۱۳ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۶:۲۱
کد خبر: ۴۴۷۵۵۴

برگزیدگان مسابقات قرآن کرمانشاه معرفی شدند

مرحله استانی سی و نهمین دوره مسابقات سراسری قرآن کریم صبح امروز با حضور فعالان این عرصه به کار خود پایان داد.
مسابقات قرانی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در کرمانشاه، حجت الاسلام مجید میرزایی، معاون فرهنگی و اجتماعی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان کرمانشاه در آیین اختتامیه سی و نهمین دوره مسابقات قرآنی مرحله استانی که پیش از ظهر امروز در مجتمع فرهنگی بعثت کرمانشاه برگزار شد، ابراز داشت: برگزاری محافل و مسابقات قرآن گامی سازنده در راستای ترویج و نشر اندیشه های قرآن است.

معاون فرهنگی و اجتماعی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان کرمانشاه بیان داشت: خوشبختانه این دوره از مسابقات قرآن کریم با استعانت از خداوند متعال و توسل به اهل بیت عصمت و طهارت علیهم السلام با کیفیت بالایی برگزار شد.

وی تصریح کرد: 208 نفر از متسابقین طی دو روز شرکت در مسابقات قرآن کریم در فضایی کاملأ معنوی و دوستانه حضور یافتند که در مجموع 20 برادر و 21 خواهر جواز شرکت در مسابقات کشوری را کسب کردند.

این مسؤول یادآور شد: خوشبختانه فعالان قرآنی با پتانسیل بالا و استعدادهای درخشان در رشته های حفظ پنج جز، 20 جز و حفظ کل، دعا خوانی و اذان و همچنین قرائت شرکت کردند.

حجت الاسلام میرزایی ابراز داشت: مسابقات قرآن کریم زمینه های پیشبرد اخلاق و معنویت را در جامعه فراهم می کند، اقتدا به مفاهیم و معانی درخشان قرآن کریم سبب پویایی جامعه خواهد شد.

وی ادامه داد: آرامش و نظم در هنگام برگزاری مسابقات، زمانبندی مناسب و کیفیت بالا نقاط قوت این دوره از مسابقات بود که با حمایت مدیر کل محترم به نحو احسن برگزار شد.

معاون فرهنگی و اجتماعی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان کرمانشاه به برگزاری محافل انس با قرآن در مساجد شهر اشاره کرد و ابراز داشت: همزمان با برگزاری مسابقات، محافل انس با قرآن در سطح مساجد شهر کرمانشاه با کیفیت بالایی برگزار شد که مورد استقبال و رضایت متدینین قرار گرفت.

حجت الاسلام میرزایی گفت: شهر کرمانشاه با کسب بالاترین امتیاز به مقام نخست دست یافت و شهرستان های سرپل ذهاب، پاوه، اسلام آباد غرب، کنگاور و سنقر بعد از کرمانشاه مقام های دوم تا ششم را کسب کردند.

این مسؤول در پایان اظهار داشت: با توجه به ظرفیت بالای استان و وجود فعالان قرآنی می طلبد که اهتمام بیشتری در جهت هدایت و ساماندهی فعالان قرآنی و برگزاری کلاس های تخصصی صورت پذیرد./967/203/ب2

ارسال نظرات