۱۳ شهريور ۱۳۹۵ - ۲۳:۰۶
کد خبر: ۴۴۷۶۶۲

چند خبر کوتاه از خراسان شمالی

تأکید بر الگوگیری جوانان از زندگی امام علی و حضرت فاطمه، اهدای 14 سری جهیزیه به زوجهای شیروانی و حمایت ۴۰ میلیون ریالی از فعالیتهای برنامه‌ای کانونهای فرهنگی و هنری مساجد خراسان شمالی عناوین برخی از اخبار فرهنگی این استان است.
اخبار کوتاه خراسان شمالی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در خراسان شمالی، حجت‌الاسلام علی خادمی، مدیرکل تبلیغات خراسان شمالی با گرامیداشت سالروز ازدواج امام علی (ع) و حضرت فاطمه (س) و روز ازدواج، ازدواج این دو بزرگوار را الگوی موفقی برای ازدواج جوانان دانست.

وی اظهار کرد: هم‌کفو بودن و دوری از تجمل‌گرایی و ساده‌زیستی از ویژگیهای زندگی این دو بزرگوار و یقیناً الگوی بسیار خوبی برای نسل جوان است که باید خانواده‌ها و جوانان به آن توجه داشته و آن را سرمشق زندگی خود قرار دهند.

حجت‌الاسلام خادمی با اشاره به زندگی ساده و جهیزیه‌ای ناچیز تهیه شده برای ازدواج امام علی (ع) و حضرت فاطمه زهرا (س) افزود: برای تسهیل در امر ازدواج باید رسوم غلط و دست و پاگیر از میان برداشته شود.

14 سری جهیزیه به زوجهای جوان شیروان اهدا شد

پیش از ظهر امروز و به مناسبت سالروز ازدواج حضرت امام علی (ع) و حضرت فاطمه (س) در مراسم جشنی با حضور زوج‌های جوان شهرستان، 14 سری جهیزیه توسط سازمان مردم‌نهاد مؤسسه خیریه آبشار عاطفه‌ها به زوج‌‌ها اهدا شد.

محبوبه محمدزاده، مدیر مؤسسه خیریه آبشار عاطفه‌ها شیروان در این مراسم این جهیزیه‌های اهدایی به زوج‌های نیازمند را شامل، سرویس‌ چوب، پلاستیک، چینی، فرش‌، رختخواب، اجاق‌گاز، سرویس‌های سرمایشی و گرمایشی عنوان کرد.

وی مبلغ اهدایی این جهیزیه‌ها برای زوج‌های نیازمند را بالغ‌بر 420 میلیون ریال ذکر کرد و گفت: امیدواریم با مشارکت مردم نوع‌دوست بتوانیم مشکل جهیزیه جوانان نیازمند را با کمک خیرین برطرف کنیم.

باید اسباب ازدواج آسان جوانان را فراهم کنیم

حجت‌الاسلام محمدحسین عزیزی، امام‌ جمعه موقت اسفراین گفت: همه ما باید تلاش کنیم اسباب ازدواج آسان جوانان را فراهم کنیم.

وی اظهار کرد: زندگی ساده امیرالمؤمنین حضرت علی (ع) و حضرت زهرا (س) برای همه ما می‌تواند الگو و معیار خوبی در زندگی اجتماعی و فردی باشد.

حجت‌الاسلام عزیزی با گرامیداشت سالروز ازدواج حضرت علی (ع) و فاطمه زهرا (س)، گفت: نخستین روز از آخرین ماه سال قمری، سالروز پیوندی آسمانی است که دیگر هیچ‌گاه مانند آن در تاریخ تکرار نشد و ازدواج فاطمه و علی بافرمان خدا انجام شد.

وی افزود: در دین مبین اسلام تأکیدات فراوانی بر ساده‌زیستی و دوری از تعلقات مادی و دنیوی برای آغاز زندگی جوانان شده است و زندگی ساده امیرالمؤمنین حضرت علی (ع) و حضرت زهرا (س) برای همه ما می‌تواند الگو و معیار خوبی در زندگی اجتماعی و فردی باشد.

حمایت ۴۰ میلیون ریالی از فعالیتهای برنامه‌ای کانونهای فرهنگی و هنری مساجد

هاشم شیرازیان، مسؤول دبیرخانه کانونهای فرهنگی و هنری مساجد خراسان شمالی، از حمایت ۴۰ میلیون ریالی فعالیتهای برنامه‌ای کانونهای فرهنگی و هنری مساجد سطح استان خبر داد.

وی افزود: در راستای حمایت از فعالیتهای برنامه‌ای کانونهای فرهنگی و هنری مساجد، مبلغ 40 میلیون ریال اعتبار به 21 کانون فرهنگی و هنری که در ایام دهه کرامت فعالیت داشته و گزارش عملکرد خود را به دبیرخانه ارسال کرده‌اند؛ اختصاص یافت.

وی با بیان اینکه سرانه واریزی به حساب کانونها بر اساس نوع و نحوه فعالیت کانونها و چگونگی گزارش عملکرد برنامه‌ها متفاوت است، اظهار داشت: به حساب هر یک از 21 کانون فعال در دهه کرامت، از مبلغ 500 هزار ریال تا 5 میلیون ریال بسته به درجه فعالیت، واریز شده است./9314/303/ب2

ارسال نظرات