۱۳ شهريور ۱۳۹۵ - ۲۳:۵۷
کد خبر: ۴۴۷۶۶۳
صالحی امیری:

ناهنجاری‌های اجتماعی حاصل افول فرهنگی است

رییس کتابخانه ملی گفت: با مشکلات فرهنگی می‌شود یک جامعه را اداره کرد اما افول فرهنگی در جامعه منجر به ناهنجاری‌های مختلف می‌شود.
صالحی امیری

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، سید رضا صالحی امیری، رییس سازمان اسناد و کتابخانه ملی غروب امروز شنبه 13 شهریور در همایش «تبیین دستاوردهای فرهنگی دولت تدبیر و امید» در مرکز کتابخانه ملی ایران، گفت: انسجام، هویت آفرینی، شخصیت سازی و سازگاری اجتماعی 4 رکن نظام فرهنگی هستند که رجال فرهنگی به آن اعتقاد دارند، رسالت اصلی فعالیت‌های فرهنگی، تقویت و تداوم اهداف نظام فرهنگی است.

صالحی امیری با اشاره به دولت تدبیر و امید، گفت: دولت تدبیر و امید یک پیکر واحده است که این پیکره‌ها در کنار هم منظومه‌ای واحد را تشکیل می‌دهند، حضور نخبگان در این دولت از نقاط قوت به شمار می‌آید، نخبگان حلقه واسط مردم و دولت هستند.

رییس سازمان اسناد و کتابخانه ملی درباره توسعه فرهنگی، اظهار داشت: مبانی توسعه فرهنگی در دولت شامل عقلانیت، تعامل، گفت و گو و سازگاری فرهنگی است، این دولت خود را دولتی فرهگی می‌داند و سیاست‌گذاری‌های این دولت بر اساس فرهنگ است.

وی گفت: یکی از وظایف اصلی دولت عمل به شعار‌هایی است که به مردم قول، اجرای آن را داده است، نشست امروز برای گام‌های بعدی دولت در آینده است و قصد برگزار کردن هفته فرهنگی را در آینده‌ای نزدیک داریم.

صالحی امیری با اشاره به سخنرانی معاون اول رییس جمهور در این مراسم، گفت: هدف نهایی از فرهنگ تربیت انسان‌های امیدوار و اخلاق‌جو است، بنیادی‌ترین هدف فرهنگ ساختن جامعه‌ای است که دوستی و اخلاق سرمشق آن باشد، با تمام مشکلات اقتصادی می‌توان کشور را اداره کرد اما با محدودیت فرهنگی این امر امکان‌پذیر نیست، هر اخلاق ناپسند و ناهنجار در جامعه حاصل افول فرهنگ، است./856/202/ب2

ارسال نظرات