۱۳ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۱:۵۵
کد خبر: ۴۴۷۴۷۲
امام جمعه رودبار:

تجمل گرایی آفت مخرب جامعه و خانواده ها است

امام جمعه رودبار اظهار داشت: تجمل گرایی می تواند یکی از آسیب های خانواده باشد و زندگی را در اولین قدم های ازدواج دچار مشکل کند؛ پس ازدواجی می تواند موفق باشد که با تفکر بالای خانواده ها ، دور از تجمل گرایی به سرانجام برسد.
ازدواج آسان

حجت الاسلام عباس گروهی، امام جمعه رودبار در گفت و گو با خبر نگار خبر گزاری رسا در کرمان گفت: زندگی اسلامی باید به تبعیت از اولیا الهی باشد و دور از ظاهری بینی و مادی گرایی، به ازدواج که یک امر مهم است؛ باید خانواده ها نگاه عمیقی به این مسله داشته باشند.

وی افزود: در زندگی مشترک  هم فکر بودن، هم عقیده بودن و در یک سطح بودن از جامعه بسیار مهم و حساس است، خانواده ها و طرفین باید به این موضوع دقت بالایی داشته باشند.

امام جمعه رودبار بیان کرد: جوانان مسلمان و مومن کشور باید به انتخاب خود و ارتباط گرفتن در زمینه ازدواج با دید وسعی نگاه کنند تا گام های نخست زندگی مشترک خود را اشتباه برندارند.

حجت الاسلام گروهی عنوان کرد: الگو قرار دادن و اقتدا کردن جوانان جامعه به زندگی حضرت امیر (ع) و حضرت زهرا (س) می تواند زوج های جوان مومن ما را در زندگی یاری، آنها را به موفقیت برساند.

وی اظهار داشت: تجمل گرایی می تواند یکی از آسیب های خانواده باشد و زندگی را در اولین قدم های ازدواج دچار مشکل کند، پس ازدواجی می تواند موفق باشد که با تفکر بالای خانواده ها ، دور از تجمل گرایی به سرانجام برسد.

امام جمعه رودبار اشاره کرد: در زندگی مشترک آنچه که باید باشد صداقت، دیانت، تقوا و احترام گذاشتن به حریم های یک دیگر است که باید دور از کشمکش ها باشد.

وی ابراز داشت: ظاهر بینی دنیایی باعث شده است که سن ازدواج متاسفانه بالا برود خانواده ها باید در مسائل جزئی برای زوج ها سخت نگیرند و آنها را به یک زندگی معنویی تشویق کنند.

امام جمعه رودبار در پایان گفت: وظیفه خانواده ها سنگین است و  دقت بالایی در ارتباط و ملاقات جوانان خود داشته باشند و آنها را از راه درست و منطقی به سمت ازدواج هدایت کنند نه اینکه بخواهند با سخت گیری های مادی مانع ازدواج آنها شوند./972/ت302/ب

 

 

  

ارسال نظرات