۱۳ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۲:۰۹
کد خبر: ۴۴۷۴۷۹
آیت الله استادی تأکید کرد؛

ضرورت افزایش تعامل استاد و شاگرد در حوزه/ طلاب از قرائت روزانه قرآن غفلت نکنند

دبیر شورای عالی حوزه‌های علمیه با بیان اینکه کلاس‌های هزار نفری مراجع برای شکوه اسلام و حوزه‌های علمیه نیاز است گفت: برگزاری کلاس‌های دروس عادی حوزه با بیشتر از 20 طلبه تأثیرگذاری لازم را نخواهد داشت.
آیت الله استادی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، آیت الله رضا استادی پیش از ظهر امروز در مراسم آغاز سال تحصیلی حوزه‌های علمیه سراسر کشور که در مدرسه فیضیه قم برگزار شد، در توصیه‌های اخلاقی به طلاب اظهار کرد: طلاب باید توجه داشته باشند که نماز اول وقت کلید حل مشکلات است، بسیاری از بزرگان ما با رعایت این مهم قله‌های رفیع علمی را فتح کردند.

وی ادامه داد: یکی از امتیازات مهم امام خمینی(ره) که همه نسبت به آن یادآوری می‌کنند نماز اول وقت است و ایشان از جوانی در هر محلی که حضور داشتند نماز اول وقت را ترک نمی‌کردند.

دبیر شورای عالی حوزه‌های علمیه سراسر کشور با بیان اینکه یکی از موضوعاتی که در جامعه از اهمیت برخوردار است ارتباط با اهل بیت(ع) است، افزود: رفتن به محافل روضه و زیارت اهل بیت از اهمیت بسیار زیادی برخوردار است و می‌تواند ما را همیشه در مسیر اهل بیت طاهرین(ع) قرار دهد.

وی با اشاره به ضرورت ترویج فرهنگ ائمه اطهار در جامعه تصریح کرد: طلاب و اساتید حوزه‌های علمیه می‌توانند الگوهای مناسبی برای جامعه در راستای ترویج این فرهنگ اصیل باشند.

آیت الله استادی با بیان اینکه خوب است اساتید حوزه‌های علمیه در ابتدای هر درس یک حدیث از اهل بیت را ذکر کنند، اظهار کرد: طلاب و اساتید توجه داشته باشند که اگر این احادیث و معارف اهل بیت را مدام تکرار کنند، هم روی خود خواهد گذاشت و هم در دیگران تأثیرگذار خواهد بود.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه قرائت قرآن نباید در بین طلاب مغفول بماند افزود: در روایات ما آمده است که روزی صد آیه از قرآن کریم را تلاوت کنیم و اینکه برخی می‌گویند قرائت بی تدبر فایده ندارد اشتباه است، و خوب است شما یکصد آیه قرائت کنید و در سه آیه تدبر کنید، پاسخگوی مشکلات خواهد بود.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با بیان اینکه اساتید باید دروس حوزه را جدی بگیرند، خاطرنشان کرد: اساتید ما باید حتماً با مطالعه قبلی وارد کلاس درس شوند و اینکه توجه داشته باشند که عمر طلاب به دست آنها سپرده شده است و اگر از یک ساعت مطالعه جدی غفلت کنند نمی‌توانند پیش خدا پاسخگو باشند.

وی تصریح کرد: وجود درس‌های هزار نفره مراجع تقلید برای شکوه اسلام و حوزه‌های علمیه نیاز است؛ ولی باید به این موضوع توجه داشته باشیم که اگر کلاس‌های درس از بیست نفر به بیشتر افزایش پیدا کند تأثیرگذاری لازم را نخواهد داشت و اساتید نمی‌توانند تعامل لازم را با طلاب برقرار کنند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه بنده در طول هشتاد سال عمری که از خداوند گرفته‌ام مسؤولیت‌های بسیاری داشتم ولی باور کنید که هرچه برای خدا در این سال‌ها انجام دادم به درد خورده است، افزود: طلاب باید سخن گفتن و عملشان برای خدا باشد و بدانند کسی که با خدا معامله می‌کند ضرر نخواهد کرد./858/پ201/س

ارسال نظرات