۱۳ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۳:۱۰
کد خبر: ۴۴۷۵۰۵
استاد حوزه و دانشگاه کرمان:

ازدواج انسان را به کمال نزدیک می کند

استاد حوزه و دانشگاه کرمان با بیان اینکه ازدواج انسان را به کمال نزدیک می کند، گفت: در آموزه های دین مبین اسلام به مسأله ازدواج و تشکیل خانواده بسیارتأکید شده است و اینکه روند ازدواج می تواند انسان را به سمت کمال نزدیک کند.
ازدواج حضرت زهرا(س) و اميرمؤمنان علي(ع)

خانم محبوبه اسماعیل زاده، استاد حوزه و دانشگاه در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در کرمان، گفت: در آموزه های دین مبین اسلام به مسأله ازدواج و تشکیل خانواده بسیار تأکید شده است و اینکه روند ازدواج می تواند انسان را به سمت کمال نزدیک کند.

وی ادامه داد: هنگامی دو انسان کامل این پیوند بین آنها رخ می دهد خودشان می توانند الگو باشند، براین اساس برای ما شیعیان این بزرگان، حضرت علی(ع) و حضرت فاطمه(س) می توانند الگو باشند و همچنین می توانیم از سبک زندگی، آغاز زندگی و نحوه برخورد آنها با یکدیگر الگو بگیریم.

استاد حوزه و دانشگاه کرمان تصریح کرد: زوجین باید هم کفو خودشان را انتخاب کنند و سطوح اقتصادی و فرهنگی که دارند لحاظ کنند که خود یک فاکتور بسیار مهم در ازدواج است.

وی افزود: جوانان باید از نحوه برخورد احترام آمیز بین دو حضرت و مشارکت هایی که نسبت به همدیگر داشتند استفاده کرده و زندگی موفقی را آغاز کنند.

استاد حوزه و دانشگاه اظهار داشت: اسلام در کنار توصیه های علمی به ازدواج، الگوهای عملی موفق را نیز معرفی می کند، تمامی زوجین درآغاز زندگی با الهام گرفتن از زندگی امام علی(ع) و حضرت زهرا(س) زندگی را ساده و به دور از تجملات آغاز کنند و تشریفات را کاهش دهند تا در واقعیت شاهد کم شدن مشکلات جامعه باشیم.

اسماعیل زاده در پایان گفت: جوانهای بسیاری در دو دسته دختران و پسران داریم که سن ازدواج آنها گذشته است و به دلیل تشریفاتی که در این زمینه وجود دارد تاکنون موفق نشده اند ازدواج کنند که این یک آفت برای جامعه ما محسوب می شود، از این رو ازدواج آگاهانه و مبتنی بر اصول دینی و مذهبی در اکثر جوامع به ویژه جامعه ما به واسطه مدرنیته شدن مورد غفلت واقع شده و به همین خاطر اکثر این ازدواج ها به شکست می انجامد./866/303/ب2

 

ارسال نظرات