۱۴ شهريور ۱۳۹۵ - ۲۱:۲۸
کد خبر: ۴۴۷۸۲۵
مدیر مدرسه علمیه تبریز:

نظم در تحصیل لازمه طلاب علوم دینی است/ پذیرش ۱۵۰ طلبه در مدارس علمیه تبریز

حجت الاسلام ناصری با تأکید بر تقوا و تحصیل علوم دینی، گفت: طلاب علوم دینی نظم را در مباحث تحصیلی رعایت کنند.
حجت الاسلام صمد ناصری

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، حجت الاسلام صمد ناصری، مدیر مدرسه علمیه تبریز عصر امروز در مراسم آغاز سال تحصیلی جدید مدارس علمیه تبریز، گفت: علم آموزی اگر موجب تقرب به خداوند متعال شود ارزشمند است و اگر همراه با تقوا نباشد ضرر ‌آن بر نفعش پیشی خواهد گرفت.

وی با تأکید بر تقوای الهی و تخلق به اخلاق نبوی، خاطرنشان کرد: دغدغه اصلی طلاب مدارس علمی باید در کنار تحصیل دروس حوزوی تقوای الهی و تخلق به اخلاق نبوی باشد، علم بدون پارسایی، تقوا و اخلاق الهی بی ارزش خواهد بود، از این رو طلاب دروس دینی باید بر این دو مسأله توجه بیشتری داشته باشند.

مدیر مدرسه علمیه حضرت ولی عصر(عج) تبریز با اشاره به پذیرش ۱۵۰ طلبه در مدارس علمیه تبریز، ابراز داشت: سال جاری تحصیلی با هدف تحصیل و تهذیب و با تأکید مضاعف بر این دو محور اساسی آغاز شد، امید است حوزه های علمیه در تحصیل و تهذیب طلاب مدارس علمی موفق عمل کنند.

وی با تأکید بر دوری از مسائل حاشیه ای، افزود: طلاب علوم دینی نباید اسیر مباحث حاشیه ای شوند، باید با جدیت تمام دروس حوزوی را بیاموزند تا در آینده بتوانند تا آموزه های اسلامی را در بین مردم تبیین کنند و به ترویج فرهنگ اسلامی و دینی بپردازند، مدارس علوم دینی باید بر مسائل علمی تمرکز داشته باشند.

حجت الاسلام ناصری با تأکید بر اهمیت پژوهش در علوم اسلامی، گفت: پژوهش یک امر بسیار ضروری است که مورد کم توجهی قرار گرفته است، حوزه های علمیه باید با محوریت مسائل اجتماعی و مشکلات اعتقادی به امر پژوهش اهتمام داشته باشند تا بتوانند بخشی از مشکلات جامعه دینی را رفع کنند.

مدیر مدرسه علمیه تبریز با تأکید بر نظم و حضور به موقع در کلاسهای درس، افزود: ضروری است تا طلاب محترم در تمامی کلاس های آموزشی شرکت کنند تا از علم آموزی غافل نشوند، نظم و انضباط تحصیلی یک مسأله مهم در تحصیل علوم دینی و تعمیق آموزه های اسلامی است.

وی با تأکید بر اهمیت بصیرت و ولایتمداری، گفت: طلبه بصیری که نیاز جامعه را بشناسد و نسبت به هدایت افراد جامعه اقدامات اساسی انجام دهد، طلبه آگاه و بصیر نیاز امروز جامعه اسلامی است، همچنین طلاب علوم دینی باید مجهز به علم و تقوا شوند تا به شبهات جامعه بتوانند پاسخ دهند.

مدیر مدرسه علمیه حضرت ولی عصر(عج) تبریز با تأکید بر محورهای حوزه انقلابی و تحقق آن در مدارس علمیه و طلاب علوم دینی، گفت: حوزه انقلابی مطالبه رهبر انقلاب از مدارس علمیه و طلاب علوم دینی است و باید محورهای حوزه انقلابی با جدیت پیگیری شود./۸۵۴/202/ب2

ارسال نظرات