۱۳ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۹:۴۲
کد خبر: ۴۴۷۶۰۸
جهانگیری مطرح کرد؛

نقش حوزه های علمیه در تحقق اهداف فرهنگی انقلاب

معاون اول رییس جمهور با اشاره به نقش حوزه‌های علمیه در عرصه فرهنگ گفت: حوزه‌های علمیه و دانشگاه‌ها باید در کانون اعتماد مردم باشند تا در جهت تحقق اهداف فرهنگی گام‌های بلندی برداشته شود.
جهانگیری، معاون اول رییس جمهور

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، اسحاق جهانگیری، معاون اول رییس جمهور عصر امروز شنبه 13 شهریور در همایش «تبیین دستاوردهای فرهنگی دولت تدبیر و امید» در مرکز کتابخانه ملی ایران، گفت: دولت با وجود مشکلات فراوان در بحث تحریم، رکود و تورم هیچ‌گاه از مسأله مهم فرهنگ غفلت نکرده است.

معاون اول رییس جمهور با اشاره به همکاری دولت، ابراز کرد: همکاران ما در دولت برای برنامه‌های بخشی و فرا‌بخشی تلاش فراوانی انجام داده‌اند و دستگاه‌های مختلف به طور مستقیم به موضوع فرهنگ توجه دارند.

جهانگیری در خصوص اهداف فرهنگی، تاکید کرد: دولت مسؤولیت‌های مشترکی را با قوای دیگر برای پیشبرد اهداف فرهنگی دارد، اهمیت فرهنگ در کشور ما به دلیل پیشینه تاریخی، آرمان‌های امام راحل(ره) و پیگیری‌های مقام معظم رهبری همواره مورد توجه بوده است؛ انقلاب اسلامی ایران، انقلاب فرهنگی بوده است پس در همه ابعاد به مسأله فرهنگ نیازمندیم.

وی گفت: سرمایه‌های فرهنگی در جهت توسعه پایدار از سایر مؤلفه‌ها، نقش ویژه‌تری دارند،؛ برای کسب موفقیت در همه زمینه‌ها موضوع نیروی انسانی باید در اولویت قرار بگیرد.

جهانگیری در ادامه گفت: توسعه اقتصادی در گرو منابع انسانی و سرمایه اجتماعی پدیدار می‌شود، باید از ظرفیت قدرت فرهنگ برای حل مشکلات جامعه استفاده کنیم.

معاون اول رییس جمهور تصریح کرد: اهتمام دولت در رونق اقتصادی، لغو تحریم‌ها و مهار تورم همواره مد نظر بوده و  مسائل علمی، آموزشی، فرهنگی، گردشگری، زنان، نخبگان و هنر در دستور کار دولت از آغاز فعالیتش بوده است.

جهانگیری با اشاره به نقش حوزه‌های علمیه، تاکید کرد: حوزه‌های علمیه و دانشگاه‌ها باید در کانون اعتماد مردم باشند تا در جهت تحقق اهداف فرهنگی گام‌های بلندی برداشته شود.

معاون اول رییس جمهور بیان داشت: در دوران تورم و پایین آمدن قیمت نفت کشور در شرایط شوک نفتی قرار داشت که با اعتماد مردم به نظام با موفقیت از این شرایط سخت عبور کردیم.

جهانگیری یادآور شد: سرمایه دولت اعتماد مردم است و مبارزه با فساد در همه ابعاد برای دولت مورد توجه قرار داشته است، نا دیده گرفتن دولت در فرهنگ به نفع هیچ‌کس نیست.

معاون اول رییس جمهور در پایان گفت: در شرایط اقتصاد مقاومتی به دنبال توسعه کشور هستیم و برای این منظور با رسانه ملی برای هدایت برنامه‌های اقتصاد مقاومتی جلسه‌ای تشکیل داده‌ایم که یکی از محور‌ها و اصول مهم در اقتصاد مقاومتی، گفتمان سازی اقتصاد مقاومتی می‌باشد. /856/پ202/ج1

ارسال نظرات