۱۴ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۲:۵۴
کد خبر: ۴۴۷۷۲۴
مدیر حوزه علمیه مازندران:

حفظ وحدت و همدلی مهم ترین پیام غدیر است

مدیر حوزه علمیه مازندران رمز پیروزی در برابر توطئه آمریکایی صهیونیستی منطقه را وحدت و همدلی امت اسلامی دانست و گفت: مسلمانان باید با بهره گیری از وحدت و برادری به عنوان مهم ترین پیام غدیر در جهت خنثی کردن توطئه های دشمنان گام بردارند.
مدیر حوزه علمیه مازندران

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در ساری، حجت الاسلام والمسلمین ابوالقاسم طاهری، مدیر حوزه علمیه مازندران امروز در جلسه ستاد غدیر استان با بيان اين‌که غدير روزي بود که دين اسلام کامل و خداوند نعمتش را بر جهان اسلام ارزاني داد، افزود: پس دين اسلام يک دين جامع جهان شمول و کاملي است که مي تواند انسان ها را به سرمنزل مقصود و نجات برساند.

استاد حوزه علمیه مازندران با اشاره به این که غدير نه فراموش شدني است و نه کهنه شدني، غدير خط سيري است که نسل هاي گذشته را به نسل هاي آينده پيوند مي دهد، ادامه داد: به همین دلیل غدير در منابع اسلامي به «عيدالله اکبر» معرفي شده است و خصوصيت آن اين است که غدير ضامن اجراي احکام دين و تحقق حاکميت اسلام ناب بر گستره زمين است.

عضو شورای حوزه علمیه مازندران با بيان اين که غدير ارزشمندترين عيد اسلامي است، افزود: هيچ روزى درطول سال، فرخنده ‏تر و مبارک‏ تر از اين روز مقدس نزد شيعيان اهل‏ بيت(ع) نيست.

وی با بيان اين که غدير گلستان عترت نبوي و محفل مدعيان حريم قدس الهي و مبدأ ظهور ولايت علوي است، اظهار داشت: غدير عيد الله اكبر و عيد آل محمد و ارزشمندترين و والاترين عيد اسلامى‏ است.

حجت الاسلام والمسلمین طاهری دهه ولايت و امامت را تبلور ايمان و تبعيت كامل انسان از پروردگار جهانيان برشمرد و با بيان اين‌که غدير تجلي گاه ولايت و امامت و قلعه اي محکم براي پناه شيعيان در مواجهه با انحرافات است، افزود: به واسطه غدير مي توان هر شبهه اي را در راستاي تهاجم به اين قلعه زدود و به واسطه آن از حريم اسلام و قرآن و از عمود اسلام که پرچم ولايت است دفاع کرد.

عضو شورای حوزه علمیه مازندران احياي غدير را احياي تدين، وجدان و انسانيت دانست و بر تلاش مردم در راستاي تبيين اين مهم تأكيد كرد و گفت: عيد غدير از بزرگ‏ترين اعياد مسلمانان است، ضرورت دارد براي آشنايي اقشار مختلف با جايگاه ولايت، مراسم اين ايام هر چه باشكوه ‏تر برگزار شود.

مدیر حوزه علمیه مازندران با تأكيد بر اين‌كه مسأله غدير واقعه در خور توجهي است، اظهار داشت: متأسفانه برخي با سهل‌انگاري در بيان اهميت اين مهم زمينه پنهان ماندن آن‌ را فراهم مي‌سازند.

حجت الاسلام والمسلمین طاهری اظهار داشت: غدير روز تعيين پرچم توحيد در ميدان تاريخ انسان است و روز آسايش مؤمنان است که در اين روز اميرمؤمنان علي(ع) به امامت و جانشيني پيامبر اکرم (ص) برگزيده شد.

وی از واقعه غدير به عنوان ارزشمندترين خاستگاه جامعه اسلامي ياد کرد و گفت: مفهوم واقعي غدير بايد شاکله همه فعاليت‌هاي ديني و فرهنگي قرار گيرد.

حجت الاسلام والمسلمین طاهری با اشاره به دهه امامت و ولايت، بر ضرورت احياي صحيح فرهنگ غدير در جامعه تأکيد کرد و پيام غدير را نجات‌بخش اسلام، انقلاب اسلامي و همه مسلمانان دانست و ادامه داد: معرفي پيام غدير بايد رويکرد همه متوليان ديني کشور باشد.

عضو شورای حوزه علمیه مازندران معرفت شناسي امام و درک غدير را از جمله وظايف امت اسلامي در برابر واقعه غدير برشمرد و گفت: عدم درک واقعه غدير موجب ايجاد انحرافات در جامعه اسلامي مي شود.

استاد حوزه علمیه مازندران با تأکيد بر اينکه پيام غدير بايد در همه عالم فراگير شود، ادامه داد: پاسداري و درک غدير مانع از رخداد وقايعي نظير عاشورا و غربت ولايت خواهد شد.

وي با بيان اينکه بها دادن به غدير، اداي احترام به تکميل دين و اتمام نعمت و کاشتن بذر ولايت در جان ها است، تصريح کرد: درک صحيح غدير موجب روشن شدن مسير حرکت انسان به سوي سعادت و کمال و رهايي از ظلمت مي شود.

حجت الاسلام طاهری با اشاره به اين که به برکت پيروزي انقلاب اسلامي امروز غدير در عرصه جهاني نيز در حال نهادينه شدن است، خاطرنشان کرد: بايد از ظرفيت هاي موجود در کشور به منظور بسط و گسترش هر چه بيشتر فرهنگ غدير در آن سوي مرزهاي جغرافيايي بهره گيريم.

عضو شورای حوزه علمیه مازندران در ادامه سخنان خود رسالت مبلغان ديني در تبيين صحيح واقعه غدير را بسيار سنگين توصيف کرد و گفت: دهه امامت و ولایت فرصت خوبي است تا ابعاد مختلف اين حرکت عظيم ديني براي جامعه ديني تبيين و تشريح شود.

وي با تأکيد بر اينکه امروز بايد در سايه فرهنگ غدير در جهت وحدت امت اسلامي گام برداريم، خاطرنشان کرد: دشمنان اسلام تلاش مي کنند با سوء استفاده از برخي مسائل، زمينه جدايي و تفرقه امت اسلام را فراهم کنند.

حجت الاسلام والمسلمین طاهری با اشاره به اينکه مسأله غدير بايد بيشتر براي نسل جوان جامعه تبيين شود، ادامه داد: امروز نوجوانان و جوانان جامعه اسلامي نيازمند بهره‌گيري مناسب از فرهنگ غديري هستند.

عضو شورای حوزه علمیه مازندران با بیان این که بزرگداشت غدير يعني گزينش علم و تقوا و جهاد و فداکاري در راه خدا و سبقت در ايمان و اهميت و اولويت اين عناصر در تعيين مديريت جامعه اسلامي است، بيان كرد: اگر درک درستي داشته باشيم غدير همه هويت مسلمانان است و براي ما شيعيان از جايگاه و اهميت ويژه اي برخوردار است و بايد به شکل ويژه به اين مسأله اعتقادي نگاه کرد.

استاد حوزه علمیه مازندران با تأکید بر احيای هدفمند فرهنگ غدیر در جامعه امروز، خاطرنشان کرد: ما بايد غدير را به هر شکل و روشي که مي توانيم احياء کنيم و بايد هويت خود را در اين فضاي موجود جامعه جهاني که بحران هويت است و جوامع بشري به شدت دچار بحران هويت هستند، دوباره تعريف کنيم.

مدیر حوزه علمیه مازندران با بیان این که جامعه امروز بیش از هر زمان دیگری نیازمند فرهنگ غدیر است، بیان داشت: راه صحیح زیستن و ایستادگی در برابر دشمنان تنها در بهره گیری از فرهنگ علوی است.

حجت الاسلام والمسلمین طاهری با بیان این که دشمنان اسلام از هر فرصتی برای خدشه دار کردن فرهنگ غدیر استفاده کرده اند، تصریح کرد: عظمت و جایگاه پیام غدیر به گونه ای است که هیچ گاه دشمن نمی تواند مانع نورافشانی آن در جامعه اسلامی شود.

عضو شورای حوزه علمیه مازندران با اشاره به این که متأسفانه امروز استکبار جهانی به سرکردگی آمریکای جنایت کار و صهیونیست ها با همدلی برخی کشورهای دست نشانده عربی گروه های تروریستی تکفیری را در منطقه به وجود آورده اند، گفت: این گروه های تروریستی برای نابودی و کشتن شیعیان دست به هر کاری می زنند.

استاد حوزه علمیه مازندران رمز پیروزی در برابر این توطئه آمریکایی صهیونیستی منطقه را وحدت و همدلی امت اسلامی دانست و خاطرنشان کرد: مسلمانان باید با بهره گیری از وحدت و برادری به عنوان مهم ترین پیام غدیر در جهت خنثی کردن توطئه های دشمنان گام بردارند./950/202/ب2

ارسال نظرات