۱۵ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۱:۴۲
کد خبر: ۴۴۷۸۵۷
رییس بنیاد بین المللی علوم وحیانی اسراء خبر داد؛

مرکز تخصصی تفسیر اسراء در نجف افتتاح می شود

رییس بنیاد بین المللی علوم وحیانی اسراء از ایجاد مرکز تخصصی تفسیر اسراء در نجف اشرف خبر داد و گفت: باید در مسائل علمی و فرهنگی، غنای علمی خود را تأمین کنیم و در مواجهه با ملل و نحل با قدرت حاضر شویم.
حجت الاسلام مرتضی جوادی آملی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، آیین افتتاحیه مؤسسه آموزش عالی حوزوی اسراء تهران، عصر روز چهاردهم شهریورماه با حضور حجت الاسلام مرتضی جوادی آملی رییس بنیاد بین المللی علوم وحیانی اسراء، حجت الاسلام غفوری مدیر حوزه های علمیه تهران، حجت الاسلام کبیریان معاونت آموزش حوزه های علمیه تهران در محل این مرکز تخصصی برگزار شد.

بر اساس این گزارش، در ابتدای این مراسم، حجت الاسلام حسینی نیشابوری، مدیر مرکز تفسیر تهران با بیان این که مجموعه مرکز تفسیر تهران با اشراف حضرت آیت الله جوادی آملی اداره می شود، افزود: این مرکز در مسیر رسالت طلبگی و بر اساس مطالبات و رهنمودهای این مرجع تقلید در حرکت خواهد بود.

حجت الاسلام حسینی ابراز کرد: یکی از برنامه هایی که در حوزه های علمیه تهران باید پیگیری شود، ایجاد کرسی مهم تفسیر قرآن کریم است که در این راستا باید افراد تحصیلکرده، در حوزه تفسیر شناسایی شده و در مدارس علمیه استان تهران از آن ها استفاده شود.

در ادامه این مراسم حجت الاسلام مرتضی جوادی آملی، رییس بنیاد بین المللی علوم وحیانی اسراء نیز به سخنرانی پرداخت و بیان داشت: فضلا و روحانیان باید نقش و سهم تأثیرگذار خود در جامعه را بدانند که به اقتضای شرایط و محیط، این نقش ها متفاوت می شوند.

وی با بیان این که امروز رسالت طلاب دارای دو شأن است، خاطرنشان کرد: بیان احکام، اخلاق و ترویج معارف که مرتبط با دانش فقه است یک شأن از شئون طلبگی است؛ اما شأن دیگر، با توجه به اقتضائات زمان حاضر، علوم عقلی، کلام، فلسفه و عرفان اسلامی است که هم اکنون در حوزه های علمیه تحت عنوان دروس تخصصی وجود دارد.

رییس بنیاد بین المللی علوم وحیانی اسراء در ادامه از ایجاد مرکز تخصصی تفسیر اسراء در نجف اشرف خبر داد و گفت: باید در مسائل علمی و فرهنگی، غنای علمی خود را تأمین کنیم و در مواجهه با ملل و نحل با قدرت حاضر شویم.

حجت الاسلام والمسلمین غفوری، مدیر حوزه های علمیه تهران سومین سخنران آیین افتتاحیه مرکز تفسیر تهران بود.

وی با اشاره به آیه 122 سوره مبارکه توبه معروف به آیه نفر، این آیه قرآن کریم را اساس حوزه های علمیه بیان کرد و بیان داشت: قرآن کریم پس از امر به تفقه در دین، طلاب را امر به انذار سازنده و مؤثر می کند.

حجت الاسلام غفوری افزود: انذار فقط با فقه مصطلح در حوزه های علمیه صورت نمی گیرد، بلکه ما در تکمیل انذار، نیاز به فراگیری قرآن داریم.

گفتنی است، با برگزاری رسمی مراسم افتتاحیه از پانزدهم شهریور ماه، دروس تفسیر قرآن کریم ویژه طلاب در محل مؤسسه آموزش عالی حوزوی اسراء واقع در میدان هروی، خیابان شهید موسوی، نبش خیابان شهید افشاری برگزار خواهد شد./917/202/ب2

ارسال نظرات