۱۳ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۸:۲۲
کد خبر: ۴۴۷۵۸۸
حجت الاسلام والمسلمین قریشی:

رسیدگی به حرم های اهل بیت ترویج شعائر اسلامی است

نماینده ولی فقیه در آذربایجان غربی گفت: رسیدگی به حرم های اهل‌ بیت عصمت و طهارت(ع) از وظایف اصلی مسلمانان و به ویژه شیعیان است و توجه و عنایت مردم کشورمان به این مکان مقدس بیانگر ارادت به اهل ‌بیت(ع) و ترویج شعائر اسلامی است.
امام جمعه ارومیه تودیع و معارفه رییس ستاد عتبات عالیات آذربایجان غربی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در ارومیه، حجت الاسلام والمسلمین سیدمهدی قریشی، نماینده ولی فقیه در آذربایجان غربی امروز در جلسه تودیع و معارفه رییس ستاد بازسازی عتبات عالیات استان آذربایجان غربی که با حضور سردار مسعود شوشتری جانشین ستاد بازسازی عتبات عالیات کشور و مسؤولان استانی و شهرستانی در دفتر امام‌جمعه برگزار شد، گفت: اماکن مقدس عتبات عالیات جایگاه ویژه ای در بین مسلمانان و به‌ ویژه شیعیان به‌ عنوان یکی از ارکان مهم حفظ و گسترش شعائر دینی و مذهبی دارد.

وی اظهار داشت: علاقه و اشتیاق ملت ایران به عتبات عالیات ناشی از عشق و علاقه به خاندان عصمت و طهارت(ع) است.

امام جمعه ارومیه تأکید کرد: رسیدگی به حرمهای اهل‌ بیت عصمت و طهارت(ع) از وظایف اصلی مسلمانان و به ویژه شیعیان است و توجه و عنایت مردم کشورمان به این مکان مقدس بیانگر ارادت به اهل ‌بیت(ع) و ترویج شعائر اسلامی است.

نماینده ولی‌ فقیه در آذربایجان غربی با اشاره به گسترش مکتب اهل ‌بیت(ع)، خاطرنشان کرد: برای اینکه مکتب اهل ‌بیت عصمت و طهارت(ع) را توسعه و گسترش دهیم باید حرم های اهل‌بیت عصمت و طهارت(ع) را آباد کنیم.

وی تصریح کرد: حمایت مردم و دولت جمهوری اسلامی در بازسازی و مشارکت آنان در توسعه عتبات عالیات عراق را مصداق عینی و عملی در تحقق این ایمان قلبی و دینی است.

استاد حوزه و دانشگاه افزود: دشمن برای اینکه جلوی گسترش فرهنگ اهل‌بیت(ع) را در میان مسلمانان بگیرید درصدد تخریب قبور اهل‌بیت عصمت و طهارت(ع) است.

اجرای 200 طرح از سوی ستاد عتبات عالیات ایران در عراق
سردار مسعود شوشتری، جانشین ستاد بازسازی عتبات عالیات کشور نیز در این جلسه گزارش از وضعیت بازسازی، نوسازی و طرحهای توسعه اماکن زیارتی ارائه کرد و گفت: در 10 سال گذشته 200 طرح خداماتی، عمرانی و فرهنگی در عراق اجرا شده است که نشان دهنده توجه ویژه نظام جمهوری اسلامی ایران به حفظ عظمت و شکوه بارگاه ائمه اطهار(ع) است.

شوشتری افزود: فضای تعاملی خوبی بین مسؤولان ایرانی و عراقی عتبات عالیات وجود دارد که درصدد هستیم با استفاده از این موقعیت پروژه های عمرانی مورد نظر با اعتبار 60 میلیارد تومان اعتبار را با همراهی مردم و عاشقان اهل بیت(ع) اجرا کنیم.

در ادامه جلسه سید حسن حسینی به‌ عنوان رییس جدید ستاد بازسازی عتبات عالیات استان آذربایجان غربی معرفی و از زحمات حجت ‌الاسلام سید محمد فخری قدردانی شد./1301/202/ب2

ارسال نظرات