۱۳ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۵:۴۱
کد خبر: ۴۴۷۵۴۳
مدیر مدرسه علمیه باقرالعلوم کوهدشت:

سیستم آموزشی حوزه نیازمند تغییر است

مدیر مدرسه علمیه باقرالعلوم(ع) کوهدشت با اشاره به اینکه امروز حوزه سیستم آموزشی دانشگاهی را در پیش گرفته است، این روش را به ضرر طلاب دانست و گفت: تغییر در سیستم آموزشی لازمه تحول حوزه است.
حوزه علمیه

حجت الاسلام محمدرضا سبحانی در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در خرم آباد، در رابطه با تغییر و تحول در متون حوزه، بیان داشت: متون حوزه غنی و پربار بوده و نیازی به تغییر ندارد.

وی با اشاره به وجود اساتید برجسته حوزه، محققان و کارشناسان حوزوی، خاطرنشان کرد: رسیدن این افراد به درجه علم و دانش نشان از کارآیی کتب قدیم حوزه است.

مدیر مدرسه علمیه باقرالعلوم(ع) کوهدشت در ادامه تأکید کرد: به جای تغییر در متون حوزه باید سیستم آموزشی حوزه تغییر کند.

وی با اشاره به اینکه در گذشته طلبه در طول روز یک و یا دو درس را فرا می گرفت، افزود: در شیوه آموزشی جدید طلاب در روز باید در چهار تا پنج کلاس حضور پیدا کنند.

مدیر مدرسه علمیه باقرالعلوم(ع) کوهدشت با تأکید بر اینکه در حوزه باید کیفیت بیشتر از کمیت مورد توجه قرار گیرد، خاطرنشان کرد: افزایش ساعات حضور در کلاسها بر کیفیت یادگیری طلبه اثر می گذارد.

وی با اشاره به روشهای تحقیق و پژوهش، خلاصه نویسی و مباحثه، عنوان داشت: افزایش کلاسها موجب شده حق درس به خوبی ادا نشود و طلبه فقط به فکر گذراندن واحدهای درس باشد.

حجت الاسلام سبحانی با اشاره به اینکه امروزه حوزه سیستم دانشگاهی را در پیش گرفته است، خاطرنشان کرد: تغییر در سیستم آموزشی نیاز ضروری امروز حوزه است و مرکز مدیریت قم در این راستا باید ورود پیدا کند.

وی با بیان اینکه حفظ روش سنتی حوزه امری مؤثر در جهت ارتقای علمی طلاب است، ادامه داد: وجود روش مباحثه از روشهای قوی در یادگیری طلبه است چراکه زمانی درس در مباحث گوناگون مورد بحث قرار گیرد، طلبه درس را بهتر فرا می گیرد.

پیروی از سیستم آموزش عالی زنگ خطری برای حوزه است

مدیر مدرسه علمیه باقرالعلوم(ع) کوهدشت پیروی از سیستم دانشگاهی را به ضرر طلاب دانست و گفت: در این راستا توجه به کیفیت کاهش یافته و بیشتر کمیت مورد توجه قرار می گیرد.

وی با اشاره به اینکه امروزه برخی دروس جدید نوشته می شود، یادآور شد: این متون کیفیت دروس قدیمی را نداشته و نمی تواند جایگزین متون قدیمی شود.

حجت الاسلام سبحانی با تأکید بر ضرورت احیای سیستم قدیمی حوزه عنوان داشت: به جای نوآوری در دروس حوزه شیوه های آموزشی قدیمی را احیا و حفظ کنیم./9459/302/ب2

ارسال نظرات