۱۳ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۰:۵۲
کد خبر: ۴۴۷۴۶۷
معاون تهذیب مدرسه علمیه طالبیه تبریز تأکید کرد؛

ضرورت ترک عادتهای اشتباه اجتماعی با تمسک به سبک زندگی ائمه اطهار

حجت الاسلام اصل نژاد با تأکید بر ترک عادتهای اشتباه اجتماعی با تمسک به شوه ائمه اطهار(ع)، گفت: متأسفانه جهیزیه برخی مانند نمایشگاه بین‌المللی از لوازم خانگی داخلی و خارجی است، آسیب این گونه رفتارها جامعه را به سوی تباهی می کشاند.
اهل بیت(ع)

حجت الاسلام سید ودود اصل‌نژاد، معاون تهذیب مدرسه علمیه عالی طالبیه در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، با اشاره به سالروز ازدواج حضرت علی(ع) و حضرت زهرا(س)، گفت: یکی از اصول اساسی و رازهای موفقیت ازدواج، کفو و همتا بودن دختر و پسر با هم است، زیرا تنها در صورت همتا و همشأن بودن دو زوج است که درک متقابل آنان از یکدیگر امکان‌پذیر است.

وی با بیان اینکه ازدواج این بزرگواران در حقیقت یک الگو و منش برای جوانان و مردم است، افزود: ازدواج حضرت علی‌(ع) و حضرت فاطمه‌(س) نکات بسیار جالبی را می توان ‌آموخت، اگر خواهان سعادتیم و پیرو راستین اسلام هستیم بایستی تا می توانیم تلاش کنیم تا مراحل اول ازدواج بر مبنای صحیحی صورت گیرد.

این استاد حوزه با تأکید بر ساده زیستی و زندگی سرشار از محبت و عاطفه، ابراز داشت: ساده‌ زیستی در تمام شئون زندگی جامعه و به ویژه ازدواج باید راه یابد، و گرنه قید و بندهای اجتماعی در امر ازدواج که بیشتر نشأت گرفته از فرهنگ غیر اسلامی و یا ساخته و پرداخته ذهنهای کوتاه مادی و اشرافی است، مشکل ساز خواهد بود.

وی ادامه داد: این فرهنگ های غلط چون غل و زنجیر دست و پای جوانان و والدین آنها را می بندد و هر روز این غل و زنجیر بزرگتر و سنگین‌تر می‌شود، تا جایی که امکان هر نوع حرکت صحیحی را می‌گیرد و حیات جامعه را به سوی نابودی می‌کشاند و بر فساد و نابسامانی‌های روانی و مشکلات اخلاقی می‌افزاید.

حجت الاسلام اصل نژاد با انتقاد از عادتهای غلط اجتماعی، خاطرنشان کرد: در تهیه جهیزیه به ضروری‌ترین و ابتدائی‌ترین وسائل در آغاز زندگی آن دو بزرگوار بسنده شد، از سیره پیامبر اسلام(ص) می‌آموزیم که بایستی در الگوی مصرف تجدیدنظر کنیم و در زندگی فناپذیر و زودگذر دنیا به حداقل ممکن قناعت داشته باشیم.

وی با تأکید بر ترک عادتهای اشتباه اجتماعی با تمسک به شوه ائمه اطهار(ع)، بیان داشت: متأسفانه در برخی خانواده‌ها به ویژه قشر مرفه جامعه جهیزیه دخترانشان مانند نمایشگاه بین‌المللی لیست کاملی از لوازم خانگی داخلی و خارجی است که آسیب این گونه رفتارها جامعه را به سوی تباهی می کشاند.

معاون تهذیب مدرسه علمیه طالبیه تبعیت و پیروی از شیوه و سبک زندگی ائمه اطهار(ع) را سعادت بخش جامعه و تک تک احاد آن جامعه است، تصریح کرد: دقت و عمل به آموزه های دین اسلام و الگو قرار دادن ائمه اطهار(ع) در زندگی بی شک نتیجه‌ای جز سعادت دنیوی و اخروی نخواهد داشت./۸۵۴/303/ب2

ارسال نظرات