۱۳ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۶:۱۷
کد خبر: ۴۴۷۵۶۲
امام جمعه موقت بجنورد:

سعادت بشری تنها درگرو پیروی از سبک زندگی اسلامی است

امام جمعه موقت بجنورد با بیان اینکه پیروی از سبک زندگی اسلامی سعادت دنیوی و اخروی را به همراه دارد، گفت: پیاده‌سازی سبک و روش اسلامی در زندگی و رفتار مردم سبب تعالی حیات می‌شود.
حجت الاسلام موسوی جاجرمی - سبک زندگی اسلامی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در خراسان شمالی، حجت‌الاسلام سیدمرتضی موسوی جاجرمی، امام جمعه موقت بجنورد، امروز در جلسه همایش ملی سبک زندگی اسلامی که مهرماه امسال به میزبانی خراسان شمالی برگزار می‌شود، اظهار کرد: تبیین سبک زندگی اسلامی برای اقشار مختلف مردم به‌ ویژه نسل جوان ضروری است.

وی با تأکید بر اینکه بایستی همه افراد جامعه به سبک زندگی اسلامی نزدیک‌تر شوند، گفت: با توجه به اینکه رهبری در استان خراسان شمالی موضوعات سبک زندگی را مطرح کردند، بنابراین برگزاری همایش با این موضوع در استان ما ضرورت دارد.

حجت‌الاسلام موسوی جاجرمی که مسؤول نهاد مقام معظم رهبری در دانشگاه‌های استان خراسان شمالی هم هست، اضافه کرد: برای رسیدن به یک زندگی تعالی‌بخش و سعادت آفرین باید سبک و روش اسلامی در زندگی و رفتار مردم پیاده‌سازی شود.

وی با بیان اینکه سعادتی که بشر در زندگی می‌خواهد به آن برسد، تنها با پیروی از سبک زندگی اسلامی تحقق می‌یابد، عنوان کرد: خداوند در دین اسلام، بهترین روش برای زندگی انسان را قرار داده است.

این عضو شورای فرهنگ عمومی استان با اشاره به اینکه امروزه دروغ، رباخواری، طلاق و غیره در جامعه نمایان شده است، تأکید کرد: باید این مسائل بیشتر در جامعه مطرح و از سوی صاحب‌نظران به‌صورت علمی واکاوی شود.

حجت‌الاسلام موسوی جاجرمی برگزاری همایش سبک زندگی در خراسان شمالی را در راستای آگاهی بخشی و پیدا کردن راه‌حل در زمینه‌های آشنایی و پیاده‌سازی سبک زندگی درست در بین افراد جامعه بیان کرد و گفت: انعکاس نتایج خرد جمعی و مطالعات انجام‌شده در زمینه سبک زندگی در رسانه‌ها و مطبوعات، می‌تواند نقش مؤثری در این زمینه ایفا کند.

وی روش سبک زندگی اسلامی را منطبق با فطرت آدمی دانست و تصریح کرد: به‌عنوان مثال هیچ انسانی از دروغ‌گویی خوشحال نمی‌شود و یا با تجملات در زندگی به آرامش نمی‌رسد.

رییس جبهه متحد اصولگرایان استان خراسان شمالی افزود: مردم در چنین شرایطی تشنه پیدا کردن راهی هستند تا به یک زندگی سالم و اخلاقی دست پیدا کنند، بنابراین برگزاری همایشی که بتواند موضوعات سبک زندگی را به‌ خوبی تبیین کند، از تأثیر زیادی برخوردار است.

وی با تأکید بر تنوع در نحوه برگزاری همایش و ارائه مقالات و سخنرانی‌های به‌روز، اظهار داشت: اگر در این همایش از زبان هنر استفاده شود، به‌ طور قطع تأثیرگذاری آن نیز بیشتر است.

حجت‌الاسلام موسوی جاجرمی با اشاره به ارتباط جوانان با فضای مجازی در دنیای امروز، بر فضاسازی رسانه‌ای و همچنین گسترش موضوع سبک زندگی در فضای مجازی در راستای آشنایی بیشتر جوانان، تأکید کرد.

گفتنی است، نخستین همایش ملی سبک زندگی اسلامی بیست و چهارم یا بیست و پنجم مهرماه امسال با حضور علی لاریجانی رییس مجلس شورای اسلامی، عبدالرضا رحمانی فضلی وزیر کشور، آیت‌الله محمدی گلپایگانی و شمار دیگری از مسؤولان کشوری و استانی به میزبانی بجنورد، مرکز استان خراسان شمالی برگزار می‌شود.

برای برگزاری این همایش 30 سؤال طرح‌شده از سوی رهبر معظم انقلاب در زمینهٔ سبک زندگی اسلامی به استانهای مختلف کشور ارسال شده و پس از طرح 10 آسیب مهم و ارسال آنها به دبیرخانه شورای فرهنگ عمومی کشور، مهم‌ترین آسیبها و معضلات موجود در استان خراسان شمالی واکاوی و پژوهش شده که در این همایش در قالب مقاله ارائه می‌شود./9314/202/ب2

ارسال نظرات