۱۳ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۹:۱۰
کد خبر: ۴۴۷۵۹۵
رییس مؤسسه مطالعات راهبردی علوم و معارف اسلامی مطرح کرد؛

اختلاس و ساخت آثار هنری مبتذل داخلی دو مسیر ضربه زدن به انقلاب و اسلام

رییس مؤسسه مطالعات راهبردی علوم و معارف اسلامی گفت: حقوقهای نجومی و اختلاسها یک مسیر و تولید محتواهای هنری مبتذل داخلی که بنیان خانواده ها را سست و به بی حیایی دامن می زند، مسیری دیگر برای ضربه زدن به انقلاب و اسلام است.
دبیرکل جبهه فرهنگی انقلاب اسلامی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در ارومیه، حجت الاسلام سید محسن دعایی، رییس مؤسسه مطالعات راهبردی علوم و معارف اسلامی و مسؤول کارگروه حجاب و عفاف جبهه فرهنگی انقلاب اسلامی ظهر امروز در نخستین همایش حجاب و عفاف جبهه فرهنگی انقلاب اسلامی آذربایجان غربی، با تأکید بر ملی کردن گفتمان حجاب و حیا، تصریح کرد: باید جلوی ولنگاری برخی از حاکمان و مسؤولانی که به ساختار نظام رخنه کرده اند، ایستاد و مانع از دادن عرصه بیشتر به این افراد شد.

وی با اشاره به برگزاری جشنواره فجر و حافظ به عنوان نمادی از ترویج فرهنگ مضمحل غربی، عنوان کرد: چرا باید جشنواره فجر و حافظ همه ساله با بودجه نظام اسلامی که برای ایجاد و حفظ آن عزیزترین جوانان فدا شده اند، با ترویج ولنگاری دستاوردهای توده های مذهبی و مؤمن کشور اجرا شود؟

رییس مؤسسه مطالعات راهبردی علوم و معارف اسلامی با اشاره به نفوذ افراد و افکار مبتذل به عرصه رسانه ای و هنری کشور، یادآور شد: با پول نظام اسلامی فرش قرمز به پای کسانی پهن می کنند که با خود ویرانی را به این جامعه به ارمغان آورده و مرزهای امنیتی لازم برای حفظ حدودها و حریمها در بین خانواده ها و افراد جامعه را از بین می برند.

وی به لزوم ایستادگی در برابر فیلمهای تولیدی بی محتوا در کشور تأکید و تصریح کرد: مقام معظم رهبری فرمودند: «وقتی آثاری از جشنواره فیلم فجر آورده می شود چیزهایی را می بینم که جای تأسف است، چرا باید در جمهوری اسلامی اینجور انسان بی قیدی و بی بند و باری را مشاهده کرد؟».

مسؤول کارگروه حجاب و عفاف جبهه فرهنگی انقلاب اسلامی مقابله با ترویج بی بند و باری را لازم و ضروری عنوان و تأکید کرد: انقلاب نکرده ایم که جامعه به دست افراد لاقید و بی اخلاق و پادوی غربیها اداره شود و با بودجه خود نظام و انقلاب علیه ما در این کشور آثاری تولید شود که سبب شادی دشمن و یأس دوستداران انقلاب و عامل گمراهی مردم است.

وی با بیان اینکه مخالفان نظام اسلامی فهمیده اند که از هیچ راهی جز اندلسی کردن ایران توان به پایین کشیدن فتیله انقلاب را ندارند، گفت: به عنوان بالاترین درجه امر به معروف و نهی از منکر باید در مقابل چنین انحطاط و انحرافهایی ایستاده و چنین گفتمانی را به مطالبه مردمی مبدل کنیم.

حجت الاسلام دعایی اشاعه فرهنگ دزدی و اختلاس را یکی دیگر از شیوه های ایجاد تزلزل در نظام فکری و دینی مردم ایران دانست و افزود: حقوقهای نجومی و اختلاسها یک مسیر و تولید محتواهای هنری مبتذل داخلی که بنیان خانواده ها را سست و به بی حیایی دامن می زند، مسیری دیگر برای ضربه زدن به انقلاب و اسلام است.

گفتمان توسعه، پیشرفت و مدرنیته دامی برای عقب راندن صاحبان اندیشه اسلامی است

مسؤول کارگروه حجاب و عفاف جبهه فرهنگی انقلاب اسلامی با بیان اینکه روشنفکری برابر با برهنگی و بی حیایی نیست، ادامه داد: در کشور ما به یک فکری دامن زده می شود با عنوان گفتمان توسعه، پیشرفت و مدرنیته که اگر در این دام بیفتیم و تبعات آن را به رسمیت بشناسیم، صاحبان این گفتمان ما را عقب زده و ضربه سخت تری خواهیم خورد.

وی با بیان اینکه صاحبان اندیشه اسلامی باید خود را در سطح بالاتری ببینند، تأکید کرد: نباید احساس انزوا، غربت و عقب افتادگی کنیم چرا که براساس کلام الهی علویت و برتری با کلمه الله و جبهه حق است.

حجت الاسلام دعایی با تأکید بر حفظ و تبیین عظمت و ارزش زندگی عفیفانه در جامعه و خانواده ها، گفت: عده ای در نهایت ابتذال و ذیل پوششهای غیر اسلامی و با حمایت استکبار خود را روشنفکر نامیده و تربیت مردم جامعه ما را به عهده گرفته اند.

وی با اشاره به وضعیت وخیم رفتارهای اجتماعی افراد، عنوان کرد: تمام شخصیت کودکان تا پنج سالگی در وجود او متصور می شود، بنابراین باید خانواده ها در این سنین به تربیت کودک خود اهتمام کرده و فرزندان خود را به اجتماعی که امروز از ارزشها فاصله گرفته و بی بند و باری را ترویج می کند، نسپارند.

تقویت حیا و دیگر مبانی ایمانی رمز خدایی شدن است

رییس مؤسسه مطالعات راهبردی علوم و معارف اسلامی با بیان اینکه خدای متعال عفیف و حیامند است و حیا را دوست دارد، افزود: انسانی که باید مَثَل خداوندی شود لازم است حیای در چشم، زبان، گوش، قلب، فکر و ادب عبودیت را رعایت کرده و مبانی ایمانی خود را تقویت کند، اگر مبانی ایمانی تقویت شود تمام هستی ما رنگ و بوی خدایی به خود می گیرد.

وی با اشاره به شعارردگی جامعه فرهنگی ایران، گفت: با شعار صرف و بدون تأمین زیرساختها نمی توان در هیچ عرصه ای موفق شد، بنابراین باید زیرساختها را نظام حاکمیتی تأمین کرده و علما و بزرگان آن را تکمیل کنند.

حجت الاسلام دعایی افزود: اغلب همایشهای حجاب و عفاف برای خانمهای محجب و عفیفه اجرا شده و بحثهای تکراری در این همایشها مطرح می شود که این شیوه نتیجه ای در جامعه نداشته و سبب خستگی و ملال آور شدن اجرای چنین همایشهایی می شود.

وی با بیان اینکه باید در چنین همایشهایی محتوایی که ارائه می شود نو و راهگشا باشد، افزود: بر اساس پایشهای دقیق و مستندی که صورت گرفته در دهه اخیر وضعیت حجاب و عفاف 100 درصد در ایران تنزل کرده و این سبب تأسف و نگرانی است.

رییس مؤسسه مطالعات راهبردی علوم و معارف اسلامی با بیان اینکه عدم مقابله با روند فعلی تنزل حجاب و عفاف وضعیت را در آینده بسیار وخیم تر کرده و پوشش مردم ایران را شبیه کشورهای غربی می کند، گفت: چه اتفاقی در سطح کشور ما افتاده است که عده ای پر رو و بی حیا در موضع بالاتری قرار گرفته و مدیریت وضعیت فرهنگی کشور را به دست گرفته اند و در مقابل کسانی که انقلاب کرده و در این راه خون داده و می دهند در وضعیت پایین تری قرار گرفته و جرأت نقش آفرینی خود را از دست داده اند؟

وی به وقوع انزوای اجتماعی ارزشهای انسانی در جامعه ایران اشاره و تصریح کرد: مسأله عفت و حیا جزو بنیادی ترین ارزشهای انسانی است و تبیین و تفسیر آن روشن و مبرهن است، اما تعجب آور است که چگونه با غفلت از چنین مسأله صریحی به این ارزشها خلل وارد شده و در حال اضمحلال است.

حجت الاسلام دعایی وجه تمایز جوهری انسان با حیوان را در وجود حیا دانست و افزود: حیا ملکه ای است که انسان را از کارهای زشت باز داشته و سبب تفرق بین او و حیوان می شود، حیوانات برای پوشاندن زشتی بدن خود نیازی به پوشیدن لباس ندارند، چون عنصر حیا در وجود آنان جاری نیست، ولی انسان باید با حیا قلب و روح خود را مزین کند تا وجه تمایز خود با حیوان را حفظ کرده و مرزهای بین انسانیت و حیوانیت را از هم ندرد./936/201/ب2

ارسال نظرات