۱۲ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۵:۳۷
کد خبر: ۴۴۷۳۶۴
امام جمعه تبریز:

فعالیت‌های موشکی ایران متوقف نخواهد شد

آیت الله شبستری با تأکید بر این‌که مطالعات، فعالیت‌ها و پیشرفت‌های موشکی ایران به هیچ عنوان متوقف نخواهد شد، گفت: همه تلاش های غرب به ویژه آمریکا و رژیم صهیونیستی برای تعطیلی فعالیت‌های موشکی ایران بیهوده است.
آیت الله شبستری، امام جمعه تبریز

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، آیت الله محسن مجتهدشبستری، نماینده ولی فقیه در استان آذربایجان‌شرقی امروز در خطبه هاي نماز جمعه تبريز با اشاره به بازدید اخیر مقام معظم رهبری از فناوری های بومی و دانش بنیان وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح، اظهار داشت: دستاوردهای وزارت دفاع همواره مورد رصد دشمنان نظام اسلامی بوده است.

وی با اشاره به رهنمودهای مهم رهبری در دیدار با وزیر دفاع و کارمندان وزارتخانه، خاطرنشان کرد: رهبر انقلاب در این دیدار بر اهمیت تقویت نیروهای دفاعی و موشکی تأکید کردند و جمله ای را فرمودند که حرف دل تمام مردم ایران اسلامی است، ایشان فرمودند؛ باید توان دفاعی کشور را تا حدی تقویت کنيم تا دشمن احساس تهدید کند و باید به دشمن بفهمانیم در صورت تهدید پاسخ سختی دریافت خواهد کرد.

نماینده خبرگان رهبری با تأکید بر این‌که مطالعات، فعالیت‌ها و پیشرفت‌های موشکی ایران به هیچ عنوان متوقف نخواهد شد، تصریح کرد: همه تلاش های غرب به ویژه آمریکا و رژیم صهیونیستی برای تعطیلی فعالیت‌های موشکی ایران بیهوده است، چراکه رهبر انقلاب بارها فرموده‌اند که در دفاع از کیان نظام اسلامی به عالی‌ترین تجهیزات نظامی مجهز خواهیم شد.

امام جمعه تبریز در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اشغال شهر طرابلس سوریه از سوی ارتش ترکیه، اظهار داشت: دولت ترکیه با بهانه ای غیر قابل توجیه به خاک طرابلس سوریه تعرض کرده و فکر می کند تعرض به خاک کشور دیگر نشانه قدرت است و می خواهد با این کارش بر تحرکات داخلی خود و خبرهای کودتا سرپوش بگذارد.

آیت الله شبستری با تأکید بر این‌که دولت ترکیه بهتر است به اوضاع داخلی کشور خود سامان دهد، تصریح کرد: مردم و دولت ایران هر گونه تجاوز از سوی کشوری به خاک کشور دیگر را محکوم می کند و با این نوع تحرکات تشنج‌آفرین در منطقه مخالف است، دولت ترکیه بایستی از حوادث سال‌های اخیر عبرت بگیرد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود در خطبه های نماز جمعه تبریز با اشاره به سالروز حادثه تلخ 17 شهریور و شهادت هزاران نفر از ملت ایران به دست رژیم پهلوی، اظهار داشت: 17 شهریور سال 57 یادآور حادثه تلخی است که هیچگاه از ذهن ملت ایران پاک نخواهد شد.

نماینده خبرگان رهبری با بیان این‌که حادثه 17 شهریور اوج خوی وحشیانه رژیم پهلوی بود، افزود: مردم در میدان ژاله تهران تجمع ساکت و آرامی داشتند که رژیم پهلوی آن ها را به رگبار بست و چند هزار نفر از آن ها جانشان را از دست دادند، حتی گفته می شود برخی از سربازان اسرائیلی نیز در آن جنایت حضور داشتند.

آیت الله شبستری با اشاره به این‌که ردپای آمریکا و اسرائیل در حادثه خونین 17 شهریور به وضوح قابل مشاهده است، گفت: هر چه باشد همه این جنایات و کشتارها زیر سر آمریکا است و ما نباید این را فراموش کنیم، چه به گلوله بستن مردم در 17 شهریور، چه کشتن مردم در قیام 15 خرداد و حوادث دیگر در تاریخ با دخالت آمریکا بوده است.

امام جمعه تبریز در پایان با تبریک فرا رسیدن سالروز ازدواج حضرت علی(ع) و حضرت زهرا(س)، اظهار داشت: ساده‌زیستی و سبک زندگی آن بزرگواران بهترین الگو برای جامعه محسوب می شوند، جوانان باید ازدواج این دو بزرگوار را الگوی خویش قرار دهند و از تشریفات دوری کرده و ازدواج را آسان بگیرند./935/201/ب2
 

ارسال نظرات