان تمام فروعات همه را مبهوت کردتا جایی که مأمون در مقابل علمای آن مجلس در مقابل امام جواد(ع) اظهار جهل و نادانی می کند.
شهادت امام جواد(ع)

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام عبدالعلی معزی، خطیب حوزه علمیه شامگاه پنجشنبه در مراسم سوگواری شب شهادت امام جواد(ع) در مسجد الاجواد(ع) تهران، امام شناسی را یکی از دغدغه های شیعه دانست و گفت: یکی از دغدغه های شیعیان و پیروان اسلام واقعی که به تعبیر امام اسلام ناب محمدی دغدغه امام شناسی است.

وی ادامه داد: وجود مقدس پیامبر اکرم(ص) برای جانشینی بعد از خودش ائمه(ع) را معرفی کردند که بعد از خودشان امیرمؤمنان(ع) امام مسلمان است و همینطور امام بعدی تا وجود مقدس امام زمان(عج) از سوی امامان معرفی شده اند.

حجت الاسلام معزی با بیان اینکه امام رضا(ع) دیر فرزندار شدند، گفت: از آنجایی که فرزند امام قبل که شایسته ولی کوچکتر نسبت به برادر دیگر است، امام جدید است، ولی امام رضا(ع) سن مبارکشان به 40 سال رسیده  اما فرزندار نشده بودند، که شیعیان در این باره نگران بودند.

وی افزود: عجیب است که امام کاظم(ع) اولاد زیادی داشتند که خیلی از امامزاده ها اکنون منسوب به امام کاظم(ع) هستند اما در مقابل امام رضا(ع) اولاد ذکور نداشت و مردم در این باره نگران بودند که امامت بعد از امام رضا(ع) چه می شود.

این خطیب حوزه با بیان حدیثی از امام رضا(ع) از کتاب کافی به نقل از کتاب ارشاد در پاسخ به کسانی که نگران امامت بعد از ایشان بودند، گفت: امام رضا(ع) در پاسخ فرمودند: به خدا قسم نمی گذرد روز و شب تا این که خداوند رزق و روزی من یک فرزند ذکور می کند که به سبب او میان حق و باطل جدایی می دهد.

حجت الاسلام معزی اظهار داشت: در مکتب اسلام یکی از نکات بسیار مهم برای هر مسلمان شناخت پرستش خدا ، مقام نبوت و امامت است که ما بتوانیم تشخیص بدهیم حق با چه کسی است.

معیار تشخیص حق از باطل امامان هستند نه فال و طالع

وی ادامه داد: هر چه زمان جلوتر می رود تشخیص حق از باطل سخت تر است و این تشخیص را با فال و طالع گرفتن نمی توان به دست آورد، بلکه باید ملاک و معیار وجود داشته باشد، که این ملاک امامان و معصومین هستند.

مغزی افزود: عده ای قدرت طلب که نمی توانستند از مسیر خدا و دین اسلام وارد شوند برای رسیدن به قدرت به اسم اسلام و تبعیت از قرآن می خواستند حقانیت خود را به اهل بیت(ع) ثابت کنند.

حجت الاسلام معزی بیان داشت: همه امامان ما که مجموعا 250 سال امامت داشتند همه آنها یک فرد ، یک شخص و یک حرف داشتند و حرف همه آنها «کَلِمَةُ لا إلهَ إلّا اللّهُ حِصنی فَمَن دَخَلَ حِصنی اَمِنَ مِن عَذابی» بوده است.

وی ادامه داد: ائمه(ع) این چنین حقانیت خود را ثابت کرده اند، حتی امام رضا(ع) در سفرشان این حرف را بیان می دارند.

حجت الاسلام مغزی ابراز داشت: امام هشتم را زندانی نکردند و حتی به وی اهانت هم ننمودند اما برای این که امام را تخریب کنند عده ای از علما و رؤسای ادیان مختلف را  مأمون جمع کرد تا با امام رضا(ع) بحث و مناظره کنند تا امام هم نتواند از عهده آنها بر بیاید و آبرویش برود، اما مأمون در مقابل پاسخ های دقیق امام نتوانست و به همین دلیل است که امام هشتم را عالم آل محمد(ص) می گویند.

برپایی مباحث علمی جهت تخریب امام جواد(ع)

این خطیب حوزه به انجام مباحث علمی با امام جواد(ع) جهت تخریب ایشان اشاره و گفت: مأمون همین شیوه را برای امام جواد(ع) هم به کار برد و امام جواد(ع) که کودک بودند را به مجلسی دعوت کرد که 40 نفر از عالمان در آن دعوت شده بودند، تا از امام سؤال کنند و آبروی او را ببرند.

وی ادامه داد: در این مجلس از امام جواد(ع) سؤال شد که اگر در حال احرام کسی صیدی و حیوانی را شکار کند تکلیف چیست؟ که امام هم در مقابل 10 اتا 12 فرق را سؤال کردند که مثلا صید شب بوده یا روز، عمدی بوده یا سهوی، پرنده بوده یا حیوان و تمام فروعات را امام بیان می کند و همه مبهوت می شوند، تا جایی که مأمون در مقابل علمای آن مجلس اظهار جهل و نادانی می کند.

حجت الاسلام معزی به روی کار آمدن معتصم اشاره و بیان داشت: بعد از مرگ مأمون معتصم روی کار می آید حضرت به مدینه باز می گردد و با این که جوان ترین امام بوده فضایل ایشان در مدینه به گوش معتصم می رسد و او حضرت را به بغداد فرا می خواند و در بغداد ام الفضل همسر امام وی را با سم به شهادت می رساند.

وی ادامه داد: حقانیت ائمه عصمت و طهارت چنان است که اهل باطل نمی توانند آن را بپذیرند.

حجت الاسلام معزی در بخش پایانی سخنانش به فشار های دنیای امروز بر علیه شیعه اشاره کرد و افزود: امروز به خاطر حقانیت شیعه تمام فشار ها بر علیه شیعه است و گروهی به اسم اسلام بیشترین ضربه را به اسلام ناب محمدی و تشیع می زنند.

اجرای برنامه های بنی عباس از سوی خادمین حرم شریفین

این خطیب حوزی با هشدار به اینکه امروز خادمین حرم شریفین در حال اجرای برنامه های بنی عباس هستند، گفت: امروز خادمین حرم شریفین خود را مسلمان می دانند اما با اسلام بی تفاوت و در مقابل دست دوستی به اسرائیل می دهند و در این بی تفاوتی که مسلمانان ایران در مراسم حج امسال حضور ندارند از همسر گروهک منافقین برای حج دعوت می کنند که این همان اجرای برنامه خلفای بنی عباس است./9598/202/ب2

ارسال نظرات