۱۵ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۴:۳۹
کد خبر: ۴۴۷۷۳۳
استاد سطح عالی حوزه علمیه قم:

قوام حوزه‌های علمیه به تحصیل و تهذیب است

حجت الاسلام راشدی با بیان این که قوام حوزه‌های علمیه به تحصیل و تهذیب است، گفت: اگر طلبه از هر کدام این دو غفلت کند و کم بگذارد طلبگی او زیر سؤال می رود.
تحصیل و تهذیب محمد حسن راشدی

حجت الاسلام محمدحسن راشدی، استاد سطح عالی حوزه علمیه در حاشیه افتتاحیه سال جدید حوزه های علمیه در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا، با بیان این که حوزه علمیه میراث اهل بیت(ع) است، اظهار داشت: برای رشد و بالندگی این حوزه خون دلها خورده شده و طلاب باید در ابتدای سال تحصیلی توجه داشته باشند که میراث دار چه کسانی است.

وی با بیان این که طلاب بر سر سفره امام زمان(عج) نشسته اند و افتخار سربازی ایشان نصیبشان شده است، گفت: همیشه باید توجه داشته باشیم که قوام حوزه ها به دو چیز است که اولی تحصیل علم با جدیت و دیگری تهذیب نفس است.

حجت الاسلام راشدی با اشاره به این که اگر طلبه از هر کدام از این دو غفلت کند و کم بگذارد طلبگی او زیر سؤال می رود، افزود: اگر طلبه همیشه متذکر جایگاه خود باشد و بداند که بر سر سفره چه کسی نشسته است باعث می شود که شور و نشاطش حفظ شود و به تعالی و پیشرفت برسد.

وی قدم اول برای پیشرفت طلبه را همت و پشتکار خود طلبه عنوان کرد و ابراز داشت: وقتی یک طلبه اهل تحصیل و تهذیب باشد و موقعیت و جایگاه خود را به خوبی بشناسد پیشرفت خواهد کرد اگر چه که محیط آماده نباشد ولی این نباید سبب غفلت مسؤولان و مدیران از فراهم کردن تسهیلات برای طلاب شود.

استاد سطح عالی حوزه علمیه خاطرنشان کرد: نقش مدیران هم در پیشرفت طلاب بسیار تأثیرگذار است و باید کاری کنند که طلاب آرامش روحی داشته باشند و آنها را از نظر اخلاقی با دعوت از اساتید اخلاق و کلاس های اخلاق محور تقویت کنند و امکانات تحصیلی رابرای طلاب فراهم کنند.

وی تأکید کرد:‌ بخش اعظم کار دست خود طلبه است که با همت بلند در این مسیر قدم بردارد./843/ت302/ی

ارسال نظرات