۱۴ شهريور ۱۳۹۵ - ۰۱:۰۴
کد خبر: ۴۴۷۶۷۹
مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان قم:

قرآن کریم به برکت انقلاب اسلامی در جان ها نفوذ کرده است

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان قم گفت: به برکت نظام مقدس اسلامی در سراسر کشور ایران نوای دلنشین تلاوت آیات وحی برای نفوذ در قلب مؤمنان در محافل مختلف و با شکوه خاص برگزار می شود؛ استماع آیات نورانی قرآن برای ایجاد انس با مفاهیم و معارف قرآنی یکی از برنامه های مهم است.
سید اسماعیل حسینی مقدم

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام سید اسماعیل حسینی مقدم، مدیر کل اوقاف و امور خیریه استان قم شنبه شب در اختتامیه سی و نهمین مسابقات قرآنی استان قم که در سالن همایش های امامزاده سید علی قم برگزار شد، به تبیین تأثیر انقلاب اسلامی ایران برای احیای قرآن کریم در جامعه پرداخت.

وی افزود: به برکت نظام مقدس اسلامی در سراسر کشور ایران نوای دلنشین تلاوت آیات وحی برای نفوذ در قلب مؤمنان در محافل مختلف و با شکوه خاص برگزار می شود؛ استماع آیات نورانی قرآن برای ایجاد انس با مفاهیم و معارف قرآنی یکی از برنامه های مهم است.

مدیر کل اوقاف و امور خیریه استان قم با اشاره به اهتمام ویژه رهبر معظم انقلاب به ترویج فرهنگ قرآن در کشور، اظهار داشت: رهبر انقلاب در فرصت های گوناگون با برگزاری جلسات ویژه قرائت و ترتیل قرآن کریم به استماع تلاوت قرآن می پدازند و جامعه را متوجه این جلسات می فرمایند.

وی ادامه داد: برای افزایش سطح تلاوت ها و جلسات قرآنی سازمان اوقاف افتخار دارد که تنها مسابقات رسمی قرآن کریم را در هر سال و از مرحله استانی و کشوری تا بین المللی برگزار کند.

حجت الاسلام حسینی مقدم با بیان این که در این دوره از مسابقات 230 نفر از برادران و خواهران به مدت سه روز به رقابت پرداختند، ابراز داشت: 10 نفر از داوران برجسته قرآنی این دوره را داوری کردند.

وی عنوان کرد: بیش از 3 هزار نفر در سه روز مسابقات به استماع آیات قرآن پرداختند و بهره مند شدند، همچنین در کنار مسابقات، محافل متعدد قرآن کریم در امامزادگان و مساجد سطح شهر برگزار شد.

مدیرکل اوقاف و امورخیریه استان قم با بیان این که حدود 40 دستگاه و نهاد در برگزاری این دوره از مسابقات قرآن همکاری داشتند، گفت: سپاه استان قم، اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی، استانداری، شهرداری و سازمان تبلیغات بخشی از این نهادها بودند.

 گفتنی است، در این مراسم از خانواده شهید مدافع حرم، حافظ کل قرآن کریم یعنی شهید مکیان تجلیل شد./1323/202/ب2

ارسال نظرات