۱۳ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۹:۱۹
کد خبر: ۴۴۷۵۹۹
حجت الاسلام والمسلمین قریشی:

دشمن با رخنه در فرهنگ و اعتقادات مردم به دنبال سست کردن بنیان خانواده ها است

نماینده ولی فقیه درآذربایجان غربی به تلاش دشمنان اسلام برای سست کردن بنیان خانواده ها با رخنه در فرهنگ و اعتقادات مردم و تغییر پوشش بانوان اشاره کرد و گفت: نباید مرعوب نیروهای شیطانی و هجمه های فرهنگی شد.
امام جمعه ارومیه

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در ارومیه، حجت الاسلام والمسلمین سیدمهدی قریشی، نماینده ولی فقیه درآذربایجان غربی امروز در نخستین همایش عفاف و حجاب جبهه فرهنگ انقلاب اسلامی آذربایجان غربی با تبریک سالروز ازدواج حضرت زهرا(س) و امام علی(ع)، اظهار داشت: زندگی حضرت زهرا(س) و حضرت علی(ع) بهترین و کاملترین الگو و سرمشق هم در جریان خواستگاری و ازدواج و هم در متن زندگی است.

امام جمعه ارومیه با اشاره به علاقه شدید حضرت محمد(ص) به خانه محقر حضرت علی(ع) و حضرت فاطمه(س)، گفت: حضرت زهرا(س) و امام علی(ع) در خانه ای زندگی می کردند که از دنیا و زینتش چیزی در آن نبود ولی از تقوا، ایمان، صفا و صمیمیت به وفور در آن خانه یافت می شد.

وی با اشاره به فضیلت ماه ذیحجه و اعمال دهه اول این ماه، ادامه داد: در دهه اول این ماه عبادتهای مخصوصی سفارش شده است که با پرداختن به آن عبادتها ارتباط با خدای متعال را تقویت کرده و می توانیم به سوی پروردگار عالم حرکت کنیم.

حجت الاسلام والمسلمین قریشی با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری در مورد رعایت حدود الهی در جامعه، گفت: آنچه دین حرام دانسته باید از سوی دولتمردان و مردم هم حرام شمرده شده و از آن اجتناب شود و هر آنچه که دین اسلام واجب کرده است باید از سوی همه مردم و مسؤولان مورد عمل قرار گیرد.

وی به نزول آیاتی در زمینه لزوم حفظ حجاب و عفاف از سوی مسلمانان اشاره کرد و افزود: خدای متعال از نگاه به نامحرم که زمینه ساز ارتکاب معاصی، بی عفتی و بی بند و باری است، مسلمانان را از جنس مرد و زن پرهیز داده و از آنان خواسته است که دامن خود را از بی عفتی حفظ کنند.

امام جمعه ارومیه با اشاره به آیاتی از سوره مبارکه نور، بیان کرد: خدای متعال آشکار کردن زینت زنان را تنها در محضر محارم آنان جایز می داند و از آشکار کردن و جلوه گری زینت زنان در حضور نامحرمان پرهیز داده است.

وی به استفاده زنان صدر اسلام از خلخال اشاره و اضافه کرد: خدای متعال به این مسأله نیز اهمیت داده و به زنان مؤمن و مسلمان توصیه کرده است که هنگام راه رفتن طوری پاهای خود را بر زمین نکوبند که سبب آشکار شدن زینت پنهانی آنان شود.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان غربی توجه ویژه خدای متعال به نوع رفتار بانوان در اجتماع و در حضور نامحرم را نشانه اهمیت دادن به شخصیت وجودی و انسانی زن دانست و گفت: خدای متعال استفاده از چادر و جلباب را برای پنهان کردن زینت پنهانی و لباسهای شخصی زنان واجب کرد و با توصیه کردن به مراقبت از گفتار و کلام در مواجهه با نامحرم او را در حصار عفاف و حیا قرار داده و از شر بیماردلان در امان قرار داده است.

وی در پایان با اشاره به تلاش دشمنان اسلام برای سست کردن بنیان خانواده ها با رخنه در فرهنگ و اعتقادات مردم و تغییر پوشش بانوان، تأکید کرد: نباید مرعوب نیروهای شیطانی و هجمه های فرهنگی شد، چرا که هدف و خواسته ما مطابق با ذات و فطرت انسانی است و آنکه در نهایت پیروز و موفق است نیروهای حق و جبهه توحیدی است./936/202/ب2

ارسال نظرات