۱۴ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۵:۵۶
کد خبر: ۴۴۷۷۵۹
مدیرحوزه علمیه کرمان خبر داد؛

برگزاری کرسی درس خارج فقه بعد از 21 سال در کرمان

مدیر حوزه های علمیه استان کرمان گفت: بیش از 21 است که کرسی درس خارج در حوزه علمیه استان کرمان خالی است اما خوشبختانه با هجرت آقای شیخ بهایی از قم به کرمان در سال تحصیلی جاری درس خارج برگزار می شود.
حجت الاسلام حسین الله وردی

حجت الاسلام حسین الله وردی، مدیر حوزه علمیه استان کرمان در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در کرمان گفت: حوزه علمیه کرمان تا سال 84 مجوز برگزاری کلاس های سطح یک را داشت که با سفر آیت الله حسینی بوشهری و تقاضای نماینده ولی فقیه از ایشان سطح دو و پایه 10 هم به حوزه علمیه کرمان اضافه شد.

 

وی ادامه داد: صدها طلبه در 26 مدرسه استان در سطوح مختلف در حال تحصیل هستند که 20 استاد سطح عالی نیز در 3 مدرسه علمیه در استان مشغول تدریس هستند.

 

این استاد حوزه علمیه کرمان تأکید کرد: حجت الاسلام والمسلمین شیخ بهایی از علمای کرمان و شاگردان نزدیک آیات سبحانی، استادی، شب زنده دار بودند که در سال تحصیلی جاری از قم هجرت کرده و تدریس درس خارج فقه را شروع می کنند و این اتفاق در امتداد تلاش های آیات صالحی، روحانی و حقیقی در کرمان است.

 

وی اظهار داشت: استاد احمد شیخ بهایی پس از برگشت از سفر بوسنی خود از شاگردان نزدیک آیت الله سبحانی بوده و در تنظیم جلد سوم استفتائات ایشان دخیل هست؛ آیت الله سبحانی نامه ای را خطاب به اساتید کرمان نوشتند که در آن موقعیت علمی و جایگاه اخلاقی حجت الاسلام والمسلمین شیخ بهایی را تأیید کردند و در نوشته خود یادآور شده که آقای شیخ بهایی مصداق حدیث «کونوا دعاة الناس بغیر السنتکم» هستند.

 

مدیر حوزه های علمیه استان کرمان اظهار داشت: پس از درگذشت آیت الله روحانی از علمای کرمان در اواخر دهه شصت کرسی درس خارج هم در کرمان تعطیل شد و در یک مقطع خاص آیت الله بحرینی یزدی تدریسی 4 ساله تا سال 74 داشتند و پس از آن بیش از 20 سال است که کرسی درس خارج در حوزه های علمیه استان کرمان خالی بوده و امروز به لطف خداوند و پیگیری های نماینده ولی فقیه درس خارج فقه در کرمان شروع به کار کرد.

 

وی تأکید کرد: درس خارج کرمان مجوز لازم را برای برگزاری دارد اما لازم است صوت و فیلم 15 جلسه از درس را به قم بفرستیم تا مورد تأیید یک هیأت سه نفره قرار بگیرد که در صورت تأیید مجوز کامل یک درس خارج را از طرف مدیریت کل حوزه های علمیه را دارا خواهیم بود./9704/ت302/ب

 

ارسال نظرات