۱۴ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۶:۳۹
کد خبر: ۴۴۷۷۸۲
با حضور نماینده ولی فقیه در آذربایجان غربی؛

مراسم افتتاحیه حوزه های علمیه آذربایجان غربی برگزار شد

مراسم افتتاحیه حوزه های علمیه استان آذربایجان غربی با حضور نماینده ولی فقیه در استان، روحانیان، اساتید و طلاب در حوزه علمیه امام خمینی(ره) ارومیه برگزار شد.
مراسم افتتاحیه حوزه علمیه آذربایجان غربی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در ارومیه، مراسم افتتاحیه حوزه های علمیه آذربایجان غربی پیش از ظهر امروز با حضور نماینده ولی فقیه در آذربایجان غربی، مدیر حوزه های علمیه استان و جمعی از روحانیان، اساتید و طلاب مدارس علمیه در حوزه امام خمینی(ره) ارومیه برگزار شد.

حجت الاسلام والمسلمین سید مهدی قریشی، نماینده ولی فقیه در این جلسه با قدردانی از تلاش مدیران قبلی و فعلی مدارس علمیه، با اشاره به مشکلات و کمبود زیرساختهای حوزوی در استان، به لزوم توجه مسؤولان حوزوی به تقویت تقوا و معنویت در حوزه های علمیه، تلاش برای تحقق مطالبات رهبری مبنی بر انقلابی بودن حوزه و همچنین تربیت طلابی مسلط به موضوعات مختلف اجتماعی، دینی و سیاسی تأکید کرد.

حجت الاسلام صفدر محمدی، مدیر حوزه های علمیه آذربایجان غربی در این مراسم با اشاره به آیات و روایات بر لزوم رعایت احترام استاد اشاره کرد و گفت: استاد پدر علمی انسان است و بی حرمتی به آن اثرات بدوی، دنیوی و اخروی دارد.

وی با اشاره به اینکه سال تحصیلی جدید مدارس علمیه استان از اول شهریور ماه همزمان با سراسر کشور آغاز شده است، گفت: مدارس علمیه استان با قوت و قدرت فعال هستند و امیدواریم با حمایتهای نماینده ولی فقیه در استان شاهد پیشرفت حوزه های استان در سال تحصیلی جدید باشیم.

حجت الاسلام محمدی در ادامه به تغییر مدیریت حوزه علمیه امام خمینی(ره) اشاره کرد و گفت: در روزهای آتی طی مراسمی از تلاش ها و زحمات حجت الاسلام شهرستانی قدردانی و حجت الاسلام شامی به عنوان مدیر جدید حوزه علمیه امام خمینی (ره) معرفی می شود.

گفتنی است، آذربایجان غربی دارای 10 حوزه علمیه رسمی در شهرستان های خوی، ارومیه، ماکو، تکاب، سلماس، نقده، شاهین دژ و میاندوآب  و دو حوزه علمیه سفیران هدایت در شهرستان خوی و شوط مشغول تربیت طلبه است.

در آذربایجان غربی سه مدرسه علمیه خوی، ارومیه و میاندوآب در سطح دو طلبه تربیت می کنند و حوزه علمیه نمازی خوی نخستین مدرسه علمیه استان است که از سال تحصیلی جدید در سطح 3 حوزه طلبه پذیرش کرده است./936/204/ب2

ارسال نظرات