۱۴ شهريور ۱۳۹۵ - ۰۱:۵۷
کد خبر: ۴۴۷۶۴۱
جنتی:

مسأله اقدام و عمل در کشور نیازمند گفتمان سازی است

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با اشاره به نامگذاری امسال از سوی مقام معظم رهبری، گفت: در حوزه «اقدام و عمل» به مبحث گفتمان‌سازی توجه کرده‌ایم، ضمن اینکه باید برای جلوگیری از اخلاق و عادات نامطلوبی چون مصرف گرایی چنین رویکردی باید در دستور کار قرار بگیرد.
جنتی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، علی جنتی، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در همایش «تبیین دستاوردهای فرهنگی دولت تدبیر و امید» در مرکز کتابخانه ملی ایران، گفت: یکی از شعارهای دولت یازدهم اعتدال بود که این موضوع در دستور کار وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی نیز قرار گرفت.

وی افزود: در ابتدای شروع فعالیت در وزارت ارشاد برخی از هنرمندان می‌گفتند برای مدت طولانی با وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ارتباط نداشته‌اند.

جنتی با اشاره به فضای تعاملی میان هنرمندان و دولت، بیان داشت: فضای ایجاد شده از سوی دولت کاری کرد که هنرمندان با دولت آشتی کنند، ضمن اینکه تنها در سال جاری در بخش سینما، سه ماهه اول سال ۹۵، هشت میلیون نفر به سینما رفتند و درآمد ناشی از فروش فیلم ها به بیش از ۶۰ میلیارد تومان رسید که در تمام سال ۹۲ میزان فروش سینماها به ۵۰ میلیارد تومان نمی رسید. برخی از این فیلم ها آنچنان از نظر اقتصادی رونق داشتند که رکوردهای جدید ثبت کردند.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با اشاره به لزوم وجود  تنوع فرهنگی در کشور، تصریح کرد: اعتقاد ما بر این است که باید تنوع فرهنگی در کشور وجود داشته باشد، زیرا حاکمیت سلیقه در کشور مردود است، باید اهالی فرهنگ و هنر تلاش کنند تا آثارشان را در چارچوب‌ و ضوابط قانونی عرضه کنند.

وی در خصوص عدالت فرهنگی، خاطرنشان کرد: در مفهوم عدالت فرهنگی احساسمان بر این بود که بسیاری از کارهای فرهنگی و فعالیت های هنری در تهران یا کلانشهرهای کشور متمرکز شده‌اند و شهرهای دیگر در این زمینه بی بهره‌اند. اما در طول دو سال گذشته برنامه های مختلفی از جمله همایش روستاهای دوستدار کتاب برگزار شد که بسیاری از روستاهای کشور در آن شرکت و خود را عرضه کردند، از نظر میزان کتابخوانی، ارزیابی و برگزیدگانشان معرفی شدند. در مورد شهرها هم این اتفاق افتاد و هر سال یک شهر را به عنوان پایتخت کتاب معرفی کردیم.

جنتی در پایان با اشاره به نامگذاری امسال از سوی مقام معظم رهبری، گفت: در حوزه «اقدام و عمل» به مبحث گفتمان‌سازی توجه کرده‌ایم، ضمن اینکه باید برای جلوگیری از اخلاق و عادات نامطلوبی چون مصرف گرایی چنین رویکردی باید در دستور کار قرار بگیرد./856/پ202/ج1

ارسال نظرات