۱۳ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۵:۳۴
کد خبر: ۴۴۷۵۴۰
معاون تهذیب حوزه های علمیه خبرداد؛

راه اندازی شورای تهذیب در 30 مدرسه علمیه کشور

حجت الاسلام والمسلمین حسینخانی گفت: راه اندازی شوراهای تهذیب در 30 مدرسه کشور و تداوم طرح جهاد تربیتی مدیران و اساتید کشور از مهمترین فعالیت های معاونت تهذیب در سال جاری است.
حجت الاسلام حسین خانی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، مراسم آغاز سال تحصیلی حوزه های علمیه در سال 9۶-9۵ ، امروز 13 شهریور ماه با سخنرانی حضرت آیت الله مکارم شیرازی و آیت الله علیرضا اعرافی، مدیر حوزه های علمیه در مدرسه علیمه فیضیه قم برگزار شد.

فعالیت های تابستانی معاونت تهذیب

حجت الاسلام والمسلمین هادی حسینخانی در حاشیه این مراسم در گفت‌وگو با خبرنگاران با اشاره فعالیت های معاونت تهذیب حوزه های علمیه اظهار داشت: اصلی ترین فعالیت انجام شده در این معاونت برنامه های تابستانی بود که در جریان آن دوره هایی برای تقویت بخش های تهذیبی مدارس علمیه در کشور صورت گرفت.

معاون تهذیب حوزه های علمیه افزود: در همین راستا در تابستان سال گذشته طرح تربیت مشاور با حضور بیش از 270 نفر از اساتید اخلاق سراسر کشور در مشهد مقدس برگزار شد، همچنین همایش شوراهای تهذیب 30 مدرسه علمیه کشور به همراه جمعی از اساتید و طلاب مدارس در تابستان برگزار شد.

وی با اشاره به اولویت های معاونت تهذیب حوزه های علمیه در سال تحصیلی جدید ابراز داشت: اصلی ترین کار، راه اندازی شوراهای تهذیب در 30 مدرسه کشور و تداوم طرح جهاد تربیتی مدیران و اساتید کشور است که ما در سال تحصیلی جدید با جدیت آن را دنبال خواهیم کرد.

تقویت حوزه اخلاق در سال جدید

حجت الاسلام والمسلمین حسینخانی عنوان کرد: با توجه به تأکید مدیریت جدید حوزه مبنی بر تقویت اخلاق، بخشی از این مسأله به دوش معاونت تهذیب است به همین دلیل ما در سال جاری پیگیر برنامه های تهذیبی از طریق مدیران و اساتید مدارس هستیم و این مسأله را همانند سال های گذشته ادامه می دهیم.

وی با اشاره به یکی دیگر از اولویت های کاری این معاونت اظهار داشت: اعزام اساتید اخلاق به مدارس علمیه شهرهای دیگر نیز همچون سال های گذشته از سوی معاونت تهذیب حوزه های علمیه ادامه پیدا خواهد کرد./1330/302/ع

ارسال نظرات