۱۴ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۲:۴۲
کد خبر: ۴۴۷۶۸۱
در جشن بزرگ هلهله فرشته ها صورت گرفت؛

جمع‌آوری بیش از 100 کمک هزینه خرید جهیزیه برای زوج های نیازمند

جشن بزرگ هلهله فرشته ها به مناسبت اول ذیحجه سالروز ولادت حضرت علی(ع) و حضرت فاطمه(س) با حضور هزاران نفر از مردم در قم برگزار شد.
جشنواره هلهله فرشته ها

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، جشن بزرگ هلهله فرشته ها به مناسبت اول ذیحجه سالروز ولادت حضرت علی(ع) و حضرت فاطمه(س) شامگاه شنبه در حسینیه شهدای قم برگزار شد.

سخنران ویژه این مراسم حجت الاسلام محسن عباسی ولدی از کارشناسان برجسته حوزه خانواده بود؛ وی با اشاره به آمار تأمل برانگیز بالا رفتن سن ازدواج در پسران و دختران گفت: امروز سن ازدواج در کل کشور برای پسران 28 و برای دختران 24 سال است که این آمار در کلان شهرها برای پسران بالای 30 سال و برای دختران بالای 25 سال می رسد که فاجعه ای بزرگ است.

وی از پدران و مادران و همچنین خود جوانان خواست تا به این سنت پیامبر بیشتر اهمیت بدهند و با ساده گرفتن مهریه، جهیزیه و جشن عروسی این مسأله را غیرممکن جلوه ندهند.

همچنین در این مراسم که تا پاسی از شب ادامه داشت،حجت الاسلام والمسلمین سید حسین مؤمنی، رییس هیأت مدیره بنیاد خیریه یا زهرا نیز حاضر بود که وی نیز با ایراد سخنانی کوتاه از مردم خواست جهت خرید کمک هزینه جهیزیه برای بیش از 100 زوج نیازمند بنیاد خیریه یا زهرا را یاری کنند.

گفتنی است، پس از اعلام این موضوع تعداد زیادی از مردم در حد توان خود مبالغی برای این مسأله به مسؤولان طرح تحویل دادند.

در این مراسم که با حضور چندهزار نفر از مردم برگزار شد و تعداد زیادی به دلیل کمبود جا در خیابان های اطراف نشسته و برنامه را از تلویزیون های بزرگ مشاهده می کردند، احمد امیرآبادی فراهانی نماینده مردم قم و عضو هیأت رییسه مجلس شورای اسلامی نیز حضور داشت.

همچنین در جشن بزرگ هلهله فرشته ها سیدجواد هاشمی اجرای برنامه را برعهده داشت و این برنامه در ادامه با مداحی کربلایی سیدمهدی میرداماد، حاج محمدرضا و حسین طاهری همراه بود؛ محمد رضا طالقانی، رییس اسبق فدراسیون کشتی جمهوری اسلامی ایران و سرپرست فدراسیون کشتی پهلوانی و ورزش باستانی نیز در این مراسم حاضر بود که وی نیز برای خرید جهیزیه 110 زوج بانی شد./1330/پ202/ی

 

ارسال نظرات